Bu çalışmada dil dünya görüşü kavramı ele alınmakta ve kavramın yabancı dil/çeviri eğitimi açısından önemi gösterilmektedir. Türkiye’de ve Rusya’da dil dünya görüşü kavramına yönelik geliştirilen yaklaşımlar üzerine durulmakta ve kavramın yabancı dil/çeviri eğitimi süreci açısından uygulabilirliği dile getirilmektedir. Dil dünya görüşü kavramından yola çıkarak Türkçe-Rusça dil çiftinde nesnelerin adlandırılması karşılaştırmalı olarak ele alınmıştır. Türkçenin ve Rusçanın nesnelerin dile getirilişindeki ‘tutumlar’ı tespit edilmiştir. Birkaç örnek üzerinde yapılan çözümlemenin sonucunda Rusçayı öğrenen Türk dili taşıyıcısı ve Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen Rus dili taşıyıcısının karşılaştığı sorunlar dile getirilmiştir.
Dil Dünya Görüşü Türkçe - Rusça Nesnelerin Adlandırılması Yabancı Dil Eğitimi Çeviri Eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 169 Sayı: 2 |