Focusing on disability studies and autism, this article examines the role of personal narratives in the genre of autie-biography. The article aims to explore the relationship between autism and autie-biography in the radiance of disability studies. The article aims to examine how autism is tackled on the social plane, how the personal narrative of the autistic individual affects the perception of autism in society and the importance of these narratives in the world of disability studies and literature. While drawing attention to the literary and social context of autism, the study examines how autistic individuals’ experiences of autism are mirrored and how social perceptions are shaped through autie-biographical narratives. The article analyses the definition, history and significance of autie-biography for the autistic individual its role in social acceptance, and its contribution to empathic development in social justice and neurotypical perception. At the same time, the article evaluates the place of autie-biographies in disability studies and the effects of autism on individuals. By illuminating the relationship between the phenomenon of disability, autism and autie-biographies, the study plays an important role in understanding how these three elements are affected by each other. This study aims to make an original contribution to the academic literature by addressing autism with its individual and social dimensions under the umbrella concept of disability studies and by providing a critical literary vehicle that analyses personal experiences in depth between this dual relationship through autie-biography and aims to close a significant gap in the literature in this sense.
Disability Studies Disabled Autism Autie-biography Social Acceptance.
Bu makale, engelli çalışmaları ve otizm üzerine odaklanırken, oti-biyografi (Autie-Biography) türündeki kişisel anlatıların rolünü incelemektedir. Makalenin amacı, engelli çalışmaları ışığında otizm ve oti-biyografi ilişkisini derinlemesine irdelemektir. Makale, otizmin sosyal düzlemde nasıl ele alındığını, otistik bireyin kişisel anlatısının toplumda otizm algısını nasıl etkilediğini ve bu anlatıların engelli çalışmaları ve yazın dünyasındaki önemini incelemeyi hedefler. Çalışma, otizmin yazınsal ve toplumsal bağlamına dikkat çekerken, otistik bireylerin oti-biyografik anlatıları sayesinde otizmle ilgili deneyimlerinin nasıl yansıtıldığını ve toplumsal algıların nasıl şekillendirildiğini inceler. Makale, oti-biyografinin tanımını, tarihçesini, otistik birey açısından önemini ve toplumsal kabul üzerindeki rolünü irdelerken, sosyal adalet ve nörotipik algıdaki empatik gelişime katkısını ele alır. Aynı zamanda makale, oti-biyografilerin engellilik çalışmalarındaki yerini ve otizmin bireyler üzerindeki etkilerini değerlendirir. Çalışma engellilik olgusu, otizm ve oti-biyografiler arasındaki ilişkiyi aydınlatarak bu üç unsurun birbirinden nasıl etkilendiğini anlamada önem arz etmektedir. Bu çalışma, engelli çalışmaları şemsiye kavramı altında otizmi bireysel ve sosyal boyutlarıyla ele alarak ve oti-biyografi aracılığıyla bu ikili ilişki arasında kişisel deneyimleri derinlemesine çözümleyen kritik bir yazınsal araç sunarak akademik anlamda yazın alana özgün katkı sağlayıp bu anlamda literatürdeki önemli bir boşluğu kapatmayı amaçlamaktadır.
Engelli çalışmaları Engelli Otizm Oti-biyografi Toplumsal Kabul.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Avrupa Dilleri, Edebiyatları ve Kültürleri, İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 9 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 31 |
Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.