BibTex RIS Kaynak Göster

The Evaluation of Knowledge and Awareness of Last Year Medical Students Regarding Dental Traumatic Injuries

Yıl 2015, , 42 - 46, 01.01.2015
https://doi.org/10.21306/jids.2015.1.08

Öz

Aim: The aim of the studyis to evaluate the knowledge and awareness of last year medical students regarding dental traumatic injuries.Material and Method: A total of 92 last year medical students attending Medipol University medical school participated in this study. The institutional ethical commitee clearence was obtained prior to the study. A questionnaire with 10 questions was distributed to students by the help of the schoolls’ administrations. results: 73,9% of the students stated that it was important to be educated on dental traumatic injuries. Only 23,9% of the students choose to reimplant an avulsed tooth whereas 72,8% suggested sending the patient to a dentist. 34,7% of the students preferred sterile saline solution for transporting an avulsed tooth and 51% suggested to use ice for transportation. 69,5% of the students were not satisfied about thein knowledge level about the subject and 73,9% were willing to improve their knowledge and awareness of dental traumatic injuries. conclusion: It is reported that the knowledge level on traumatic dental injuries of last grade medicine students attending Medipol University medical school was not satisfying and it would be important to attend education programs for the improvement of knowledge and awareness about this issue

Kaynakça

  • 1. Bastone EB, Freer TJ, McNamara JR. Epidemiology of dental trauma: a review of the literature. Aust Dent J. 2000;45:2-9.
  • 2. Ersin N, Önçağ Ö, Ertuğrul F, Coşkun E, Kantar E, Kara N, Akdemir Y. İlkokul Öğretmenlerinin Dental Travmalarla İlgili Bilgi Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi 2011;12:63-68.
  • 3. Eden E, Kılınç G, Ellidokuz H. İzmir İlindeki İki Tıp Fakültesine Devam Eden Son Sınıf Öğrencilerinin Dental Travmaya Yaklaşımları. DEÜ Tıp Fakültesi Dergisi 2011;25:31- 37.
  • 4. Çiftçi H. Acil Serviste Görev Alan Sağlık Çalışanlarının Çocuklarda Dental Travma Sonrası Diş ve Çene Yaralanmalarına Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi. Ege Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi pedodonti Ana Bilim Dalı Bitirme Tezi 2011.
  • 5. Avşar A. Yedi-ondört yaş grubu çocuklarda görülen travmatik yaraların incelenmesi. C.Ü. Diş Hekimliği Dergisi 2002;5:117-120.
  • 6. Çetingül E.Çene ve Yüz Travmatolojisi. İzmir 2002;S.55- 69.
  • 7. Çalışkan MK. Diş Travmalarının Klinik Değerlendirilmesi. Ege Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Bitirme Tezi.
  • 8. Subhashraj K. Awareness of management of dental trauma among medical professionals in Pondicherry, India. Dental Traumatology 2009;25:92-94.
  • 9. Chung MH, Kaste LM, Koerber A, Fadavi S, Punwani I. Dental and medical student’s knowledge and opinions of infant oral health. Journal of Dental Education 2006;70: 511-517.
  • 10. Skelton J, Smith TA, Betz WT, Heaton LJ. Improving the oral health knowledge of osteopathic medical students. Journal of Dental Education 2002;66:1289-1296.
  • 11. Mouradian WE, Reeves A, Kim S, Evans R. An oral health curriculum for medical students at the University of Washington. Academic Medicine 2005;80:434-442.
  • 12. Graham E, Negron R, Domoto P, Milgrom P. Children’s oral health in the medical curriculum: a collaborative intervention at a university-affiliated hospital. Journal of Dental Education 2003;67:338-347.
  • 13. Qazi RS, Nasir KS. Firs-aid knowledge about tooth knowledge about tooth avulsion among dentists, doctors and lay people. Dental Traumatology 2009;25:295-299.
  • 14. Donaldson M, Kinirons M,J. Factor affecting the time of onset of resorption in avulsed and replanted teeth in children. Dental Traumatology 2001;17: 201-205.

Tıp Fakültesine Devam Eden Son Sınıf Öğrencilerinin Travmatik Dental Yaralanmalara Yönelik Bilgi ve Farkındalık Düzeylerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2015, , 42 - 46, 01.01.2015
https://doi.org/10.21306/jids.2015.1.08

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı, tıp fakültesi son sınıf öğrencilerinin travmatik dental yaralanmalar ile ilgili bilgi ve farkındalık düzeylerinin değerlendirilmesidir. Gereç ve Yöntem: Bu çalışmaya, Medipol Üniversitesi Tıp Fakültesinden 92 son sınıf öğrencisi katılmıştır. Gerekli kanuni izinler alındıktan sonra öğrencilere çalışmanın amacı hakkında bilgiler verilmiştir. Daha sonra dental travmalar hakkında sorular içeren anket formları dağıtılarak yanıtlamaları istenmiştir. Anket daha önce benzer konuda yapılmış çalışmalarda kullanılmış geçerliliği test edilmiş 10 sorudan oluşmaktadır.Bulgular: Öğrencilerin %86,8’i dental travmalar ile ilgili eğitimin önemli olduğunu belirtmiştir. %47,4 oranındaki öğrenci hastayı diş hekimine sevk edeceğini belirtirken %22,6’lık öğrenci ise avulse olmuş bir dişi replante etmeyi tercih etmişlerdir. Avulse olmuş bir dişin taşınması sırasında öğrencilerin %40,4’ü steril salin solüsyonu tercih ederken, %20,1’lük bölüm ise pamuk içinde dişin taşınmasını önermişlerdir. Öğrencilerin %70,9’u bu konu hakkındaki bilgi düzeyini yeterli bulmazken %68,4 oranındaki öğrenci ise bilgilerini geliştirmeye istekli olduklarını belirtmiştir.Sonuç: Tıp fakültesine devam eden son sınıf öğrencilerinin travmatik dental yaralanmalar konusundaki bilgilerinin yetersiz olduğu ve tıp öğrencilerinin konu ile ilgili bilgi ve farkındalıklarını geliştirmeye yönelik eğitim programlarının gerekli olduğu sonucuna varılmıştır

Kaynakça

  • 1. Bastone EB, Freer TJ, McNamara JR. Epidemiology of dental trauma: a review of the literature. Aust Dent J. 2000;45:2-9.
  • 2. Ersin N, Önçağ Ö, Ertuğrul F, Coşkun E, Kantar E, Kara N, Akdemir Y. İlkokul Öğretmenlerinin Dental Travmalarla İlgili Bilgi Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi 2011;12:63-68.
  • 3. Eden E, Kılınç G, Ellidokuz H. İzmir İlindeki İki Tıp Fakültesine Devam Eden Son Sınıf Öğrencilerinin Dental Travmaya Yaklaşımları. DEÜ Tıp Fakültesi Dergisi 2011;25:31- 37.
  • 4. Çiftçi H. Acil Serviste Görev Alan Sağlık Çalışanlarının Çocuklarda Dental Travma Sonrası Diş ve Çene Yaralanmalarına Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi. Ege Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi pedodonti Ana Bilim Dalı Bitirme Tezi 2011.
  • 5. Avşar A. Yedi-ondört yaş grubu çocuklarda görülen travmatik yaraların incelenmesi. C.Ü. Diş Hekimliği Dergisi 2002;5:117-120.
  • 6. Çetingül E.Çene ve Yüz Travmatolojisi. İzmir 2002;S.55- 69.
  • 7. Çalışkan MK. Diş Travmalarının Klinik Değerlendirilmesi. Ege Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Bitirme Tezi.
  • 8. Subhashraj K. Awareness of management of dental trauma among medical professionals in Pondicherry, India. Dental Traumatology 2009;25:92-94.
  • 9. Chung MH, Kaste LM, Koerber A, Fadavi S, Punwani I. Dental and medical student’s knowledge and opinions of infant oral health. Journal of Dental Education 2006;70: 511-517.
  • 10. Skelton J, Smith TA, Betz WT, Heaton LJ. Improving the oral health knowledge of osteopathic medical students. Journal of Dental Education 2002;66:1289-1296.
  • 11. Mouradian WE, Reeves A, Kim S, Evans R. An oral health curriculum for medical students at the University of Washington. Academic Medicine 2005;80:434-442.
  • 12. Graham E, Negron R, Domoto P, Milgrom P. Children’s oral health in the medical curriculum: a collaborative intervention at a university-affiliated hospital. Journal of Dental Education 2003;67:338-347.
  • 13. Qazi RS, Nasir KS. Firs-aid knowledge about tooth knowledge about tooth avulsion among dentists, doctors and lay people. Dental Traumatology 2009;25:295-299.
  • 14. Donaldson M, Kinirons M,J. Factor affecting the time of onset of resorption in avulsed and replanted teeth in children. Dental Traumatology 2001;17: 201-205.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ruhan Bozatlıoğlu Bu kişi benim

Aslı Patır Münevveroğlu

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Bozatlıoğlu, R., & Patır Münevveroğlu, A. (2015). Tıp Fakültesine Devam Eden Son Sınıf Öğrencilerinin Travmatik Dental Yaralanmalara Yönelik Bilgi ve Farkındalık Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Journal of International Dental Sciences (Uluslararası Diş Hekimliği Bilimleri Dergisi)(1), 42-46. https://doi.org/10.21306/jids.2015.1.08
AMA Bozatlıoğlu R, Patır Münevveroğlu A. Tıp Fakültesine Devam Eden Son Sınıf Öğrencilerinin Travmatik Dental Yaralanmalara Yönelik Bilgi ve Farkındalık Düzeylerinin Değerlendirilmesi. J Int Dent Sci. Ocak 2015;(1):42-46. doi:10.21306/jids.2015.1.08
Chicago Bozatlıoğlu, Ruhan, ve Aslı Patır Münevveroğlu. “Tıp Fakültesine Devam Eden Son Sınıf Öğrencilerinin Travmatik Dental Yaralanmalara Yönelik Bilgi Ve Farkındalık Düzeylerinin Değerlendirilmesi”. Journal of International Dental Sciences (Uluslararası Diş Hekimliği Bilimleri Dergisi), sy. 1 (Ocak 2015): 42-46. https://doi.org/10.21306/jids.2015.1.08.
EndNote Bozatlıoğlu R, Patır Münevveroğlu A (01 Ocak 2015) Tıp Fakültesine Devam Eden Son Sınıf Öğrencilerinin Travmatik Dental Yaralanmalara Yönelik Bilgi ve Farkındalık Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Journal of International Dental Sciences (Uluslararası Diş Hekimliği Bilimleri Dergisi) 1 42–46.
IEEE R. Bozatlıoğlu ve A. Patır Münevveroğlu, “Tıp Fakültesine Devam Eden Son Sınıf Öğrencilerinin Travmatik Dental Yaralanmalara Yönelik Bilgi ve Farkındalık Düzeylerinin Değerlendirilmesi”, J Int Dent Sci, sy. 1, ss. 42–46, Ocak 2015, doi: 10.21306/jids.2015.1.08.
ISNAD Bozatlıoğlu, Ruhan - Patır Münevveroğlu, Aslı. “Tıp Fakültesine Devam Eden Son Sınıf Öğrencilerinin Travmatik Dental Yaralanmalara Yönelik Bilgi Ve Farkındalık Düzeylerinin Değerlendirilmesi”. Journal of International Dental Sciences (Uluslararası Diş Hekimliği Bilimleri Dergisi) 1 (Ocak 2015), 42-46. https://doi.org/10.21306/jids.2015.1.08.
JAMA Bozatlıoğlu R, Patır Münevveroğlu A. Tıp Fakültesine Devam Eden Son Sınıf Öğrencilerinin Travmatik Dental Yaralanmalara Yönelik Bilgi ve Farkındalık Düzeylerinin Değerlendirilmesi. J Int Dent Sci. 2015;:42–46.
MLA Bozatlıoğlu, Ruhan ve Aslı Patır Münevveroğlu. “Tıp Fakültesine Devam Eden Son Sınıf Öğrencilerinin Travmatik Dental Yaralanmalara Yönelik Bilgi Ve Farkındalık Düzeylerinin Değerlendirilmesi”. Journal of International Dental Sciences (Uluslararası Diş Hekimliği Bilimleri Dergisi), sy. 1, 2015, ss. 42-46, doi:10.21306/jids.2015.1.08.
Vancouver Bozatlıoğlu R, Patır Münevveroğlu A. Tıp Fakültesine Devam Eden Son Sınıf Öğrencilerinin Travmatik Dental Yaralanmalara Yönelik Bilgi ve Farkındalık Düzeylerinin Değerlendirilmesi. J Int Dent Sci. 2015(1):42-6.

Dergimize sadece Araştırma makalesi, vaka raporu ve Derleme türündeki yayınlarınızı dergimize gönderebilirsiniz. Dergimiz, Uluslararası ve ulusal indekslerce taranmaktadır.

Uluslararası Diş Hekimliği Bilimleri Dergisi Europub, Asian Science Citation Index, Asos index, ACAR index ve Google Scholar tarafından dizinlenmektedir. Ayrıca, TR Dizin ve diğer indekslere başvuru yapılmıştır.