In this questionnaire study, it was aimed to determine the level of knowledge about oral and dental health of 1st and 5th year students in the faculty of dentistry and compare them according to sex and class. Female and male students randomly selected from Atatürk University Dentistry Faculty 1st and 5th grade were included in the questionnaire. (n = 80) A questionnaire consisting of 25 multiple-choice questions was administered to the students to determine their oral and dental health attitude behavior and knowledge levels. The obtained data were evaluated statistically by Pearson chi-square test.Of the 160 students in the study, 98 are girls and 62 are boys. It was determined that the frequency of female students brushing teeth and going to dentist was higher than male students. According to the statistical results, 5th grade students according to the first grade students think that they use ideal toothpaste, more importance to interface cleanliness, more frequent and regular dental control, more effective toothbrushing with the right technique and more information about preventive measures (p <0.05). However, fifth grade students were found to use more cigarettes (p <0.05) Dental health education and training process increases awareness of oral and dental health and knowledge level from first to fifth year.
Bu anket çalışmasında diş hekimliği fakültesi 1. ve 5. Sınıf öğrencilerinin ağız ve diş sağlığı ile ilgili bilgi düzeylerinin belirlenerek cinsiyet ve sınıfa göre karşılaştırılması amaçlanmıştır. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi 1. ve 5. sınıfta okuyan, rastgele seçilen kız ve erkek öğrenciler ankete dahil edildi. (n=80) Öğrencilere ağız ve diş sağlığı tutum davranış ve bilgi düzeylerini belirlemek için çoktan seçmeli 25 sorudan oluşan anket uygulandı. Elde edilen veriler Pearson ki-kare testi ile istatistiksel olarak değerlendirildi. Çalışmada yer alan 160 öğrencinin 98’i kız 62’si erkek öğrencidir. Kız öğrencilerin diş fırçalama ve diş hekimine gitme sıklığının erkek öğrencilerden daha fazla olduğu belirlenmiştir. İstatistiksel sonuçlara göre 5. Sınıf öğrencilerinin 1. Sınıf öğrencilere göre; İdeal oranda diş macunu kullandığı, arayüz temizliğine daha fazla önem verdiği, daha sık ve düzenli diş hekimi kontrolüne gittiği, diş fırçalamayı doğru teknik ile daha etkin yaptıkları ve koruyucu önlemler hakkında daha çok bilgiye sahip oldukları görülmüştür (p<0.05).Bununla birlikte beşinci sınıf öğrencilerinin daha fazla sigara kullandıkları belirlenmiştir.(p<0.05) Diş hekimliği eğitim ve öğrenim süreci 1. Sınıftan 5. Sınıfa gelinceye kadar ağız ve diş sağlığı bilincini ve bilgi düzeyini artırmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Diş Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Dergimize sadece Araştırma makalesi, vaka raporu ve Derleme türündeki yayınlarınızı dergimize gönderebilirsiniz. Dergimiz, Uluslararası ve ulusal indekslerce taranmaktadır.
Uluslararası Diş Hekimliği Bilimleri Dergisi Europub, Asian Science Citation Index, Asos index, ACAR index ve Google Scholar tarafından dizinlenmektedir. Ayrıca, TR Dizin ve diğer indekslere başvuru yapılmıştır.