BibTex RIS Kaynak Göster

مسئلة »مضمون« در شعر کودکان و نوجوانان

Yıl 2015, Sayı: 3, 399 - 416, 01.09.2015

Öz

Başka söz kalıplarında olduğu gibi şiirde de şairin amacı sonuçta anlamı iletmek olmasından dolayı kavram ve mazmun şiirin en önemli unsurlarından sayılır. Mazmun şairin düşündüğü ve bize aktardığı anlamdır: ahenk, duygu, hayal gücü ve tasvir unsurlarıyla bağlantıları sonucu şairsel bir hal alan anlam. Kur’ân, hadis ve sünnet, eski edebi eserler, genel kültür ve bunların yanında başka dillerden yapılan çeviriler çocuk ve genç şiirlerindeki mazmunların asıl kaynakları arasında sayılır. Şiirdeki özel cazibeler dolu ve zengin bu kaynaklara erişmek, özellikle düşünsel, kültürel engellerin ve sorunların olduğu bu yüzyılda faydalı ve uygun bir araç olarak şiirden çocukların ve delikanlıların paylarını almaları için çok faydalıdır. bu makalede mazmun kelimesinin terimsel ilk anlamı ve onunla ilgili unsurları aydınlatmayı, daha sonra çocuk ve genç kuşak şiirinde mazmunlar ile teknik unsurları incelemeyi hedeflemektedir

Yıl 2015, Sayı: 3, 399 - 416, 01.09.2015

Öz

In the poetry also, as the all other utterance figures, the aim of announcer is the instillation of the meaning. We can consider the meaning and content as the most basic element in the poetry. The content, is the thing that poet has in his mind and says to us; that meaning which has achieved a poetic mode, because of joining with the elements
like music, feeling, imagination, and picture. The holy Quran,
Hadith, Sireh and Sonnat, ancient literary works, folklore, and translation
from other languages can be considered as the basic sources in
composition of children and teenagers poetry.
Especially in this age that has its very certain, intellectual and cultural
problems and difficulties, with regard to the certain attractions
that the poetry has, and with turning to these wealthy resources, we
can use the poetry as a very useful media in the mental and psychological
cultivation of children and teenagers and their enjoying from
spiritual and intellectual cheerfulness.
The author in this article in first wants to illuminate the colloquial
concept of “content” and the connected elements, and then discuss
about appropriate styles of enterprise of content in the poetry of
children and teenagers, and the influence of in technical parameters
in its quality

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA73ZE37KA
Bölüm Makale
Yazarlar

RAHİM Koushesh Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2015
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Koushesh, R. (2015). مسئلة »مضمون« در شعر کودکان و نوجوانان. Doğu Esintileri(3), 399-416.
AMA Koushesh R. مسئلة »مضمون« در شعر کودکان و نوجوانان. Doğu Esintileri. Eylül 2015;(3):399-416.
Chicago Koushesh, RAHİM. “مسئلة »مضمون« در شعر کودکان و نوجوانان”. Doğu Esintileri, sy. 3 (Eylül 2015): 399-416.
EndNote Koushesh R (01 Eylül 2015) مسئلة »مضمون« در شعر کودکان و نوجوانان. Doğu Esintileri 3 399–416.
IEEE R. Koushesh, “مسئلة »مضمون« در شعر کودکان و نوجوانان”, Doğu Esintileri, sy. 3, ss. 399–416, Eylül 2015.
ISNAD Koushesh, RAHİM. “مسئلة »مضمون« در شعر کودکان و نوجوانان”. Doğu Esintileri 3 (Eylül 2015), 399-416.
JAMA Koushesh R. مسئلة »مضمون« در شعر کودکان و نوجوانان. Doğu Esintileri. 2015;:399–416.
MLA Koushesh, RAHİM. “مسئلة »مضمون« در شعر کودکان و نوجوانان”. Doğu Esintileri, sy. 3, 2015, ss. 399-16.
Vancouver Koushesh R. مسئلة »مضمون« در شعر کودکان و نوجوانان. Doğu Esintileri. 2015(3):399-416.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929