Romanda çeşitli bakış açılarının olması, romanın çok sesliliği ve akıcı-lığını deztekler. Romanına “Senfoni” adını ve yapısını veren Abbas Ma-rufi’nin “Ölüler Senfonisi” romanındaki bu özellik, kaçınılmaz bir özellik olarak ona yaraşır ve alımlı bir şekilde göze çarpar ve bu yönüyle de bu romanda önemli bir rol oynar. Farklı bakış açıları ve akıcı tarzların tahlili ve incelenmesi günümüzde hikâye yazıcılığında önemli ve ayrı bir dal olarak çalışılan edebi eleştiri türündendir.
Bu çalışma, iç monolog diyalog ve bilinç akışını hikaye boyunca nasıl kullanıldığını gösteriyor. Bu araştırmada “Ölülerin Senfonisi” romanının tamamında yer alan anlatım modu geçişlerinin dinamik ve akışını sağla-mak olanağı olduğunu göstermektedir.