Bu
çalışma Türk sinemasının önemli konularından biri olan yapımcılık anlayışını,
detaylarını ve sorunlu taraflarını da tartışmaya açmaktadır. Yapımcılığın Türk
sineması içerisindeki tartışmalı rolü, geçmişten günümüze hangi aşamalardan
geçtiğini göstermeyi zorunlu kılmıştır. Merkez Ordu Sinema Dairesi’nden özel
yapım evlerine uzanan bu aşamalar, günümüz Türk sinemasında yapımcılık
faaliyetlerinin temelini oluşturmuştur. Günümüz yapımcılık sisteminde finansal
kaynaklar, bağımsız filmler, ortak yapımlar ve tekelleşme konularına yer
verilmiştir. Yapımcının filmin fikir aşaması, yapımı ve sonrasındaki aktif
rolünü ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, ana akım dışında
kalan, bağımsız film üretimi içerisinde örnekler veren Nadir Öperli, Serkan Çakarer
ve Ezel Akay ile görüşülmüş, görüşülen kişilere aynı sorular yöneltilerek saha
çalışması tamamlanmıştır. Yapılan saha görüşmeleri ve literatür
değerlendirmelerinin sonucunda, Türk sinema sektöründe yapımcılığın
özerkleşmeye ihtiyaç duyan, fon eksiği bulunan, bağımsız yapılanmada tekelleşme
ile mücadele halinde olan ve gelişmeye açık bir süreç içinde olduğu
görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2 |