Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

UNDERSTANDING REPRESENTATION IN NEW MEDIA

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 91 - 102, 26.05.2019
https://doi.org/10.33464/dorduncukuvvet.546223

Öz

In the definition of Stuart Hall, the phenomenon of representation is described as the main factor in the emergence of such incidents, further away from a result obtained by developments. In order to better understand this fundamental factor, it is not easy in the traditional media understanding, although it is important for the elements within the causative to find a place in the event braid. This form of communication, which is one way, has caused a negative impact on the buyer, as well as the emergence of new discussions on the issue of representation in the media. From this point of view, it has a distinct importance that people find themselves involved in the events and cases addressed in the media and the presentations are realistic.

New media has created its own representations over time. These representations are based on the research and the process in which it is followed. The new media, which emerged in parallel with the advancement of Technology and is a part of the daily life in a short time, affects the world culture with its unique representations and forms a jargon of its own. It creates a different meaning than traditional media and the representations it creates. New media, with its growing use, is characterizing as a part of human life, and has brought about more effective and conscious usage issues. The theoretical infrastructure of the study was done with the literature screening and the content of new media and representation concepts within the "Content analysis" method aims to reveal the role of the new media on the representation.


Kaynakça

  • AYTEKİN, B. A., (2018), Examination of Community Structure in Corporate Interaction Processes. M. Umut Tuncer (Ed.), International Public Relations: Practices and Approaches Berlin: Peter Lang, 125-140.
  • BULUNMAZ, B., (2014), Yeni Medya Eski Medyaya Karşı: Savaşı Kim Kazanacak?, Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 1 (7), 22-29.
  • CANÇAT, A., (2018), Yeni Medya Sanatı Üzerine, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, (40), 165-178.
  • DEMİR, M., ve Kalsın, B., (2015), Yeni Medya ve Gazetecilik, Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, 2 (2), 209-214.
  • DİLMEN, N., (2007), Yeni Medya Çerçevesinde İnternet Günlükleri-Bloglar ve Gazeteciliğe Yansımaları, Marmara İletişim Dergisi, 12 (12), 113-122.
  • ERKAYHAN, Ş., ve BELGESAY, M., (2014), Teknoloji ve Sanatın Etkileşimi: Yeni Medya Sanatı Türkiye’de Güncel Durum ve Öneriler, Sanat ve Tasarım Dergisi, (14), 45-62.
  • HALL, S., (2017), Temsil: Kültürel Temsiller ve Anlamlandırma Uygulamaları, (İdil Dündar, Çev.), Pinhan Yayınları, İstanbul.
  • KAZAZ, M., (2007), Geleneksel Habercilikten İnternet Haberciliğine Geçiş Sürecinde Spor Basını, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4 (4), 220-229.
  • KAZAZ, M., (2007), Televizyon Spor Haberleri Yapısal Çözümleme ve Dil Kullanımı, Nüve Kültür Merkezi Yayınları, İstanbul.
  • ÖZEL, S., (2011), Yakınsama: Yeni Medyanın İtici Gücü, Erciyes İletişim Dergisi, 2 (2), 54-66.
  • POLAT, H., (2018), Geleneksel Medyada Temsil Sorunu: Alternatif Bir Mecra Olarak Yeni Medya, Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 38 (38), 45-60.
  • SARI, M., (2014), Sosyal Medyanın Sosyal Hareketler Üzerindeki Etkisi: Gezi Parkı Platformu Örneği, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elazığ.
  • SÖYLEMEZ, M., (2010), Yeni Medya Sanatı ve Kuramsal Açılımlar, Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, (24), 137-146.
  • VAROL, S., (2014), Medyada Yer Alan Temsillerin Kimlik Edinme Sürecindeki Rolü, Akademik Sosyal Bilimler Çalışmaları Dergisi, (26), 301-313.

YENİ MEDYADA TEMSİLİ ANLAMLANDIRMAK

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 91 - 102, 26.05.2019
https://doi.org/10.33464/dorduncukuvvet.546223

Öz

Stuart Hall’ın tanımlaması dahilinde bakıldığında temsil olgusu, gelişmeler sonucunda elde edilen bir sonuçtan daha ötede, söz konusu olayların ortaya çıkışında temel etken olarak nitelendirilmektedir. Bu temel etkenin daha iyi anlaşılabilmesi için etken dahilindeki öğelerin olay örgüsü içerisinde kendisine yer bulmaları önem arz etse de geleneksel medya anlayışında bu çok kolay olmamaktadır. Tek yönlü olan bu iletişim şekli, alıcı üzerinde negatif etki yaratmanın yanı sıra medyada temsil konusu üzerine yeni tartışmaların ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu açıdan bakıldığında medyada ele alınan olay ve olgularda kişilerin kendilerine yer bulmaları ve sunumların gerçekçi olması ayrı bir öneme sahiptir.

Yeni medya zamanla kendi temsillerini oluşturmuştur. Bu temsillerin nelere dayandığı ve nasıl bir süreç izlediği araştırmalara konu edilmiştir. Teknolojinin ilerlemesiyle paralel olarak ortaya çıkan ve kısa sürede literatüre girip günlük hayatın bir parçası olan yeni medya, kendisine has temsillerle dünya kültürünü etkilemektedir ve kendisine ait bir jargon oluşturmaktadır. Geleneksel medyadan ve onun yarattığı temsillerden daha farklı bir anlam yaratmaktadır. Yeni medya, giderek artan kullanımıyla, insan yaşamının bir parçası olarak nitelendirilirken, daha etkin ve bilinçli kullanım konusundaki sorunları da beraberinde getirmiştir. Çalışmanın kuramsal altyapısı literatür taramasıyla yapılmış ve “içerik analizi” yöntemi dahilinde yeni medya ve temsil kavramlarının içeriği, yeni medyanın temsil üzerindeki rolünü ortaya çıkartmayı amaçlamaktadır.

Kaynakça

  • AYTEKİN, B. A., (2018), Examination of Community Structure in Corporate Interaction Processes. M. Umut Tuncer (Ed.), International Public Relations: Practices and Approaches Berlin: Peter Lang, 125-140.
  • BULUNMAZ, B., (2014), Yeni Medya Eski Medyaya Karşı: Savaşı Kim Kazanacak?, Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 1 (7), 22-29.
  • CANÇAT, A., (2018), Yeni Medya Sanatı Üzerine, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, (40), 165-178.
  • DEMİR, M., ve Kalsın, B., (2015), Yeni Medya ve Gazetecilik, Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, 2 (2), 209-214.
  • DİLMEN, N., (2007), Yeni Medya Çerçevesinde İnternet Günlükleri-Bloglar ve Gazeteciliğe Yansımaları, Marmara İletişim Dergisi, 12 (12), 113-122.
  • ERKAYHAN, Ş., ve BELGESAY, M., (2014), Teknoloji ve Sanatın Etkileşimi: Yeni Medya Sanatı Türkiye’de Güncel Durum ve Öneriler, Sanat ve Tasarım Dergisi, (14), 45-62.
  • HALL, S., (2017), Temsil: Kültürel Temsiller ve Anlamlandırma Uygulamaları, (İdil Dündar, Çev.), Pinhan Yayınları, İstanbul.
  • KAZAZ, M., (2007), Geleneksel Habercilikten İnternet Haberciliğine Geçiş Sürecinde Spor Basını, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4 (4), 220-229.
  • KAZAZ, M., (2007), Televizyon Spor Haberleri Yapısal Çözümleme ve Dil Kullanımı, Nüve Kültür Merkezi Yayınları, İstanbul.
  • ÖZEL, S., (2011), Yakınsama: Yeni Medyanın İtici Gücü, Erciyes İletişim Dergisi, 2 (2), 54-66.
  • POLAT, H., (2018), Geleneksel Medyada Temsil Sorunu: Alternatif Bir Mecra Olarak Yeni Medya, Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 38 (38), 45-60.
  • SARI, M., (2014), Sosyal Medyanın Sosyal Hareketler Üzerindeki Etkisi: Gezi Parkı Platformu Örneği, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elazığ.
  • SÖYLEMEZ, M., (2010), Yeni Medya Sanatı ve Kuramsal Açılımlar, Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, (24), 137-146.
  • VAROL, S., (2014), Medyada Yer Alan Temsillerin Kimlik Edinme Sürecindeki Rolü, Akademik Sosyal Bilimler Çalışmaları Dergisi, (26), 301-313.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhammed Ali Dinç 0000-0003-3944-5368

Zeynep Dinçer Bu kişi benim 0000-0003-1505-0660

Yayımlanma Tarihi 26 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dinç, M. A., & Dinçer, Z. (2019). YENİ MEDYADA TEMSİLİ ANLAMLANDIRMAK. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi, 2(1), 91-102. https://doi.org/10.33464/dorduncukuvvet.546223
AMA Dinç MA, Dinçer Z. YENİ MEDYADA TEMSİLİ ANLAMLANDIRMAK. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi. Mayıs 2019;2(1):91-102. doi:10.33464/dorduncukuvvet.546223
Chicago Dinç, Muhammed Ali, ve Zeynep Dinçer. “YENİ MEDYADA TEMSİLİ ANLAMLANDIRMAK”. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi 2, sy. 1 (Mayıs 2019): 91-102. https://doi.org/10.33464/dorduncukuvvet.546223.
EndNote Dinç MA, Dinçer Z (01 Mayıs 2019) YENİ MEDYADA TEMSİLİ ANLAMLANDIRMAK. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi 2 1 91–102.
IEEE M. A. Dinç ve Z. Dinçer, “YENİ MEDYADA TEMSİLİ ANLAMLANDIRMAK”, Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi, c. 2, sy. 1, ss. 91–102, 2019, doi: 10.33464/dorduncukuvvet.546223.
ISNAD Dinç, Muhammed Ali - Dinçer, Zeynep. “YENİ MEDYADA TEMSİLİ ANLAMLANDIRMAK”. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi 2/1 (Mayıs 2019), 91-102. https://doi.org/10.33464/dorduncukuvvet.546223.
JAMA Dinç MA, Dinçer Z. YENİ MEDYADA TEMSİLİ ANLAMLANDIRMAK. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi. 2019;2:91–102.
MLA Dinç, Muhammed Ali ve Zeynep Dinçer. “YENİ MEDYADA TEMSİLİ ANLAMLANDIRMAK”. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi, c. 2, sy. 1, 2019, ss. 91-102, doi:10.33464/dorduncukuvvet.546223.
Vancouver Dinç MA, Dinçer Z. YENİ MEDYADA TEMSİLİ ANLAMLANDIRMAK. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi. 2019;2(1):91-102.