2023 Türkiye Cumhurbaşkanlığı Seçimi Türkiye’de ve dünyada, genel olarak her seçim döneminde olduğu gibi merakla ve heyecanla karşılanmıştır. Siyasal pazarlama ve reklam çalışmaları seçim atmosferinde seçmen kitleyi ikna etme noktasında en dikkat çeken uygulamalar olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu doğrultuda çalışmada 2023 Türkiye Cumhurbaşkanlığı Seçimi’nin iki güçlü adayı olan Recep Tayyip Erdoğan ve Kemal Kılıçdaroğlu için yapılan 2 reklam filminin Barthes’ın paradigmasına göre göstergebilimsel analizi yapılmıştır. Bu analizlerle reklam filmlerinde seçmeni ikna etmek için hangi temaların kullanıldığını ve mesajların verildiğini açığa çıkarmak amaçlanmıştır. Çalışmada bu kapsamda öncelikle siyasal pazarlama ve siyasal reklam kavramları açıklanmış ardından 2 reklam filminin göstergebilimsel analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda; her iki adayın da siyasal propagandaları doğrultusunda temalar kullandıkları, Erdoğan için daha çok duygusal göstergeler eşliğinde duygusal mesajlara yer verilerek güçlü lider konumlandırmasının yapıldığı, Kılıçdaroğlu için ise coşkulu ve eğlenceli göstergeler eşliğinde daha çok sorunlara odaklanan ve vaatlerden oluşan mesajlara yer verildiği ortaya çıkarılmıştır.
Siyasal pazarlama Siyasal reklam Cumhurbaşkanlığı seçimi 2023 Seçimleri Seçim reklamı Göstergebilim
Yok
Yok
Yok
The 2023 Turkish Presidential Election was greeted with curiosity and excitement in Turkey and the world, as was the case during the election period in general. Political marketing and advertising activities appear as the most striking practices in terms of persuading the voting public in the election atmosphere. In this direction, in the study, a semiotic analysis of 2 commercials made for Recep Tayyip Erdoğan and Kemal Kılıçdaroğlu, two strong candidates of the 2023 Turkish Presidential Election, was made according to Barthes' paradigm. With these analyzes, it is aimed to reveal which themes are used and messages are given to persuade the voters in commercials. In this study, first of all, the concepts of political marketing and political advertising were explained, and then a semiotic analysis of 2 commercials was made. As a result of the study; It was revealed that both candidates used themes in line with their political propaganda, for Erdoğan, a strong leader positioning was made by giving more emotional messages accompanied by emotional linguistic indicators, and for Kılıçdaroğlu, messages that focused on problems and consisted of promises were included in the presence of enthusiastic and entertaining linguistic indicators.
Political marketing Political advertising Presidential election 2023 Elections Election advertising Semiology
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 9 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |