BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2013, Sayı: 4, 51 - 77, 01.12.2013

Öz

Materialism-Spiritüalism confl ict, become stronger towards 19th century and resulted in favour of the materialism at the beginning of the 20th century. It is adequately signifi cant that the progresses of existing the materialism. Subhi Edhem who worked out both History of Science and especially History of the Natural Science, improved the literacy of History of Science and varied these. Such as History of Science studies, Subhi Edhem’s Prof. Dr. Ankara Üniversitesi, Di ve TarihCoğrafya Fakültesi, Felsefe Bölümü Araş. Gör. Kastamonu Üniversitesi, Felsefe Bölümüstudy taken part together scientifi city and philosophical doctrine. İn these study, which headed with Hayat ve Mevt, which is important for History of Turkish Materialism with related to evolutionary materyalist doctrine, will be introduced and presented its translation

YAŞAM VE ÖLÜM ÜZERİNE BİR DENEME: SUBHİ EDHEM BEY’İN ’İN HAYAT VE MEVT’İ

Yıl 2013, Sayı: 4, 51 - 77, 01.12.2013

Öz

Materyalizm-Spiritüalizm çatılması 19.yüzyılın sonlarında şiddetlenmiş ve 20. yüzyıl başlarında materyalizm lehine sonuçlanmıştır. Dolayısıyla, materyalizmin ortaya çıkışını sağlayan gelişmeler son derece önemlidir. Bilim Tarihi özellikle de Doğa Bilimleri Tarihi’yle ilgili çalışmalar Subhi Edhem Bey Bilim Tarihi literatürünü büyük ölçüde geliştirmiş ve çeşitlendirmiştir. Bilim Tarihi çalışmalarında olduğu gibi Subhi Edhem Bey’in eserinde bilimsellik ve felsefe öğretisi birlikte yer almıştır. Bu çalışmada Türk Materyalizm Tarihi için önemli olan evrimci materyalist öğretinin işlendiği Hayat ve Mevt başlıklı eser tanıtılacak ve çevirisi verilecektir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA74BV32UD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Remzi Demir Bu kişi benim

Tuba Uymaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Demir, R., & Uymaz, T. (2013). YAŞAM VE ÖLÜM ÜZERİNE BİR DENEME: SUBHİ EDHEM BEY’İN ’İN HAYAT VE MEVT’İ. Dört Öge(4), 51-77.