Th is work in the context of discussions of the return of religion includes assessment about negative theology’s and onto-theology’s understanding of God. According to Heidegger, onto-theology is a bad ontology and a bad theology. Human being neither pray nor sacrifice something to God depicted by onto-theological way. For believers, to worship * Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Felsefe Bölümü Doktora Öğrencisi, MEB’te Öğretmen.such a God is insignificant. Conceiving of God of both ordinary religious and philosophy has been narrowed by causa-sui in the onto-theology. Derrida adopts Heidegger’s critique of onto-theology and states that onto-theology should be deconstructed in this context, Negative theology has been regarded as the facility for going beyond onto-theology. Th e aim of our study is to evaluate the negative theology whether could be anti-onto-theology truly or not and negative theology’s unknowable, inconceivable, undescribable God whether fills the space of onto-theology or not
Negatif teoloji temelli dinin geri dönüşü tartışmaları bağlamındaki bu çalışma onto-teoloji ve negatif teolojinin Tanrı anlayışları hakkında bir değerlendirmeyi içerir. Heidegger’e göre onto-teoloji kötü bir ontoloji ve kötü bir teolojidir. Onto-teolojinin betimlediği Tanrı’ya insan ne dua edebilir ne de kurban sunabilir, inanan için böyle bir Tanrı’ya ibadet etmenin bir önemi olamaz. Onto-teolojinin causa-sui ilkesi hem sıradan bir dindarın hem de felsefenin Tanrı tasavvurunu daraltmıştır. Derrida da Heidegger’in onto-teoloji eleştirisini benimser ve onto-teolojinin yapısöküme uğratılması gerektiğini ifade eder. Negatif teoloji bu bağlamda onto-teolojiyi aşma imkanı olarak görülmüştür. Çalışmamızın amacı negatif teolojinin gerçek anlamda bir anti-onto-teoloji olup olamayacağını, onto-teolojinin boşluğunu negatif teolojinin bilinemez, kavranamaz, dile getirilemez Tanrı’sının doldurup dolduramayacağını değerlendirmektir
Diğer ID | JA73TH64CG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 7 |