Ülkemizdeki bankaların çoğunluğu ürünlerinin tamamına yakınını internet üzerinden, ya tamamen bedava ya da çok cüzi tutara tüketicilerin hizmetine sunmalarına rağmen, internet bankacılığı İB kullanımının hala çok düşük olduğu görülmektedir. Veriler, internet kullanan yetişkinlerin sadece %20-30'unun internet bankacılığından yararlandığını göstermektedir. Bu araştırma, internet kullanan tüketicilerin İB kullanmama nedenlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Anket yöntemi ile elde edilen sonuçlar, İB kullanmamanın en önemli nedeni olarak, tüketicilerin paralarını sanal aleme teslim etme konusunda duydukları "güvenlik kaygıları" olduğunu ortaya koymuştur. İlişki testleri, tüketicilerin güvenlik kaygılarının önem derecesinin, demografik değişkenlerden cinsiyet hariç ve internet kullanma alışkanlıklarından internet'e giriş yeri hariç etkilenmediğini göstermektedir. İşlem maliyetlerini azaltarak rekabette avantajı sağlamak isteyen bankaların, İB'nin güvenliği, kullanımı, faydaları ve işlem maliyetleri hakkında tüketicileri bilgilendirmeyi pazarlama programlarına almaları gerekir.
Although the majority of the banks in Turkey offers their products completely or almost free via Internet to consumers, it is a fact that the use of IB is still very low. The data shows that only 20-30 % of the adults using the Internet benefit from IB. This paper aims to explore the reasons why Internet using consumers do not use Internet banking IB . According to the results obtained from our questionnaire study the most important reason for not using IB is the consumers’ “security concerns” about conducting their banking transactions in cyberspace. Chi-square and correlation tests show that the degree of impotance given by the consumers’ to the security concerns has nothing to do with demographic variables except for gender and Internet using habits except for the place where the users enter Internet . Banks aiming at having an advantage over their rivals in competition by decreasing the transaction costs, need to take the security, the use , the benefits and the transaction costs of the IB into account when formulating their marketing programs to increase the awareness of consumers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 2 |