BibTex RIS Kaynak Göster

ÇOK BOYUTLU PERFORMANS DEĞERLEME MODELİ OLARAK DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ UYGULAMASI

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 1, 148 - 159, 01.01.2009

Öz

Günümüzde küreselleşmenin sonucunda sosyal, ekonomik ve teknolojik gelişmeler ile birlikte rekabet ortamı hızla ve sürekli olarak değişmektedir. Bu hızlı değişim, kurumları güncel stratejilere sahip olmak ve bunları uygulamaya koymak zorunda bırakmaktadır. Birçok ülkede olduğu gibi Türkiye’de de bu değişimin farkında olan birçok kurum farklı ve kullanılabilir strateji arayışına girmişlerdir. Ülkemizde henüz yeni uygulanmaya başlayan stratejilerden birisi de dengeli başarı göstergesi’dir. Dengeli başarı göstergesi ile işletmeler fiziksel varlıkların yanında maddi varlığı olmayan değerlerinde ölçümünü yapabilmektedirler. Bu ölçümler finansal boyut, müşteri boyutu, içsel süreç boyutu, öğrenme ve gelişme boyutu olarak tanımlanan 4 boyut ile yapılmaktadır.

Kaynakça

  • AĞCA, V., TUNÇER, E. (2006). Çok boyutlu performans değerleme modelleri ve bir balanced scorecard örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 8 (1), 173-193. ss.
  • ABACIOĞLU, O. (2004). Performans ölçüm sistemi olarak dengelenmiş skor kartı ve uygulaması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı.
  • BEKDEMİR, G. (2005). Stratejik insan kaynakları yönetiminde Balanced Scorecard ve bir uygulama. Yayımlanmamış yüksek lisansı tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • RAHMANKULOV, C. (2003). Kuruluşlarda dengeli hedef belirleme ve izleme (balanced scorecard) sisteminin kurulması üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ekonometri Anabilim Dalı.
  • GÜROL, Y. (2004). Toplam (dengeli) başarı göstergesi (balanced scorecard) yönteminin stratejik bilginin sağlanması sürecindeki yeri. 3. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Eskişehir. 315-322. ss.
  • HENDRICKS, K., MENOR, L., WIEDMAN, C. (2004). The balanced scorecard: To Adopt or not to adopt?. Ivey Business Journal. November/December 1-7. ss.
  • HORNGREN, C.T., DATAR, S.M. FOSTER, G. (2003). Cost Accounting: A managerial emphasis. New Jersey: Prentice Hall.
  • KAPLAN, R.S., NORTON, D.P. (2003). Balanced scorecard, (Çev. S. EGELİ). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • KAYGUSUZ, S. (2005). Yönetim muhasebesinin performans yönetimi fonksiyonunda geldiği son nokta: Balanced Scorecard. İş, Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 7 (1), 82-100. ss.
  • ORDU, G. (2004). Stratejik yönetim aracı olarak dengelenmiş hedefler tablosu (Balanced Scorecard) ve farklı sektörlerde araştırmalar. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı.
  • ÖRNEK, A.Ş. (2000). Balanced scorecard: Bilginin stratejiye ulaşmada kullanılabilecek yeni bir araç. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (3), 1-14. ss.

THE BALANCED SCORECARD APPLICATION AS A MULTIDIMENSIONAL PERFORMANCE EVALUATION MODEL

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 1, 148 - 159, 01.01.2009

Öz

As a result of the widespread globalization and social, technological and economic advances, competition settings have undergone swift and steady changes. This swift change compels establishments to have updated strategies and to put these strategies into effect. As in many countries, in Turkey as well, establishments aware of these changes have attempted to seek different and feasible strategies. One of the strategies that has recently begun to be implemented is balanced scorecard method. With the method of balanced scorecard method, establishments are able to perform measurements of material assets as well as nonmaterial assets. These measurements are performed in 4 dimensions defined as financial perspective, customer perspective, internal process perspective, learning and growth perspective

Kaynakça

  • AĞCA, V., TUNÇER, E. (2006). Çok boyutlu performans değerleme modelleri ve bir balanced scorecard örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 8 (1), 173-193. ss.
  • ABACIOĞLU, O. (2004). Performans ölçüm sistemi olarak dengelenmiş skor kartı ve uygulaması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı.
  • BEKDEMİR, G. (2005). Stratejik insan kaynakları yönetiminde Balanced Scorecard ve bir uygulama. Yayımlanmamış yüksek lisansı tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • RAHMANKULOV, C. (2003). Kuruluşlarda dengeli hedef belirleme ve izleme (balanced scorecard) sisteminin kurulması üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ekonometri Anabilim Dalı.
  • GÜROL, Y. (2004). Toplam (dengeli) başarı göstergesi (balanced scorecard) yönteminin stratejik bilginin sağlanması sürecindeki yeri. 3. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Eskişehir. 315-322. ss.
  • HENDRICKS, K., MENOR, L., WIEDMAN, C. (2004). The balanced scorecard: To Adopt or not to adopt?. Ivey Business Journal. November/December 1-7. ss.
  • HORNGREN, C.T., DATAR, S.M. FOSTER, G. (2003). Cost Accounting: A managerial emphasis. New Jersey: Prentice Hall.
  • KAPLAN, R.S., NORTON, D.P. (2003). Balanced scorecard, (Çev. S. EGELİ). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • KAYGUSUZ, S. (2005). Yönetim muhasebesinin performans yönetimi fonksiyonunda geldiği son nokta: Balanced Scorecard. İş, Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 7 (1), 82-100. ss.
  • ORDU, G. (2004). Stratejik yönetim aracı olarak dengelenmiş hedefler tablosu (Balanced Scorecard) ve farklı sektörlerde araştırmalar. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı.
  • ÖRNEK, A.Ş. (2000). Balanced scorecard: Bilginin stratejiye ulaşmada kullanılabilecek yeni bir araç. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (3), 1-14. ss.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Akyay Uygur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uygur, A. (2009). ÇOK BOYUTLU PERFORMANS DEĞERLEME MODELİ OLARAK DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ UYGULAMASI. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10(1), 148-159.