Business departments need to educate their students to be effective in today’s competitive global market. International marketing IM courses gained a critical role in the business education curricula. In Turkey, the status of this course which provides international perspective to students is not much known. This study examines the current status of IM courses in Turkey. Fifty academicians teaching IM courses participated in the exploratory study and responded to the questions such as whether IM course is an elective or mandatory in their current business curriculum, importance level of course topics, frequently used teaching methods and course material, attitude of the department towards IM course, and students’ outcome from the course
Higher Education Business Education International Marketing Course Turkey Exploratory Study
Değişen dünya koşullarında, işletme bölümlerinin öğrencilerini rekabetçi küresel pazarlarda etkili olabilecek şekilde eğitmesi gerekmektedir. Bu nedenle uluslararası pazarlama dersi, işletme müfredatı içinde önemli bir role sahip olmaktadır. Öğrencilere uluslararası anlayışın kazandırıldığı bu dersin Türkiye’deki durumuna dair çok şey bilinmemektedir. Bu çalışmada, Türkiye’deki uluslararası pazarlama dersinin müfredat içerisindeki yeri ve önemi, öğretim üyelerinin tespit ettikleri sorunlar ve çözüm önerileri incelenmektedir. Bu çalışma, Türkçe alanyazında bu konuda yapılmış bir çalışma olmaması nedeniyle keşifsel bir araştırma niteliği taşımaktadır. Uluslararası pazarlama dersi veren 50 akademisyenin katılımıyla gerçekleştirilen çalışmada dersin seçmeli ya da zorunlu olma durumu, ders konularının önem düzeyi, en sık kullanılan öğretim yöntemleri ve ders materyalleri, bölümün derse yaklaşımı ve öğrencilerin dersten elde ettikleri kazanımlar betimlenmektedir.
Yükseköğretim İşletme Eğitimi Uluslararası Pazarlama Dersi Türkiye Keşifsel Çalışma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 15 Sayı: 1 |