Pazar bilgisi özümseme kapasitesi bir firmanın pazar başarısı için önemli olan dinamik yeteneklerinden biridir. Ancak ilginç olarak pazar bilgisi özümseme kapasitesinin firma yenilikçiliği üzerindeki etkisi ve örgütün yapı ve davranışlarında gömülü olan dinamik örgütsel kuralların bu kapasite üzerindeki etkisi literatürde incelenmemiştir. Bu çalışma 241 firmayı analiz ederek a dinamik örgütsel kuralların pazar bilgisi özümseme kapasitesini oluşturan her bir değişken ile pozitif ilişkili olduğunu, b pazar bilgisi özümseme kapasitesinin firma yenilikçiliği ile pozitif ilişkili olduğunu ve c firma yenilikçiliğinin firma performansı ile pozitif ilişkili olduğunu göstermektedir. Ayrıca, pazar bilgisi özümseme kapasitesinin firma performansını firma yenilikçiliğinin aracılığıyla etkilediği de gösterilmektedir
Dinamik Örgütsel Kurallar Pazar Bilgisi Özümseme Kapasitesi Yenilikçilik
The concept of market knowledge absorptive capacity AC is one of the dynamic capabilities that a firm has which is crucial for market success of the organization. However, the effect of market knowledge AC on the firm innovativeness i.e. product and process and the impact of dynamic rules of action embedded in organizational structure and behaviors on this capacity is interestingly missing in the AC literature. By investigating 241 firms, this paper indicates that a dynamic rules of action are positively associated with market knowledge AC variables, b market knowledge AC is positively related to firm innovativeness, c firm innovativeness is positively associated with firm performance. In addition, we show that market knowledge AC influences firm performance via firm innovativeness.
Dynamic Rules of Action Market Knowledge Absorptive Capacity Innovativeness
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 1 |