BibTex RIS Kaynak Göster

Pazarlamada Paradigma Kayması ve Türetimcilik Bakış Açısının Sunumu

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 1, 135 - 145, 01.01.2017

Öz

Bu çalışmada; pazarlamada üretimcilik, müştericilik ve nihayetinde türetimcilik olarak dönüşen paradigma kayması tartışılmaktadır. Paradigma kayması iddiasına dayanak olarak, Pazarlama 1.0, Pazarlama 2.0 ve Pazarlama 3.0 birbirleriyle karşılaştırılmaktadır. Her bir pazarlama evresinin içyüzünü ortaya koymak için 14 karşılaştırma ölçütü dikkate alınmıştır. Nihayetinde “türetimcilik” olarak adlandırılan bakış açısının çerçevesi ortaya konmuştur. Pazarlama 3.0 evresinin tüketici davranışı araştırmacılarının, çalışmalarında bu yeni bakış açısını dikkate almaları önerilmektedir. Türetimcilik bakış açısının, pazarlama profesyonellerinin stratejik pazarlama iletişimi performanslarına ve ürün tasarımlarına katkı sağlaması beklenmektedir.

Kaynakça

  • Alabay, M. N. (2010). Geleneksel pazarlamadan yeni pazarlama yaklaşımlarına geçiş süreci. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 213-235.
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş. ve Torlak, Ö. (2006). Modern pazarlama. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Anthony, R. N. (1960). The trouble with profit maximization. Harvard Business Review, 38(6), 127-134.
  • Charles, G. (2009). Peperami ad will be test case for crowd-sourcing. Marketing,4,2.
  • Doyle, P. (2003). Değer temelli pazarlama, (Çev. G. Barış). İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Dünya Seyahat Pazarı Küresel Trenler Raporu. (2015). Erişim adresi http://blogs.wtmlondon.com/wp-content/uploads/2015/11/Global-Trends-Report- 2015.pdf
  • Grönroos, C. (1994). From marketing mix to relationship marketing: Towards a paradigm shift in marketing. Management Decision, 32(2), 4-20.
  • Grönroos, C. (2011). Value co-creation in service logic: A critical analysis. Marketing Theory, 11(3), 279-301.
  • Jones, D. B. ve Richardson, A. J. (2007). The myth of the marketing revolution. Journal of Macromarketing, 27(1), 15-24.
  • Keith, R. J. (1960). The marketing revolution. The Journal of Marketing, 24(3), 35- 38.
  • Koç, E. (2008). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Koçak, G. N. (2011). From consumer to prodcumer: Contemplation on product, producer and consumer in tertiary education. U. Demiray ve S. Sever (Ed.), Marketing Online Education Programs: Frameworks for promotion and communication içinde (18-25. ss.). New York: IGI Global.
  • Kotler, P., Bowen, J. ve Makens, J. (2003). Marketing for hospitality and tourism (3rd ed.). New Jersey: Pearson Education.
  • Kotler, P. ve Keller, K.L. (2006). Marketing management (12th ed.). New Jersey: Pearson Education.
  • Kotler, P., Kartajaya, H. ve Setiawan, I. (2010). From products to customers to human spirit: Marketing 3.0. New Jersey: John Wiley & Sons.
  • Mawson, S. (2000). The fundamentals of hospitality marketing. London ve New York: Continuum.
  • Iskowitz, M. (2010). Crowd-sourcing a new med ed model. Medical Marketing and Media, December, s. 18.
  • Prahalad, C. K. ve Ramaswamy, V. (2002). The co-creation connection. Strategy and Business, 27, 50-61.
  • Prahalad, C. K. ve Ramaswamy, V. (2004). Co-creation experiences: The next practice in value creation. Journal of interactive marketing, 18(3), 5-14.
  • Pink, D. (2006). A whole new mind: Why right-brainers will rulet the future (2nd ed.). New York: Penguin Group.
  • Sever, G. N. ve Özkan Buzlu, M. (2015). Yeni Çağın Bireyleriyle İletişim. S. Sever (Ed.), Stratejik İletişim içinde (124-145. ss.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Sheth, J. N., Gardner, D. M. ve Garrett, D. E. (1988). Marketing theory: Evolution and evaluation. Canada: Wiley & Sons.
  • Slywotzky, A. J. (2001). The age of the choiceboard. N. G. Carr (Ed.), The Digital Enterprise içinde, (102-106. ss.). Boston: Harward Business Review.
  • Withman, J. Q. (2007). Consumerism versus producerism: A study in comparative law. The Yale Law Journal. 117, 340-406.
  • Vargo, S. L., Maglio, P. P. ve Akaka, M. A. (2008). On value and value co-creation: A service systems and service logic perspective. European Management Journal, 26(3), 145-152.

Paradigm Shift in Marketing and Presentation of the Prodsumerism Vıewpoint

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 1, 135 - 145, 01.01.2017

Öz

In this study, the paradigm shift of marketing through producerism to consumerism and finally to prodsumerism has been discussed. As a reference to the claim of paradigm shift, Marketing 1.0, Marketing 2.0 and Marketing 3.0 concepts have been compared. For the demonstration of each marketing concept’s insight, 14 comparison parameters have been considered. Finally, the frame of the viewpoint; called “prodsumerism”, has been demonstrated. Consumer behavior researchers were recommended to consider the new viewpoint of Marketing 3.0. Taking the viewpoint of prodsumerism is expected to contribute to the strategic marketing communication efforts and new product design of marketing professionals

Kaynakça

  • Alabay, M. N. (2010). Geleneksel pazarlamadan yeni pazarlama yaklaşımlarına geçiş süreci. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 213-235.
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş. ve Torlak, Ö. (2006). Modern pazarlama. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Anthony, R. N. (1960). The trouble with profit maximization. Harvard Business Review, 38(6), 127-134.
  • Charles, G. (2009). Peperami ad will be test case for crowd-sourcing. Marketing,4,2.
  • Doyle, P. (2003). Değer temelli pazarlama, (Çev. G. Barış). İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Dünya Seyahat Pazarı Küresel Trenler Raporu. (2015). Erişim adresi http://blogs.wtmlondon.com/wp-content/uploads/2015/11/Global-Trends-Report- 2015.pdf
  • Grönroos, C. (1994). From marketing mix to relationship marketing: Towards a paradigm shift in marketing. Management Decision, 32(2), 4-20.
  • Grönroos, C. (2011). Value co-creation in service logic: A critical analysis. Marketing Theory, 11(3), 279-301.
  • Jones, D. B. ve Richardson, A. J. (2007). The myth of the marketing revolution. Journal of Macromarketing, 27(1), 15-24.
  • Keith, R. J. (1960). The marketing revolution. The Journal of Marketing, 24(3), 35- 38.
  • Koç, E. (2008). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Koçak, G. N. (2011). From consumer to prodcumer: Contemplation on product, producer and consumer in tertiary education. U. Demiray ve S. Sever (Ed.), Marketing Online Education Programs: Frameworks for promotion and communication içinde (18-25. ss.). New York: IGI Global.
  • Kotler, P., Bowen, J. ve Makens, J. (2003). Marketing for hospitality and tourism (3rd ed.). New Jersey: Pearson Education.
  • Kotler, P. ve Keller, K.L. (2006). Marketing management (12th ed.). New Jersey: Pearson Education.
  • Kotler, P., Kartajaya, H. ve Setiawan, I. (2010). From products to customers to human spirit: Marketing 3.0. New Jersey: John Wiley & Sons.
  • Mawson, S. (2000). The fundamentals of hospitality marketing. London ve New York: Continuum.
  • Iskowitz, M. (2010). Crowd-sourcing a new med ed model. Medical Marketing and Media, December, s. 18.
  • Prahalad, C. K. ve Ramaswamy, V. (2002). The co-creation connection. Strategy and Business, 27, 50-61.
  • Prahalad, C. K. ve Ramaswamy, V. (2004). Co-creation experiences: The next practice in value creation. Journal of interactive marketing, 18(3), 5-14.
  • Pink, D. (2006). A whole new mind: Why right-brainers will rulet the future (2nd ed.). New York: Penguin Group.
  • Sever, G. N. ve Özkan Buzlu, M. (2015). Yeni Çağın Bireyleriyle İletişim. S. Sever (Ed.), Stratejik İletişim içinde (124-145. ss.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Sheth, J. N., Gardner, D. M. ve Garrett, D. E. (1988). Marketing theory: Evolution and evaluation. Canada: Wiley & Sons.
  • Slywotzky, A. J. (2001). The age of the choiceboard. N. G. Carr (Ed.), The Digital Enterprise içinde, (102-106. ss.). Boston: Harward Business Review.
  • Withman, J. Q. (2007). Consumerism versus producerism: A study in comparative law. The Yale Law Journal. 117, 340-406.
  • Vargo, S. L., Maglio, P. P. ve Akaka, M. A. (2008). On value and value co-creation: A service systems and service logic perspective. European Management Journal, 26(3), 145-152.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet İsmail Yağcı Bu kişi benim

Göknil Nur Koçak Bu kişi benim

Mehtap Özkan Buzlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yağcı, M. İ., Koçak, G. N., & Buzlu, M. Ö. (2017). Pazarlamada Paradigma Kayması ve Türetimcilik Bakış Açısının Sunumu. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 18(1), 135-145.