The purpose of this study is to examine the construct of mobile shopping whose popularity is on the increase day by day and the factors that motivate today's consumers towards mobile shopping. The study investigates the effects of convenience, usefulness, enjoyment, compatibility, security, privacy, trust and attitude toward mobile shopping on consumers’ mobile shopping intention. A questionnaire was administered to 452 consumers, who live in Turkey and had previously made a mobile purchase. The results were evaluated using structural equation modeling. Twelve of fifteen proposed hypotheses were accepted. Managerial implications and limitations were also provided
Bu çalışmanın amacı,popülaritesiher geçen gün artmakta olan mobil alışveriş olgusu ve günümüz tüketicilerini mobil alışverişe yönlendiren faktörlerin incelenmesidir. Çalışma kapsamında, mobil alışverişte kullanım kolaylığı, kullanışlılık, keyif alma, hayat tarzına uygunluk, güvenlik, gizlilik, güven ve mobil alışverişe karşı olan tutumun; tüketicilerin mobil alışveriş yapma niyeti üzerindeki etkileri incelenmiştir. Türkiye’de yaşayan, daha önce mobil alışveriş yapmış 452 tüketiciye anket uygulanmış olupsonuçlaryapısal eşitlik modellemesi ile değerlendirilmiştir. Önerilen 15 hipotezin 12’si kabul edilmiştir. Yönetimsel çıkarımlar ve kısıtlar verilmiştir.
Mobil Alışveriş Mobil Alışveriş Niyeti Mobil Ticaret Geliştirilmiş TAM
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 2 |