Küreselleşme ile birlikte ülkeler arasındaki sınırların ortadan kalkması, bir ülkede yaşanan ekonomik sıkıntıların kelebek etkisi ile diğer ülkelere de yansımasına neden olmaktadır. Ülkelerin ekonomik refahının sağlanmasında vatandaşlarının bu konudaki tutum ve davranışlarının önemi kaçınılmazdır. Finansal tutum ve davranışlar, bir ülkede faaliyet gösteren işletmelerin bünyelerinde barındırdıkları işgörenlerin de olumlu ve/veya olumsuz etkilerine neden olabilmektedir. Bu durum ülke ekonomisine en fazla döviz girdisi sağlayan sektörlerden biri olan turizm için de geçerlidir. Finansal okuryazarlık bilgisi sayesinde ekonomik dalgalanmalarda işgörenlerin bilinmezliklere karşı daha olumlu bir tutum içinde olabilmeleri söz konusudur. Bu doğrultuda araştırmanın amacı, turizm alanında lisans eğitimi alan öğrencilerin finansal okuryazarlıklarının işgören performanslarına olan etkisini ortaya koymak olarak belirlenmiştir. Araştırmada nicel bir yaklaşım benimsenmiş ve veri toplama tekniği olarak anket tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma dahilinde Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Turizm Fakültesi’nde lisans düzeyinde öğrenim gören 284 öğrenciden veri elde edilmiştir. Araştırma bulgularına göre turizm öğrencilerinin finansal okuryazarlığı ile işgören performansı arasında pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Öğrencilerin demografik özellikleri ile finansal okuryazarlıkları ele alındığında genel anlamda erkek öğrencilerin finansal davranış, dijital finansal tutum ve dijital finansal davranış alt boyutlarında daha yüksek farkındalığa sahip olduğu belirlenmiştir. Kadın öğrencilerin ise erkek öğrencilere kıyasla finansal bilgide farkındalık düzeyi yüksektir. Elde edilen bulgular sayesinde, turizm işletmelerinin verimliliği ve ekonomik anlamda okuryazarlık düzeyleri yüksek işgörenlere yönelik planlamalar yapmaları sağlanabilir.
Turizm öğrencileri finansal okuryazarlık işgören performansı turizm işletmeleri Covid-19
With globalization erasing borders between countries, economic difficulties in one country can have a butterfly effect, impacting other nations as well. The importance of citizens' attitudes and behaviors in ensuring a country's economic prosperity is inevitable. Financial attitudes and behaviors can also affect the employees within businesses operating in a country, positively or negatively. This holds true for the tourism sector, one of the industries providing the most foreign currency inflows to a country. Financial literacy enables employees to maintain a more positive attitude towards economic fluctuations and uncertainties. In this regard, the aim of the research was to determine the impact of financial literacy among undergraduate students in the tourism field on employee performance. A quantitative approach was adopted, utilizing the survey technique for data collection. Data was gathered from 284 undergraduate students enrolled in the Tourism Faculty of Muğla Sıtkı Koçman University. According to the research findings, there is a positive and significant relationship between the financial literacy of tourism students and employee performance. When considering students' demographic characteristics alongside their financial literacy, it was generally found that male students have higher awareness in financial behavior, digital financial attitudes, and digital financial behaviors. However, female students exhibit higher awareness levels in financial knowledge compared to male students. These findings suggest that tourism businesses can enhance their productivity and economic efficiency by planning for employees with high levels of financial literacy.
Tourism students financial literacy employee performance tourism businesses Covid-19.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 7 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 26 Sayı: 1 |