Bu makale, diğerkâmlık ve cömertliğin ekonomik karar alma süreçleriyle nasıl etkileştiğini araştırarak hayırseverlik davranışını ekonomi merceğinden incelemektedir. Çalışmada Mısır ve Yunanistan gibi eski uygarlıklardaki dini ve etik geleneklerdeki erken köklerinden, Sanayi Devrimi sırasında modern hayırseverlik uygulamalarındaki kurumsallaşmasına kadar hayırseverliğin tarihsel gelişiminin izini sürülmektedir. Araştırma, büyük ölçüde davranışsal ekonomiden yararlanmakta ve rasyonel kişisel çıkara dayalı geleneksel ekonomik modellere meydan okuyan temel teorilere odaklanmaktadır. Duygusal tatmin ve sosyal tanınma gibi psikolojik faktörleri de içeren bu teoriler, bireylerin neden hayırseverlik faaliyetlerinde bulunduğuna dair daha kapsamlı bir anlayış sunmaktadır. Çalışma ayrıca sosyal normların davranış üzerindeki etkisinin tarihini araştırmaktadır. Araştırmada son olarak vergi teşviklerinin yardımlaşma davranışını teşvik etmedeki rolü ve hükümet politikalarının daha etkili ve yaygın cömertliği teşvik etmek ve daha geniş sosyal refah hedeflerine katkıda bulunmak için nasıl tasarlanabileceği incelenmektedir.
Yardımsever Davranış Davranışsal İktisat Modern Yardımlaşma Davranışı
This article delves into charitable behavior through the lens of economics, exploring how altruism and generosity intersect with economic decision-making. It traces the historical evolution of charity, from its early roots in religious and ethical traditions in ancient civilizations, such as Egypt and Greece, to its institutionalization in modern philanthropic practices during the Industrial Revolution. The analysis draws heavily on behavioral economics, focusing on key theories like warm glow-giving, reciprocal altruism, and social preferences, which challenge traditional economic models of rational self-interest. By incorporating psychological factors, such as emotional satisfaction and social recognition, these theories offer a more comprehensive understanding of why individuals engage in charitable acts. The article also investigates the impact of framing effects and social norms on donation behavior, revealing how the presentation of philanthropic causes and social contexts shape giving decisions. Finally, it examines the role of tax incentives in promoting charitable contributions and how government policies can be designed to encourage more effective and widespread generosity, contributing to broader social welfare objectives.
Charitable Behavior Behavior Economics Modern Charitable Behavior
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Finans ve Yatırım (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 26 Sayı: 2 |