The science curriculum, which will be implemented in the 2024-2025 academic year, includes sustainability issues, social emotional learning that encourages thinking about sustainability, and also social responsibility projects. The aim of this study is to analyze the sustainability issues in the program and relate them to sustainable development goals. The screening model, one of the qualitative research methods, was used. In this context, the units “I Know the Soil, I Discover Agriculture” were included in the third grade, “Sustainable Cities and Communities” in the fourth grade, “Sustainable Life and Recycling” in the fifth grade, “Sustainable Life and Interaction” in the sixth grade, “Sustainable Life and Energy” in the seventh grade, and “Sustainable Life and Matter Cycles” in the eighth grade. The last units at each grade level include different topics related to sustainability in different dimensions. The concept of sustainability was planned as a basic building block in the curriculum. This concept, which is not only at the cognitive level, is also considered and associated as a literacy skill in the program. Indeed, the enrichment section aims to create classroom routines with learning reinforcements, take action and establish a connection with daily life, and different examples and projects are included. The main goal of the program is to raise individuals who use resources effectively with sustainability awareness, are in harmony with nature, develop awareness of global environmental issues, can produce solutions for possible environmental problems and have cognitive awareness. In addition, it is aimed to ensure that individuals act with social responsibility awareness and contribute to the development of the country by focusing on sustainability in the science education process. In addition, it is aimed for individuals to be entrepreneurial and productive with sustainability-based gains and experiences. In addition, it is aimed for individuals to be entrepreneurial and productive with the understanding and experiences aimed to be gained on the basis of sustainability. In this study, the content and scope of the sustainability issues in the program are included and associated with sustainable development goals.
Curriculum Development Maarif Model Science Education Sustainability.
2024-2025 Eğitim-Öğretim döneminde uygulamaya başlanan Fen Bilimleri Öğretim Programı içerisinde sürdürülebilirlik konuları, sürdürülebilirlikle ilişkili düşünmeye sevk eden, sosyal duygusal öğrenmeler ve sosyal sorumluluk projeleri yer almaktadır. Bu çalışmanın amacı da programda yer alan sürdürülebilirlik içeren konuların analizini yapmak ve sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle ilişkilendirmektir. Nitel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Bu bağlamda üçüncü sınıfta Toprağı Tanıyorum, Tarımı Keşfediyorum, dördüncü sınıfta Sürdürülebilir Şehirler ve Topluluklar, beşinci sınıfta Sürdürülebilir Yaşam ve Geri Dönüşüm, altıncı sınıfta Sürdürülebilir Yaşam ve Etkileşim, yedinci sınıfta Sürdürülebilir Yaşam ve Enerji ve sekizinci sınıfta Sürdürülebilir Yaşam ve Madde Döngüleri ünitelerine yer verilmiştir. Her sınıf düzeyinde son ünitelerde sürdürülebilirlikle ilgili farklı boyutlarda farklı konular yer almaktadır. Sürdürülebilirlik kavramı öğretim programının içinde temel yapı taşı olarak planlanmıştır. Sadece bilişsel düzeyde yer almayan bu kavram aynı zamanda programda okuryazarlık beceri olarak da ele alınmış ve ilişkilendirilmiştir. Zenginleştirme bölümünde öğrenme pekiştireçleri ile sınıf rutinleri oluşturmayı, eyleme geçmeyi ve günlük yaşamla bağlantı kurmayı hedeflemiştir ve farklı örneklere ve projelere yer verilmiştir. Programın temel hedefi, sürdürülebilirlik bilinci ile kaynakları etkin bir şekilde kullanan, doğa ile uyumlu, küresel çevre meselelerine dair bilinç geliştiren, muhtemel çevre sorunları için çözümler üretebilen ve bilişsel farkındalığa sahip bireyler yetiştirmektir. Bunun yanı sıra, fen bilimleri öğretimi sürecinde sürdürülebilirlik üzerine yoğunlaşarak bireylerin toplumsal sorumluluk bilinci ile hareket etmesini ve ülkenin gelişimine katkıda bulunmasını sağlamak hedeflenmektedir. Ayrıca, sürdürülebilirlik temelli kazanımlar ve deneyimlerle bireylerin girişimci ve üretken olmaları da amaçlanmaktadır. Bununla birlikte sürdürülebilirlik temelinde kazandırılması hedeflenen anlayış ve deneyimlerle bireylerin girişimci ve üretken olması amaçlanmaktadır. Bu çalışmada programda yer alan sürdürülebilirlik konularının içeriğine ve kapsamına yer verilmiş ve sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle ilişkilendirilmiştir.
Maarif Model Fen Bilimleri Öğretim Programı Sürdürülebilirlik.
Bu çalışmada, “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” kapsamında uyulması gerekli tüm kurallara uyulduğunu, bahsi geçen yönergenin “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı altında belirtilen eylemlerden hiçbirinin gerçekleştirilmediğini taahhüt ederiz.
I. Uluslararası Sürdürülebilirlik Kongresinde bildiri olarak sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Program Değerlendirme, Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 30 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 1 Sayı: 1 |