Dr. Selenay Koşumcu, Türk dili alanında uzmanlaşmış bir araştırmacıdır. Lisans eğitimini Pamukkale Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği bölümünde tamamlamış, yüksek lisansını yine Pamukkale Üniversitesi’nde Yeni Türk Dili alanında yapmıştır. Doktora derecesini Süleyman Demirel Üniversitesi’nde “Terceme-i Ravżatüʾl-Muttaḳīn” adlı teziyle almıştır. Kazakistan, Almatı'da El-Farabi Kazak Millî Üniversitesi’nde okutman olarak görev yapmıştır. Araştırmaları Türk dili, dilbilim, ağız araştırmaları ve sözlükbilim gibi çeşitli alanları kapsamaktadır. Ulusal ve uluslararası makale, bildiri ve kitap bölümü yayınlamış, Türk dünyasında dil ve kültür aktarımına katkı sağlamıştır. Akademik çalışmaları arasında Eski Anadolu Türkçesi, ağız incelemeleri, terim bilimi ve eleştirel söylem analizi gibi konular ön plandadır. “Türkçede Bilgi Yapısı ve Tümce Başı Yapılar” adlı kitabı ve çeşitli editörlük çalışmaları bulunmaktadır. Ayrıca uluslararası bilimsel toplantıların düzenlenmesine katkıda bulunmuş, Türk dünyasındaki dil ve eğitim çalışmalarına yönelik planlamalarda yer almıştır. Yabancı diller arasında İngilizce, Rusça bulunmaktadır. Kazak Türkçesine hâkim olup, Kazakistan’da Türkiye Türkçesi öğretimi üzerine de çalışmalar yapmıştır. Çeşitli eğitim programlarında dersler vermiş, dil eğitimi ve öğretimi konularında akademik katkılar sunmuştur. Dr. Koşumcu, akademik araştırmalarının yanı sıra kültürel projelerde de aktif rol almakta, Türk dilinin ve kültürünün uluslararası düzeyde tanıtılmasına yönelik çalışmalara öncülük etmektedir.
Dursun KÖSE; Eğitim: İstanbul Kabataş Erkek Lisesi, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi (lisans), Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (y. lisans) ve Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (doktora). İş: Meslek yaşamına 1992 yılında Ankara Üniversitesi Türkçe Öğretim Merkezi'nde (TÖMER) Türkçe-Almanca öğretim görevlisi olarak başladı. İleriki yıllarda Tayvan Ulusal Chenchi Üniversitesi, Almanya’da bulunan Duisburg-Essen Üniversitesi ve Özbekistan’daki Semerkant Devlet Yabancı Diller Üniversitesi'nde misafir öğretim üyesi olarak görev aldı. Halen Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde öğretim üyesi olarak görevini sürdürmektedir. Öğretim üyeliği dışında üniversitenin Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü ve Yabancı Diller Yüksekokul Müdürlüğü görevlerinde de bulundu. Akademik çalışmalarının ana eksenini Türk Dili ve Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi oluşturmaktadır. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin yanı sıra Türkiye Türkçesi, dilbilim, karşılaştırmalı Türk edebiyatı dersleri vermektedir. Yayımlanan akademik makaleleri, kitap editörlükleri, ders kitapları ve bölüm yazarlıkları dışında "Türkçenin Yabancı Dil olarak Öğretiminde Bildirme ve Dilek Kipleri", "Türkçe Öğretiminde Temel Söz Edimleri" adlı çalışmaları bulunmaktadır. Almancadan Türkçeye çevirdiği bazı şiirleri Yeni Biçem, Morca, Mavi Portakal gibi edebiyat dergilerinde yayımlandı.
Genelde fen eğitimi, özelde ise kimya eğitimi alanında çalışıyorum. Ağırlıklı olarak araştırma yöntemleri ve alan eğitimi konularında değişik dersler vermekteyim. Araştırma ilgi alanlarım arasında aşağıdaki genel konu başlıkları yer almaktadır:
• Fen Eğitiminde Araştırma-Uygulama Boşluğu: Özellikle öğretmenlerin fen eğitimi araştırmalarını takip etme, anlama ve uygulamaya yansıtabilme durumları ile eğitim araştırmalarına karşı tutumlarının belirlenmesi.
• Kavram Öğrenimi: Özellikle üniversite düzeyinde öğrencilerin temel kimya ve bazı termodinamik kavramlarını öğrenme düzeyleri ve sahip oldukları kavram yanılgılarının belirlenmesi.
• Yaşam Temelli (Context-based) Öğretim: Yaşam temelli öğretimin yenilenen ortaöğretim kimya programlarında uygulanabilir uygun materyal geliştirme ve etkinliklerinin değerlendirilmesi konularındaki çalışmalar.
• Probleme Dayalı Öğretim (PDÖ): PDÖ nün kimyanın değişik konularına uygulanmasına yönelik materyal geliştirme ve etkinliklerinin değerlendirilmesi konularındaki çalışmalar.
• Öğretim Programı Çalışmaları: İlköğretim Fen Bilimleri ve Ortaöğretim Kimya Öğretim programlarının uygulama sürecinde incelenmesi ve değerlendirilmesi üzerine çalışmalar.
• İçerik Analizi Çalışmaları: Fen ve matematik eğitimi araştırmalarındaki güncel eğilimler üzerine yapılan tematik ve betimsel içerik analizi çalışmaları.
• Özel Eğitim Çalışmaları: Görme engellilere fen ve kimya öğretimi üzerine çalışmalar.
Uluslararası ölçekte faaliyet gösteren ve bilimsel bir sivil toplum kuruluşu olan IUPAC (International Union of Pure and Applied Chemistry - www.iupac.org) ta 2008-2015 yılları arasında Kimya Eğitimi Komitesi (Committee on Chemistry Education) yürütme kurulu üyeliği ve 2016-2017 döneminde ise ilgili komitenin başkanlığını yaptım. Halen aynı komitede 2018 yılından bu yana ülke temsilcisi olarak görev yapmaktayım.
Ülkemizde ve yurtdışında fen ve kimya eğitimi alanında faaliyet gösteren bilimsel içerikli sivil toplum kuruluşlarına üyeliğim devam etmekte olup değişik dönemlerde ilgili kuruluşlarda yönetim kurulu üyeliği ve çeşitli yönetim görevlerinde de de yer aldım.
1979 yılında Burdur’da doğdu. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden mezun oldu (1999). Aynı üniversitenin Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde yüksek lisansını (2003) ve doktorasını (2012) tamamladı. 2018 yılında doçent, 2024 yılında profesör oldu. Hâlen Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğretim üyesidir.
Sultan Baysan, Department of Turkish and Social Sciences Education PhD. Research Area: Social Studies and Geography Education, Human Geography, environmental issues and sustainability in education and tourism, social responsibility.
Her primary research area is human geography -in detail, tourism, socio-economic geography of Turkey, coastal tourism, tourism design and principles of sustainable tourism, environmental effects of tourism. Among her studies there are British incoming tourism to Turkey, the problem of employment in social studies teacher trainees, modeling in social studies teaching.
İlk ve orta öğrenimini İzmir Tire’de tamamladı. 2005 yılında Anadolu üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünden, 2006 yılında aynı üniversitenin Zihin Engelliler Öğretmenliği bölümünden mezun oldu. Mezuniyetinin hemen ardından Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak göreve başladı. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği programında 2008 yılında yüksek lisans öğrenimini, 2015 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği programında doktora öğrenimini tamamladı. 2022 yılında Özel Eğitim alanında doçentlik ünvanını aldı. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü’nde doçent olarak görevime devam etmektedir. Öğretmen yetiştirme, özel eğitimde teknoloji destekli öğretim akademik çalışma alanlarıdır. Bunun yanında doğada eğitim, genel eğitim öğretmenlerini, özel gereksinimli öğrencilerinin ihtiyaçlarına yönelik nitelikli yetiştirme, özel gereksinimli öğrencilerin sosyal kabulü ilgi alanları arasındadır.
Araştırmacı ilk ve orta öğrenimini Muğla’da tamamladı. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalından mezun oldu. Aynı birime 50/d kadrosu kapsamında; daha sonra Pamukkale Üniversitesine Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) kapsamında araştırma görevlisi olarak atandı Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalında yüksek lisansını tamamladı. Pamukkale Üniversitesi İlköğretim Doktora Programı kapsamında sosyal bilgiler eğitiminde doktorasını tamamladı. Aynı kurumda doktor araştırma görevlisi ve doktor öğretim üyesi olarak görev yaptı. Yine aynı kurumda doçent doktor olarak görevine devam etmektedir. Araştırmacının akademik ilgi alanlarında sosyal bilgiler eğitiminde topluma hizmet ederek öğrenme, gönüllülük, STEM ve orman okulu yaklaşımları yer almaktadır.
Doçent Doktor Ulaş İlic, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Öğretim teknolojileri, uzaktan eğitim ve siber psikoloji konularında uzmanlaşmıştır.
İlic, Doktora eğitimini Anadolu Üniversitesi ve yüksek lisans eğitimini ise Ege Üniversitesi'nde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde tamamlamıştır. Akademiye geçmeden önce Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı çeşitli kademelerdeki okullarda Bilişim Teknolojileri Öğretmeni olarak çalışmıştır.
Akademik verimliğini ürünleri ile gösteren Ulaş İlic'in, 25'ten fazla uluslararası hakemli dergide yayımlanan makalesi bulunmaktadır. Projelere de önem veren İlic, birçok ulusal ve uluslararası çalışmada bursiyer, eğitmen ve araştırmacı olarak görev yapmıştır.
2023 yılında, TÜBİTAK'ın en prestijli programlarından olan 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında desteklenen "Bilgisayar Destekli Öğrenme Ortamlarında Bionic Reading Manipülasyonlarının Öğrenme Çıktılarına, Bilişsel Yüke ve Üst Bilişsel Yargılara Etkisini İncelemeye Yönelik Veri Toplama Yazılımının Geliştirilmesi" başlıklı projenin yürütücülüğünü üstlenmiştir. Bu 24 ay sürecek projede, hızlı okuma tekniklerinin anlama üzerindeki etkileri bilimsel olarak incelenmektedir.
2005 yılında Sinop Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinde öğrenimini tamamladı.
2009 yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda lisans programından mezun oldu.
2015 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde Yüksek Lisans öğrenimini, 2022 yılında ise Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde Doktora öğrenimini tamamladı. Doktora süresince Prof. Dr. M. Cihat CAN ile çalışmalarını sürdürdü.
Eğitim hayatında viyolonselde Yiğit TAN (CSO), Zeynep ÖZDER ve Prof. Dr. Şebnem YILDIRIM ORHAN, Türk müziği ve bağlamada çalışmalarında ise besteci bağlama sanatçısı Seyfi ALKAN ve Dr. Öğr. Üyesi Murat KARABULUT ile çalıştı. Doktora döneminde ve tez çalışmasında, R veri kullanımı ve istatistiği, müzik eğitiminde araştırma teknikleri ve veri işleme, müzik teorileri, öğrenci ses alanları ve okul şarkıları üzerine çalışmalarda bulundu.
Akademik hayatına 1995 yılında Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Eğitimi Bölümünde Araştırma Görevlisi olarak başlamıştır. İki yıl yazılım sektöründe programcı olarak çalıştıktan sonra 1999 yılında tekrar akademiye dönerek Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde Araştırma Görevlisi olarak görev yapmaya başlamıştır. 2011 yılında Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı altında yer alan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında Doçent unvanını almıştır. 2017 yılından itibaren aynı bölümde Profesör unvanı ile görev yapmaktadır. Başlıca ilgi alanları İnternete dayalı öğretim ortamlarının ve bu ortamlarda gezinen öğrenci davranışlarının matematiksel yöntemlerle modellenmesi ve eğitimsel analizi, uyarlanabilir öğrenme ortamları, öğrenme analitikleri, dijital oyunların ve yapay zekanın eğitimde kullanımı konularında yoğunlaşmıştır.
PROF. DR. TÜRKER EROĞLU
1959 YILINDA ELAZIĞ’DA DÜNYAYA GELDİ. KÜRSÜBAŞI SOHBETLERİNDE BAŞLAYAN MÜZİK SERÜVENİ HALKEVLERİNDE DEVAM ETTİ. BİR BANDO ASTSUBAYINDAN MÜZİK TEORİSİ DERSLERİ ALDI.
MÜZİĞİN İCRACILIĞINDAN ÇOK NEDEN VE NASIL OLDUĞUNUN ARKASINA DÜŞTÜ. MAHALLİ GAZETELERDE, DERGİLERDE YAZILAR YAZDI, ALAN ARAŞTIRMALARI YAPTI. BU İLGİSİ SEBEBİYLE, OKUDUĞU BİYOLOJİ BÖLÜMÜNÜ BIRAKARAK SOSYAL ANTROPOLOJİ BÖLÜMÜNE GİRDİ.
1985 YILINDA FIRAT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL ANTROPOLOJİ BÖLÜMÜ’NDEN MEZUN OLDU. 1989 YILINDA ANKARA ÜNİVERSİTESİ ‘NDEN SOSYAL ANTROPOLOJİ ALANINDA BİLİM UZMANI, 1994 YILINDA ERCİYES ÜNİVERSİTESİ’NDEN HALK BİLİMİ ALANINDA BİLİM DOKTORU UNVAN VE DERECESİNİ ALDI.
KÜLTÜR BAKANLIĞI MİLLİ FOLKLOR ARAŞTIRMA DAİRESİ HALK MÜZİĞİ VE OYUNLARI ŞUBESİ’NDE ARAŞTIRMACI OLARAK ÇALIŞTI. BU DÖNEMDE HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ’NDE DERSLER VERDİ. 1990-1997 YILLARI ARASINDA ERCİYES ÜNİVERSİTESİNDE GÖREV YAPTI. 1997 YILI MART AYINDA SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NE ÖĞRETİM ÜYESİ OLARAK ATANDI.
1999 YILINDA SAKARYA ÜNİVERSİTESİ DEVLET KONSERVATUVARINA KURUCU MÜDÜR OLARAK ATANDI. 12 YIL BU KURUMDAKİ GÖREVİNİ SÜRDÜRDÜ. 2011 YILINDA “SAHNE SANATLARI” ALANINDA DOÇENT OLDU. 2012 YILI MART AYINDA GAZİ ÜNİVERSİTESİ GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI DOÇENT KADROSUNA ATANDI.
2018 YILI MAYIS AYINDA AYNI BÖLÜME, HALK MÜZİĞİ ALANINDA, PROFESÖR OLARAK ATANDI.
ÜNİVERSİTELERDE BİRÇOK DOKTORANT VE BİLİM UZMANI YETİŞTİRDİ.
RADYO VE TELEVİZYONLARDA PROGRAMLAR YAPTI.
ÇEŞİTLİ MÜZİK VE HALK OYUNLARI YARIŞMALARINDA JÜRİ ÜYELİĞİ, EĞİTMENLİK, ÖĞRETİM GÖREVLİLİĞİ GİBİ GÖREVLER YAPTI.
BİR GURUP ARKADAŞIYLA MİLLİ FOLKLOR DERGİSİNİ KURDU.
HALK MÜZİĞİ, HALK OYUNLARI, DANS VE MÜZİK ANTROPOLOJİSİ, SAHNE SANATLARI ALANINDA ESERLER VERDİ.
2004 YILINDA KURDUĞU TÜRK GÜNEŞİ ADLI, DANS TİYATROSU TOPLULUĞU İLE ÇOK SAYIDA, KONULU TEMSİLLER SAHNELEDİ.
HALK DANSLARI, TİYATRO ALANLARINDA DANSÇI VE OYUNCU OLARAK SAHNE ALDI. HALK MÜZİĞİ ALANINDA KONSERLER VERDİ.
ÇOK SAYIDA TEBLİĞ VE MAKALESİ, BİRİ ŞİİR KİTABI OLMAK ÜZERE 11 ADET KİTABI BULUNMAKTADIR.
EVLİ VE ÜÇ ÇOCUK BABASI OLAN EROĞLU, GAZİ ÜNİVERSİTESİ GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRETİM ÜYESİDİR.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Bölümünde (RPD) lisans, yüksek lisans ve doktora öğrenimi görmüştür.
Aynı zamanda İstanbul Üniversitesi Sosyoloji (AUZEF) lisans, İstanbul Arel
Üniversitesi Klinik Psikoloji yüksek lisans mezunudur. TÜBİTAK bursuyla gittiği
ABD Oregon Eyalet Üniversitesi İnsan Gelişimi ve Aile Çalışmaları bölümünde
post doktora yapmıştır. Adnan Menderes Üniversitesinde
(ADÜ) RPD, Aile Danışmanlığı ve Klinik Psikoloji programlarında öğretim üyesi
olarak görev yapmaktadır. ADÜ Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulama ve
Araştırma Merkezinin yöneticisidir.
tarih eğitimi sosyal bilgiler eğitimi müze eğitimi
1970’de Almanya’nın Hilpoltstein şehrinde doğdu. Bebekken ülkeye geri dönünce doğum yeri hayatı boyunca bir karışıklıktan ibaret kaldı. Malum memlekette kimse yazımını bilmek zorunda değil. Bu yüzden olsa gerek belki elli değişik yazılışına tanıklık tanıklık etti. Ama Almanya ona geniş bir ufuk sağladı. Bir zamanlar annesi, dayısı, yengesi, kuzenleri, komşuları hep Almanya’da olunca orası sanki burasıymış gibi hayatın bir parçası oldu. Yollar, Yugoslavya, Marlboro, Johnny Walker, Nutella, Schwarzkopf, THY daha Türkiye’de bilinmezken onun için sıradan şeylerdi. Yıllar sonra bu markalar Türkiye’ye geldiğinde çocukluğunun ne kadar ayrıcalıklı olduğunu anladı. Ülkenin dışı, sekiz yaşından sonra yaşadığı Nebiyan’ın heybetli zirvelerine bakan o küçücük köyde her zaman onu celbetti.
Çocukken bir ara Karaman’da kaldı. Oradaki görüntüler net değil. O zamanlar her “Almancı” ailenin başına gelen onun da başına geldi. Aile dağıldı. Annesi 1975 Mayıs’ında çocuklarını kaptığı gibi baba toprakları Bafra’ya döndü.
Eğitimini Bafra ve Samsun’da tamamladı. Bir kış günü 28 Aralık 1996’da Berşan’la evlendi. İlayda ve İlber adında dünyalar güzeli iki çocukları oldu. Ağacı yaşken bükememiş olmalı ki ikisi de sayısalcı oldu. Biri zaten Bilgisayar Mühendisi, diğeri Fen Lisesi’nde küçük dağları ben yarattım havasında dolaşıyor. Ha bir de Boncuk adlı annesinin yadigârı kedileri ile yaşayıp gidiyorlar.
Pulları, dağları ve özellikle kitapları seviyor. Hele kitapları onun her şeyi. İster hastalık, ister tutku deyin 1983’ten beri varını yoğunu kitaplara harcıyor.
Allah nasip etti, kitaplar yazdı. Yıllardır, belki birileri okur diye Bosna Hersek, Karadağ, Sırbistan ve Balkanlar hakkında yazdıkça yazıyor.
Karadeniz’in dağlarına benzemese de 25 yıldır Burdur’da yaşıyor.
Fırsat buldukça Antalya’ya kaçıp operaya falan gidiyor. Sergi geziyor. Festivallere katılıyor.
Denizi pek sevmese de kanyonları, dağları, taşları seviyor. Bu sebepten o dağ senin bu dağ benim geziyor. “Dağlıyım ben” diyor. Valla Kanyonu’ndan Horma’ya, Arapapıştı’dan Tazı Kanyonu’na gitmedik yer bırakmadı. Çocukları küçücükken Sinop’ta Erfelek Şelaleri’ne de tırmandı, Saklıkent Kanyonu’nun sonuna gitmeye de çalıştı. Tabi bazen Turgut Şelalesi’nde olduğu gibi hayal kırıklığına uğradığı zamanlarda oldu. Olsun! Ne çıkar? Gün geldi Selge’den baktı dünyaya, gün geldi Yazılı Kanyon’dan. Bazen de Nebiyan Dağı gibi uludağları gözüne kestirdi. Sivas ve Afyon’da ayazın ne demek olduğunu öğrendi. İsis’de ayran içti. Pozantı’da hayallere daldı. Konya’da Mevlana, Bursa’da Yıldırım, Edirne’de Sinan, Samsun’da Mustafa Kemal, Van’da Selim, Kahramanmaraş’da Sütçü İmam, Malatya’da Battal Gazi oldu. Bir gece yarısı Antep’de beyran içmişliği, Edirne’de ciğer yemişliği var. Nemrut’da güneşin doğuşunu, Ortahisar’da sisin nasıl çöktüğünü gördü. Bazen Hacı Bayram’la bazen Hacı Bektaş’la ama en fazla da Yunus’la hem hal oldu. Çok çok eski zamanlarda Ağrı’nın gölgesi düştü üzerine. Süphan’a bakarak uyudu. En fazla kayan yıldızı Süphan’da seyretti mesela. Kimi zaman Kadirli Yoğunoluk, kimi zaman Andırın’ın Çokak Yaylası’nda gözünü açtı. Dünya’da Piva’nın geçit vermez dağlarını, Moraça’nın derin vadilerini, Mostar’ın hüznünü, Ganj’ın pisliğini, Yamuna’nın bataklığını, Vistül’ün ahengini, Ren’in korkunçluğunu, Sen’in romantizimini, Vardar ve İbar’ın kaynaklarını, Vltava’nın sevimsizliğini, Tuna’nın muazzamlığını gördü ama yine de “illa vatanım” dedi.
Fani gözleri çok yer gördü. Bakü’nün ve Prizren’in betonlaşmasına, Üsküp’ün Ortodokslaşmasına tanık oldu. Sarajevo. O hüzünlü şehirden nasıl turist avcısı bir şehir yaratıldığını üzülerek izledi. Tiflis’te Tamada’yı, Vilnius Trakai’de Karaimleri tanıdı. Paris’te Louvre’da Monalisa’nın gözlerine şöyle bir baktı. Ama bir arka odasındaki Sardanapal’ın Ölümü tablosunun önünde saatler geçirdi. Paris’e Eyfel’in tepesinden, Frankfurt’a Heleba’nın çatısından baktı. Barcelona’dan hiç etkilenmedi mesela. Roma’ya hayret etti. Floransa’da ne var yani demekle yetindi. Venedik’i hiç anlamadı. Dubrovnik ve Kotor’a bayıldı. Budva’nın kıyısından Adriyatik’e ayaklarını soktu. Novi Pazar, Akova (Bijelo Polje), Taşlıca (Pljevlja), Podgorica, Berane o kadar ondan ki. Bar ve Ulcinj’de, hiç unutmaz eşinin “Bak beni Karadağ diye başka bir yere getirmedin değil mi ?” sözüne muhatap oldu. Oralar o kadar bizden yani. Belgrad’dan Viyana’ya annesinin izinden yürüdü. Bebekken ana kucağında gezdiği yerleri kendi oğluyla defalarca arşınladı. Yeni Delhi’nin kaosu ile büyülenirken, Petra’da başka dünyalara yolculuk etti. Kabe’ye yüz sürdü. Mescid-i Nebevi’de gecenin bir yarısı namaz kıldı. Bir zamanlar Şam’da Türk olduğu için çok itibar gördü. Busra’da Peygamberin Rahip Basira ile olan karşılaştığı yerlere elini sürdü. Halep, Hama, Humus yıkılmadan önce oradaydı. Ne Köln Dom’undan ne La Sagrada Familia’dan ne Aziz Petrus Bazilikası’ndan etkilendi. Ne var ki Selimiye’de dizlerinin bağı çözüldü. Riga’da parklarda, Tallin’de sokaklarda, Prag’da belediye otobüslerinde, Viyana’da müzelerde, Budapeşte’de sokaklarda, Varşova’da kafelerde çok vakit geçirdi. Münih’te çocukluğunun Schöller kurabiyesini görünce heyecandan yerinde duramadı. Milano’da Balack Friday’a rastladı. Napoli’de polisin giremediği arka sokaklarda bile rahatça gezdi. Pompei’ye her gidişinde sanki ilkmiş gibi vay be dedi. Bled gölünü oğluşuyla birlikte tam turladı ama Hallstatt’a gece gitme gafletinde bulundu. Avusturya Alpleri’nde Rize mi güzel bura mı diye kafası karışmadı değil. Sofya’yı aklındaki gibi bulamadı, lakin Filibe’yi (Plovdiv) sevdi. Bükreş’in geçmiş ihtişamını gözünde canlandırmaya çalışırken, Bran’da Vlad’ın şatosuna bumuymuş dedi. Braşov’da peynirlerin tadına baktı. İlk sinagogu orada gördü. Estergon’da hüzne, Bratislava’da Türk korkusunun neler yaptırdığına tanıklık etti. Lüksemburg’dan bir şey anlamadı. Helsinki’nin sakinliği ona yaramadı. Belçika’da makoronları sevdi. Belgrad çok güzel ama Novi Sad’ın yeri ayrı dedi. Yenipazar zaten bizden. Tiran’da korkunun izlerine, Kroya’da tarihin nasıl değiştirildiğine güldü. Berlin’de müzeciliğe, Ljubljana’da insanların eğitim düzeyine hayran kaldı. Salzburg’da hâlâ aristokrasinin kol gezdiğini hissetti. Krakow’dan Varşova’ya giderken bir kompartımanı otuz kişi ile paylaştı. Tac Mahal’de yüzlerce Hintli ile türbeyi de gezdi. Trakai diye cennetten bir köşe olduğunu oraya gidince öğrenci. Keturiasdešimt Totoriu’da namaz kıldı. Cesis’te Türk şehitleri için fatiha okurken, Sigulda’yı boş geçmedi. Cesis’e giderken yolda Vangazi diye bir yerin olduğunu görünce ne diyeceğini şaşırdı. O kadar çok Balkanlar’da dolaştı, o kadar oralı oldu ki artık tanıdığı insanlar dâr-ı bekâya irtihallerine tanık olmaya başladı. Şimdilerde Machu Picchu ve Angkor Watt’a takmış durumda. Bazen de rüyasına Orhun’un hülyalı bozkırları giriyor. Kimi zaman Mete gibi Çin Seddini seyretmek istiyor. Allah ömür verirse oralara da giderim diyor. Her zaman THY ona torpil yapsın, ucuza bilet versin diye çok dilek tuttu ama bu dileği hiç gerçekleşmedi. Hele şu Çin Virüsü hayallerini yerle yeksan etti. Eğer avuç içi kadar bahçesi olmasa kafayı bile yiyebilirdi. Allah’tan üç beş makale, kitap ve bahçe derken bugünlere gelebildi.
Kızılından Karası’na çok deniz görmüşlüğü var. Hazar’la Baltığı birbirine çok benzetti. Kızıldeniz’in serinletmediğine, Atlas Okyanusu’nun insan sevmediğine hükmetti. Huyu kurusun Adriyatik’ten Akdeniz’e elini sokmadığı su kalmadı. Ölü Deniz’in gerçekten ölü olduğunu görünce şaşırdı kaldı.
Durmadan ağaç dikti. Özellikle çınar. Ara sıra devletin parkına diktiği ağaçlarla konuşurken görürseniz, sıkıntı yok. Deli değil. Sadece ağaçlarını çok sevdiğinden mazur görün.
LİSE: İzmir Işılay Saygın Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi,
LİSANS: Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı,
YÜKSEK LİSANS - DOKTORA: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı
Doç. Dr. Melike Kaplan Yalçın, Kastamonu Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü'nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Akademik çalışmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde dikkat çeken Yalçın, Stanford Üniversitesi koordinasyonunda Elsevier tarafından yayımlanan “Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları” listesinde yer alarak önemli bir başarıya imza atmıştır .
Akademik kariyerine Matematik alanında başlayan Yalçın, daha sonra Bilgisayar Mühendisliği alanında çalışmalarını çeşitlendirmiştir. Yüksek lisans ve doktora eğitimini Türkiye'de tamamlamış, bu süreçte TÜBİTAK-BİDEB 2211/A Genel Yurt İçi Doktora Burs Programı kapsamında bursiyer olarak desteklenmiştir .
Uluslararası akademik iş birliklerine önem veren Yalçın, Erasmus programları kapsamında Polonya'daki Szczecin Üniversitesi, Romanya'daki Ovidius University of Constanta, Kosova Kadri Zeka Üniversitesi ve Çekya'daki Tomas Bata Üniversitesi'nde eğitim ve öğretim faaliyetlerinde bulunmuştur. Ayrıca, ABD'deki South Florida Üniversitesi'nde diferansiyel denklemler ve soliton çözümleri üzerine çevrim içi seminerler ve araştırmalar gerçekleştirmiştir .
Bilimsel çalışmaları, diferansiyel denklemler, matematiksel modelleme ve bilgisayar mühendisliği alanlarında yoğunlaşan Yalçın, 2025 Şubat ayından beri Tübitak bursu desteğiyle University of South Florida'da doktora sonrası araştırmalarına devam etmektedir.
Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde (BÖTE) öğretim üyesidir. Lisans eğitimini 2005 yılında Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi BÖTE Bölümünde; Yüksek Lisans eğitimini 2008 yılında Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü BÖTE Anabilim Dalında tamamlamıştır. Doktora derecesini ise 2015 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü BÖTE Anabilim dalından almıştır. Doçentlik unvanını BÖTE alanından 2020 yılı Ağustos döneminde almıştır.
Akademik yaşamına Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesinde (2005-2010) başlayan Dönmez, doktora eğitimi süresince Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünde görev almıştır (2010-2015). Doktora eğitiminin ardından Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesine dönerek, 2016 yılında öğretim üyeliğine atanmıştır. 2022 yılından beri bu fakültede Doçent Dr. kadrosu ile çalışmaktadır. Çalışma alanları arasında bilişsel yük ölçümü, çocukların güvenli internet kullanımı, çoklu ortam tasarımı, özel eğitimde teknoloji entegrasyonu ve çoklu görev durumlarında öğrenme yer almaktadır. Dönmez, TÜBİTAK ve yükseköğretim kurumları tarafından desteklenen pek çok projede bursiyer ve araştırmacı olarak çalışmıştır. Ege Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcılığı görevini yürütmektedir. Ayrıca 2022 yılından beri TÜBİTAK Öğrenci Yarışmaları İzmir Bölgesi Koordinatörüdür.
1976 yılında Kars’ta doğdu. Müzik eğitimine 1993 yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Programında başladı. 1997 yılında lisans eğitimini tamamladıktan sonra Kars Anadolu Lisesinde müzik öğretmeni olarak görev yaptı. 1999 yılında Erzurum Rıfkı Salim Burçak Lisesine tayin oldu. Erzurum’da çeşitli okullarda görevlendirme ile müzik öğretmenliği yaptı. 2000 yılında Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Müzik Eğitimi Bilim Dalı’nda yüksek lisans eğitimine başladı. 2002 yılında yüksek lisans eğitimini tamamladı. Aynı yıl Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Bölümü’nde araştırma görevliliğine atandı. 2007 yılında 2547 sayılı kanunun 35. maddesinden faydalanarak doktorasını yapmak üzere Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüne Araştırma Görevlisi olarak atandı. Çeşitli konserlerde orkestra üyesi olarak görev aldı. 2011 yılında doktora eğitimini tamamladı. Aynı yıl Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalına Yrd. Doç. Dr. olarak atandı. 2017 yılında Eğitim Bilimleri Temel Alanı, Güzel Sanatlar Eğitimi Bilim Dalında Doçent unvanını almaya hak kazandı ve Doçent kadrosuna atandı. 2011 yılından beri aynı kurumda Bireysel Çalgı (Keman Eğitimi), Batı Müziği Tarihi, Eğitim Müziği Dağarı, Eğitim Müziği Besteleme adlı lisans dersleri ile Müzik Eğitiminde Felsefi Yaklaşımlar, Müzik Estetiğine Giriş adlı yüksek lisans derslerini yürütmektedir. Bu süre içerisinde lisansüstü tez danışmanlıkları, jüri üyeliği görevlerinde bulunmuş ve bilimsel dergilerde hakemlik yapmıştır. Müzik Eğitimi, Müzik Estetiği ve Müzikoloji alanlarında ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde/kitaplarda yayımlanmış makaleleri/ kitap bölümü ve editörlükleri bulunmaktadır. Ayrıca yurtiçi ve yurtdışında katıldığı sempozyum, kongre, konferans gibi bilimsel toplantılarda sunulmuş bildirileri bulunmaktadır. ŞEN’in “Selam Sana Atam” adlı eseri 2010 yılında TRT çocuk ve gençlik müzikleri repertuvarına kabul edilmiştir. Bando düzenlemesi yapılmış olan aynı eser 2019 yılında Türk Silahlı Kuvvetleri Bando Müzik Arşivine kabul edilmiştir.
2014 yılında yapmış olduğu bilimsel yayınlar nedeniyle TÜBİTAK tarafından Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik (UBYT) ödeneği almaya hak kazandı. 2015 yılında Atatürk Üniversitesi tarafından düzenlenen Bilimsel Teşvik Ödülleri kapsamında “Güzel Sanatlar Alanında” makale dalında birincilik ödülüne, 2016 yılında “Güzel Sanatlar Alanında” Müzik Estetiği Üzerine adlı kitabıyla “Telif kitap” dalında birincilik ödülüne layık görülmüştür. 2020 yılında Atatürk Üniversitesi tarafından düzenlenen Bilimsel Teşvik Ödülleri kapsamında (bilimsel yayınlar ve akademik çalışmaların değerlendirildiği) “Güzel Sanatlar Alanında” üçüncülük ödülüne layık görülmüştür. Yazar halen Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalında Doçent Doktor olarak görevini sürdürmektedir. Evli ve bir çocuk annesidir.
1971 yılında Trabzon’da doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Trabzon’da tamamladıktan sonra müzik eğitimine 1990 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği programında başladı. 1994 yılında lisans eğitimini tamamladıktan sonra Erzincan Kazım Karabekir Lisesinde ve görevlendirme ile çeşitli okullarda müzik öğretmeni olarak görev yaptı. 1995 yılında Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümünde araştırma görevliliğine atandı. Aynı yıl Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Müzik Eğitimi Ana Bilim dalında yüksek lisans eğitimine başladı. 1999 yılında yüksek lisans eğitimini tamamladı. 2002-2004 yılları arasında TRT Erzurum Radyosu Türk Halk Müziği korosunda sözleşmeli bağlama icracısı olarak görev yaptı. 2007 yılında 2547 sayılı kanunun 35. maddesinden faydalanarak doktorasını yapmak üzere Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüne Araştırma Görevlisi olarak atandı. 2011 yılında doktora eğitimini tamamladı. Aynı yıl Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümünde Yrd. Doç. Dr. kadrosuna atandı. Ocak 2019 yılında Eğitim Bilimleri Temel Alanı, Güzel Sanatlar Eğitimi Bilim Dalında Doçent unvanını almaya hak kazandı ve Doçent kadrosuna atandı. 2011 yılından beri aynı kurumda Bireysel Çalgı (Bağlama Eğitimi), Türk Halk Müziği Nazariyatı, Türk Halk Müziği Repertuvarı adlı lisans dersleri ile Seslendirme-Yorumlama (Bağlama), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Bilimsel Araştırmaların Raporlaştırılması, Bilim, Eğitim ve Etik adlı yüksek lisans derslerini yürütmektedir. Bu süre içerisinde lisans ve lisansüstü tez danışmanlıkları, jüri üyeliği görevlerinde bulundu. Bilimsel çalışmalarda editörlük, alan editörlüğü ve hakemlik yaptı. Koro şefi ve bağlama icracısı olarak çok sayıda konser etkinliğinde görev aldı. Ayrıca çeşitli sanatsal etkinlik ve yarışmalarda jüri üyeliği yapmıştır. Müzik Eğitimi, Türk Halk Müziği ve Müzikoloji alanlarında ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde/kitaplarda yayımlanmış makalesi/kitap bölümü ve editörlükleri bulunmaktadır. Ayrıca yurtiçi ve yurtdışında katıldığı sempozyum, kongre, konferans gibi bilimsel toplantılarda sunulmuş bildirileri bulunmaktadır. ŞEN’in TRT Türk Halk Müziği Repertuvarına derleyen ve notaya alan olarak kazandırdığı eserler bulunmakta ve bu çalışmalarını halen sürdürmektedir.
2011 ve 2018 yıllarında yapmış olduğu bilimsel yayınlar nedeniyle TÜBİTAK tarafından Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik (UBYT) ödeneği almaya hak kazandı. 2012 ve 2016 yıllarında Atatürk Üniversitesi tarafından düzenlenen Bilimsel Teşvik Ödülleri kapsamında “Güzel Sanatlar Alanında” makale dalında birincilik ödülüne layık görülmüştür. 2020 yılında Atatürk Üniversitesi tarafından düzenlenen Bilimsel Teşvik Ödülleri kapsamında (bilimsel yayınlar ve akademik çalışmaların değerlendirildiği) “Güzel Sanatlar Alanında” ikincilik ödülüne layık görülmüştür. Yazar halen Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümünde Doçent Doktor olarak görevini sürdürmektedir. Evli ve bir çocuk babasıdır.
2009 yılında KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği alanında lisans derecesini aldı. Aynı yıl Artvin ili Murgul ilçesine sözleşmeli sınıf öğretmeni ve 2010 yılında Rize’nin Güneysu ilçesine kadrolu sınıf öğretmeni olarak atandı. 2012 yılında Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı’nda yüksek lisans ve 2021 yılında Trabzon Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı’nda doktora derecesini aldı. 2016-2021 yılları arasında Trabzon Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü’nde araştırma görevlisi ve 2021-2024 yılları arasında Trabzon Üniversitesi Teknoloji Transferi ve Proje Yönetimi Uygulama ve Araştırma Merkezi'nde öğretim görevlisi olarak görev yaptı. 2024 yılından itibaren Trabzon Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü'nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Sınıf öğretmenliği alanında yayınları bulunan araştırmacı özellikle kapsayıcı eğitim ve farklılaştırılmış öğretim gibi öğretim ilke ve yöntemleri alanında çalışmalar yapmaktadır.
Denizli İl Millî Eğitim Müdürlüğü Bilim ve Eğitim Dergisi, Fen Bilimleri, Matematik, Eğitim Bilimleri, Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar alanlarındaki nitelikli bilimsel çalışmaları desteklemeyi ve bu çalışmaları ulusal ve uluslararası bilim dünyasına kazandırmayı amaçlayan hakemli bir akademik dergidir. Belirlenen alanlarda yenilikçi yaklaşımları teşvik eden dergimiz, küresel gelişmeleri yakından takip ederek bilimsel çalışmaların yaygınlaşmasına ve bölgesel, ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerine entegrasyonuna katkı sağlamayı hedeflemektedir. Ayrıca, eğitim ve bilim dünyasında karşılaşılan sorunlara bilimsel temelli çözüm önerileri sunarak bu alanlara değerli katkılar sunmayı amaçlamaktadır.
Denizli İl Millî Eğitim Müdürlüğü Bilim ve Eğitim Dergisi, ortaöğretim, yükseköğretim ve lisansüstü düzeyindeki öğrenciler ile danışmanlarının bilimsel, etik ve akademik standartlara uygun çalışmalar sunmasını hedeflemektedir. Dergimize kabul edilen çalışmaların, öğrencilerin danışmanlarıyla birlikte yürüttükleri ortak araştırmalara dayanması öncelikli bir kriterdir. Bu yaklaşım, öğrencilerin akademik araştırma süreçlerinde danışman rehberliğinde nitelikli ve özgün katkılar sağlamalarını teşvik etmektedir. Dergimiz, özgün ve yüksek nitelikli araştırmaların yayımlanmasına öncülük ederek genç araştırmacılara fikirlerini bilim dünyasıyla paylaşma ve kendilerini ifade etme fırsatı sunmaktadır. Bu kapsamda, bireylerin yaşam boyu öğrenme süreçlerine ve mesleki gelişimlerine değerli katkılar sunmayı amaçlamaktadır.
Denizli İl Millî Eğitim Müdürlüğü Bilim ve Eğitim Dergisi, Fen Bilimleri, Matematik, Eğitim Bilimleri, Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar gibi farklı disiplinlerde öğrencilerin danışman rehberliğinde gerçekleştirdikleri araştırmaları desteklemektedir. Bilimsel ve sanatsal üretimi bir araya getirerek disiplinlerarası bir yaklaşımla katkı sunmayı amaçlayan dergimiz, bu süreçte genç bilim insanlarının, Güzel Sanatlar alanında çalışan araştırmacıların ve danışmanlarının özgün literatür derlemelerini (yayınlanacak makalelerin en fazla %25'ini kapsar), araştırma makalelerini ve uygulamalı çalışmalarını değerlendirmeye almaktadır. Böylece, bilim ve sanat alanlarına değerli katkılar sunmayı hedeflemektedir.
Ayrıca, Denizli İl Millî Eğitim Müdürlüğü Bilim ve Eğitim Dergisi, açık erişim politikasını benimseyerek yayımladığı içerikleri ücretsiz olarak erişime sunmaktadır. Tüm makaleler, Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) lisansı ile yayımlanmakta ve bilginin küresel ölçekte paylaşımını desteklemek amacıyla akademik çevrelerle paylaşılmaktadır.
Denizli İl Millî Eğitim Müdürlüğü Bilim ve Eğitim Dergisi, aşağıdaki türdeki çalışmaları kapsam dışı değerlendirmektedir:
-Kitap analizi veya ders kitabı içeren çalışmalar.
-Tek bir değişkenin etkisini araştıran, kapsamlı analiz içermeyen çalışmalar.
-Sadece bir veri toplama aracıyla yürütülen basit nitel ya da nicel çalışmalar (örneğin, yalnızca demografik değişkenlere dayalı analizler veya yalnızca görüşme ya da ölçek kullanımına dayalı çalışmalar).
-Katılımcıların yalnızca görüşlerini temel alarak sonuçlara ulaşan çalışmalar.
-Deney ya da araştırma için uygun örneklem büyüklüğüne sahip olmayan çalışmalar (örneklem belirleme formüllerine uyulmalı ve evren büyüklüğüne uygun minimum örneklem sağlanmalıdır).
-Öğrencilerin belirli bir derse yönelik tutum, davranış veya benzeri özelliklerini ölçen çalışmalar.
-Bilimsel yöntemleri zayıf, geçerlik ve güvenirlik açısından yetersiz çalışmalar (örneğin, içerik analizi yapılmamış ya da nicel/nitel veri analizinde metodolojik hatalar barındıran çalışmalar).
-Literatüre katkısını, kuramsal altyapısını ve çalışmanın önemini yeterince açıklamayan çalışmalar.
-Yöntemsel hatalar içeren, ölçüm yanlışları bulunan veya eksik deney tasarımıyla yürütülen çalışmalar.
-Kuramsal altyapısı zayıf, literatüre katkısı ve uygulama bağlamı belirsiz çalışmalar.
-Veri analiz yöntemlerinde bilimsel tutarlılığı sağlamayan, hatalı analizlere dayalı sonuçlar sunan çalışmalar.
-Yüzeysel sanat eleştirisi veya estetik analizle sınırlı olan, kapsamlı bir değerlendirme sunmayan çalışmalar.
-Sanatsal birikimden yoksun, teknik hatalar içeren ve bilimsel altyapısı zayıf çalışmalar.
-Güzel sanatlar alanında özgün ve yenilikçi katkı sunmayan, mevcut literatürü tekrarlayan çalışmalar.
YAZIM KURALLARI Dergimize gönderilecek makaleler, aşağıdaki yazım kurallarına uygun olarak hazırlanmalıdır: - Makaleler, derginin makale yazım şablonu kullanılarak MS Office Word 2010 veya daha yeni bir sürümde hazırlanmalı ve A4 boyutunda olmalıdır. Makale yazım şablonuna web sitesinden ulaşabilirsiniz. Makale uzunluğu, dergi formatında 30 sayfayı geçmemelidir. - Sayfa düzeni, üst, alt, sol ve sağ kenar boşlukları 2 cm olarak ayarlanmalıdır. - Metin, Times New Roman yazı tipiyle 10 punto ve tek satır aralığı kullanılarak yazılmalıdır. - Paragraflar arasında boş satır bırakılmamalı; paragraflardan önce ve sonra 6nk boşluk eklenmelidir. Paragraf başlarında girinti kullanılmamalıdır. - Türkçe ve İngilizce başlıklar 12 punto, öz ve anahtar sözcükler 9 punto ile yazılmalıdır. - Ana başlıklar büyük harflerle, alt başlıklar ise yalnızca ilk harf büyük olacak şekilde yazılmalı ve kalın olmalıdır. Başlıklar şu şekilde numaralandırılmalıdır: Ana başlıklar: 1., 2., 3. Alt başlıklar: 1.1., 1.1.1. - Tüm tablo ve şekiller metin içinde uygun bir yere yerleştirilmelidir. - Tablo ve şekil başlıkları, sözcüklerin yalnızca ilk harfleri büyük olacak şekilde 10 punto, kalın yazılmalı ve tablo/şeklin üstüne eklenmelidir. - Tablo ve şekillerdeki açıklamalar, italik 8 punto olarak tablo/şeklin altında verilmelidir. - Tablolarda yalnızca yatay çizgiler kullanılmalı, dikey çizgiler yer almamalıdır. - Atıflar, American Psychological Association (APA) 7 stiline uygun yapılmalıdır. - Atıflar yazar(lar)ın soyadı, kaynağın yılı ve sayfa numarası ile belirtilmelidir. - Türkçe çalışmalarda “ve”, İngilizce çalışmalarda “&” kullanılmalıdır. Üç veya daha fazla yazarlı çalışmalarda Türkçe için “vd.”, İngilizce için “et al.” ifadeleri tercih edilmelidir. - Türkçe metinlerde hem Türkçe hem de İngilizce kaynaklar orijinal haliyle kaynakçada gösterilmelidir. İngilizce metinlerde Türkçe kaynaklar İngilizceye çevrilerek kaynakça listesine eklenmelidir. Türkçe makalelerde ondalık ayracı olarak virgül, İngilizce makalelerde nokta kullanılmalıdır. - Metin içindeki 40 sözcükten uzun alıntılar, ayrı bir paragraf olarak düzenlenmelidir. - Makale ekleri, Ek 1., Ek 2. şeklinde numaralandırılarak kaynakçadan sonra verilmelidir. - Makalelerin belirtilen kurallara tam uyum sağlaması değerlendirme süreci için zorunludur.
Denizli İl Millî Eğitim Müdürlüğü Bilim ve Eğitim Dergisi, yayın etiği konusunda Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi ve Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından belirlenen ilke ve standartları benimsemektedir. Bu doğrultuda, dergide yayımlanmak üzere gönderilen makalelerin etik ilkelere uygun olması beklenmektedir. Etik ihlali tespit edilen makaleler aşağıdaki süreçlere tabidir: -Değerlendirme aşamasında etik ihlali tespit edilen makaleler, değerlendirme sürecinden çekilir ve sorumlu yazara bilgilendirme yapılır. Ayrıca, danışmanına da bilgilendirme e-postası gönderilir. -Yayınlandıktan sonra uygunsuzluk ya da kural dışı durum tespit edilen makaleler, incelenerek gerekirse yayından geri çekilir. -Etik ilkelere uymayan makaleler, sorumlu yazara iade edilir. Dergi süreçlerinde yer alan yazarlar, hakemler ve editör kurulunun (baş editör, alan editörleri, yardımcı editörler vb.) dikkat etmesi gereken temel hususlar aşağıda sıralanmıştır: Yazarların Etik Sorumlulukları - Makale yazarları en az iki kişiden oluşmalı ve bu kişiler, ortaöğretim, yükseköğretim ve/ veya lisansüstü düzeydeki öğrenciler ile onların danışmanlarını içermelidir. - Başvuru süreci, öğrenciler tarafından sorumlu yazar olarak danışmanlarının rehberliğinde yürütülmelidir. - Dergiye gönderilen makaleler, özgün bilimsel araştırma niteliği taşımalıdır. - Makaleler, daha önce herhangi bir dergide yayımlanmamış olmalı ve başka bir dergide eşzamanlı olarak değerlendirme sürecinde bulunmamalıdır. - Yazarlar, makalelerini derginin yazım kuralları ve makale yazım şablonuna uygun şekilde hazırlamakla yükümlüdür. - Veri toplama teknikleri (anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney vb.) kullanılan araştırmalar için etik kurul izin belgesi ve diğer gerekli araştırma izinlerinin sağlanması zorunludur. - İnsan veya hayvan deneklerin bilimsel amaçlarla kullanıldığı çalışmalar (örneğin, klinik araştırmalar, retrospektif çalışmalar vd.) sağlık alanına yönelik olduğundan kabul edilmez. Ancak, Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanlarında yürütülen çalışmalarda etik kurul ve diğer izin belgeleri sunulmalıdır. - Yazarlar, kullanılan tüm kaynaklara (kendi çalışmaları dahil) doğru ve eksiksiz şekilde atıf yapmalı ve intihalden kaçınmalıdır. Yanlış veya yetersiz kaynak gösterimi intihal olarak değerlendirilmektedir. İntihal durumunda tüm sorumluluğun kendilerinde ve danışmanlarında olduğunu kabul etmektedirler. Bu konuda derginin herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır. - Çalışmaya dahil edilen tüm yazarların bilimsel katkı sağladığı garanti edilmeli; misafir, fahri, hayalet veya yapay zekâ yazarlığı gibi etik dışı uygulamalardan kaçınılmalıdır. - Makalelerde fikri mülkiyet, ticari haklar ve gizlilik haklarına uyulmalı, herhangi bir kişi ve/veya kuruma ait hak ihlali yapılmamalıdır. Bilimsel katkı sağlamayan, ancak destek sunan kişiler teşekkür bölümünde belirtilmelidir. - Veri ve sonuçların güvenilirliği sağlanmalı ve manipüle edilmediği garanti edilmelidir. Talep edildiği takdirde, makale ham verileri dergi editör kurulu ile paylaşılabilir. - Makalede kullanılan veriler, yazarların kendisine ait olmalı veya verilerin kullanımı, çoğaltılması, dağıtılması gibi durumlarda gerekli izinler alınarak kullanılmalıdır. Kurumlardan alınan araştırma izin belgeleri makale dosyasına eklenmelidir. - Tez, araştırma veya proje kaynaklı makalelerde, “Proje Numarası,” “Destekleyen Kurum,” “Teşekkür” bilgileri ve çalışmanın başlığı açıkça belirtilmelidir. - Yazarlar, hakem ve editörlerden gelen geri bildirimlere belirlenen süre içinde yanıt vermeli, düzeltmeleri yapmalı veya bilimsel temellere dayalı gerekçeleriyle itirazlarını sunmalıdır. Düzeltme sürecine uyulmaması durumunda makalenin geri çekilmiş sayılacağı kabul edilmektedir. - Hakem süreci tamamlanıp yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler geri çekilemez. - Makale gönderimi sırasında Yayın Etiği ve Etik Kurul İzin Belgesi Beyan Formu ile Telif Hakkı Devir ve Çatışma Beyan Formu yüklenmelidir. - Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, etik kurul onay belgeleri makalede belirtilmeli, belgelendirilerek sunulmalıdır. Etik kurul onayı gerekmeyen durumlarda gerekçesi belirtilmelidir. - Yazarlar, makalelerinin alanında yetkin ve nitelikli araştırmacı/uzmanlar tarafından değerlendirilebilmesi için hakemlerin titizlikle seçildiğini ve davet sürecinin belirli bir zaman akışı içinde yürütüldüğünü bilmelidir. Bu bağlamda, yazarların değerlendirme aşamasının gerektirdiği süreci anlayışla karşılaması beklenmektedir. Hakemlerin Etik Sorumlulukları - Makalelerin değerlendirilmesinde çiftkör hakemlik süreci uygulanmakta, yazar ve hakemlerin kimlikleri birbirinden gizli tutulmaktadır. Değerlendirme sırasında olumlu ve olumsuz görüşlerin eşitliği durumunda, editör veya üçüncü bir hakemin görüşü alınmaktadır. - Makalelerin değerlendirilmesi için alanında bilgi ve uzmanlığa sahip araştırmacılar hakem olarak davet edilmektedir. Davet e-postasında belirtilen süre içerisinde hakemlerin daveti kabul etmeleri veya reddetmeleri gerekmektedir. - Hakemler, değerlendirdikleri makalelerin gizliliğini korumak ve bu süreçte edindikleri bilgileri kişisel çıkarları doğrultusunda kullanmamakla yükümlüdür. - Hakemlerin, makalelerin bilimsel içeriğini, bilime katkısını ve etik ilkelere uygunluğunu titizlikle değerlendirmesi beklenmektedir. Değerlendirme sırasında önceden yayımlanmış bir çalışma ile önemli benzerlik veya örtüşme tespit edilirse, durum ivedilikle editör kuruluna bildirilmelidir. - Hakemler, uzmanlık alanlarına uygun ve yeterli zaman ayırabilecekleri çalışmalar için yapılan davetleri kabul etmelidir. - Hakemlerin, makale içeriği veya değerlendirme süreciyle ilgili yazar(lar) veya üçüncü kişilerle iletişim kurmamaları gerekmektedir. Bu kurala uyulmaması durumunda, hakemlik süreci sonlandırılır ve yeni bir hakem atanır. - Hakemler, değerlendirmelerini dürüst, nesnel, tarafsız ve gizlilik ilkelerine uygun bir şekilde yapmalıdır. Yazar(lar)ın statüleri, kurumları, dini veya siyasi görüşleri, inançları, cinsiyetleri ve milliyetleri gibi kişisel özellikleri hakemlerin kararlarını etkilememelidir. - Hakemler, yazar(lar) ile rekabetçi, işbirlikçi veya çıkar çatışmasına neden olabilecek bir ilişki içinde oldukları makaleleri değerlendirmemelidir. - Hakemlerin, görüş ve kararlarını bilimsel temellere dayandırarak açık ve gerekçeli bir şekilde ifade etmeleri beklenmektedir. Bu süreçte, akademik, etik ve genel ahlak kurallarına uygun, yapıcı ve nazik bir dil kullanılmalı; düşmanca, küçümseyici, aşağılayıcı veya hakaret içeren ifadelerden kaçınılmalıdır. Editör Kurulunun Etik Sorumlulukları - Editör kurulu, bilimsel yayıncılıkta şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkelerine bağlı kalarak, hakemler, yazarlar, akademisyenler ve okuyucular arasında açık, anlaşılır ve etik kurallara uygun bir iletişim kurulmasını sağlamalıdır. - Mücbir sebepler veya geçerli mazeretler dışında, editör kurulu üyeleri, değerlendirme süreçlerinin düzenli ve sorunsuz bir şekilde yürütülmesi için gereken özeni göstermelidir. - En az iki hakem değerlendirme politikasına uygun olarak, yazarların ve hakemlerin kişisel bilgileri gizli tutulmalı ve değerlendirme süreçlerinin tarafsız bir şekilde yürütülmesi sağlanmalıdır. - Editör kurulu üyeleri, hakem atama ve karar alma süreçlerinde tarafsız ve adil davranmalı, yazar(lar)ın makam, görev, kurum, dini veya siyasi görüşleri, inançları, cinsiyetleri ya da milliyetleri gibi kişisel özelliklerinden etkilenmemelidir. Çıkar çatışması durumunda, ilgili editör değerlendirme sürecine dahil edilmemelidir. - Nihai karar verme yetkisi editör kuruluna aittir. Gönderilen makaleler; akademik ve bilimsel özgünlük, literatüre katkı, dergi kapsamına uygunluk, gerekli izinlerin varlığı ve benzerlik indeksi gibi kriterler doğrultusunda titizlikle değerlendirilmelidir. Bu süreçte, bilimsel ve etik standartlara bağlı kalarak gerekli özenin gösterilmesi esastır. - Yazarların ırkı, cinsiyeti, cinsel yönelimi, dini inançları, etnik kökeni, vatandaşlığı veya siyasi görüşlerinden bağımsız olarak tarafsız bir değerlendirme yapılmalı ve kararlar, makalenin bilimsel doğruluğu, geçerliliği, katkısı ve derginin kapsamına uygunluğuna dayanmalıdır. - Editör kurulu üyeleri, gönderilen makalelerin içeriğini hukuki zorunluluklar dışında hiçbir kişi veya kurumla paylaşmamalıdır. Yazarların yazılı izni olmadan, makalelere ait içerik kendi çalışmalarında kullanılamaz. - Yazarların hakem veya editör raporlarına yönelik itirazları dikkate alınmalıdır. İtirazlar geçerli ve makul gerekçelere dayandığında, makalenin yeniden değerlendirilmesi için gerekli adımlar atılmalıdır. - Ön değerlendirme aşamasında yazım kurallarına, kapsam uygunluğuna ve intihal oranına göre incelenmektedir. Uygun bulunan çalışmalar, bilimsel değerlendirme sürecine alınır ve kör hakemlik yöntemiyle en az iki bağımsız hakemin görüşüne sunulur. Hakemlerden birinin olumlu, diğerinin olumsuz değerlendirme yapması durumunda makale uygun sayıda hakem görüşüne yönlendirilmektedir. Hakem raporlarına dayanarak editör tarafından makaleyi yazara iade etme, küçük (minör) ya da büyük (majör) revizyon talep etme veya kabul etme gibi farklı kararlar verilebilmektedir. Bu süreçte nihai karar, objektif değerlendirmelere ve bilimsel ölçütlere uygun olarak alınmalıdır. - Editör kurulu, yayımlanacak makalelerin iftira, telif hakkı ihlali veya intihal gibi yasal yükümlülüklere aykırı olmamasını sağlamakla sorumludur.
YAYIN POLITIKASI - Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Bilim ve Eğitim Dergisi, kâr amacı gütmeyen bir yayın organı olarak, etik sorumluluklarına bağlı şekilde faaliyet göstermektedir. Yayın süreçlerinde, bilimsel ve akademik standartların korunması, tarafsızlık ve şeffaflık ilkeleri öncelikli olarak gözetilmektedir. - Dergi, Ocak ve Temmuz aylarında olmak üzere yılda iki kez düzenli olarak yayımlanan hakemli basılı dergi ve e-dergidir. - Fen Bilimleri, Matematik, Eğitim Bilimleri, Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar alanlarında yapılan araştırma ve derleme makaleleri dergiye kabul edilmektedir. Ancak, derleme makalelerin toplam makale sayısının %25’ini aşmaması gerekmektedir. Makale türü, yazarların önerisine değil, değerlendirme sürecinin ardından editör kurulunun kararına bağlıdır. Teknik notlar, editöre mektuplar, vaka sunumları ve tartışma yazıları gibi çalışmalar değerlendirme kapsamına alınmamaktadır. - Daha önce başka bir yerde yayımlanmamış ve herhangi bir dergide değerlendirme sürecinde bulunmayan; özgün, güncel ve alanına katkı sunması beklenen nitelikli makaleler, ön değerlendirme sürecine alınmak üzere kabul edilmektedir. Tüm makaleler adil bir şekilde değerlendirilir ve aynı editoryal süreçlerden geçer. - Kongre veya sempozyumlarda sunulmuş ve tam metni bildiri kitabında yayımlanmış çalışmalar dergiye kabul edilmez. Ancak, tam metni yayımlanmamış bildiriler, bu durum açıkça belirtilmek koşuluyla dergiye gönderilebilir. - Etik ilkeler ve derginin yayın politikasına aykırılık tespit edilen makalelerin değerlendirme süreci, hangi aşamada olursa olsun, durdurulur ve makale sorumlu yazara iade edilir. - Dergide yayımlanan makalelerde yer alan ifadeler derginin resmi görüşlerini yansıtmaz; bu hususta tüm sorumluluk yazarlara aittir. - Dergiye makale gönderen yazarlar, aynı sayıda birden fazla makalelerinin yayımlanamayacağını kabul etmiş sayılır. Bu nedenle, birden fazla makale gönderen yazarların yalnızca bir makalesi yayımlanır.
Ücret ve Telif Hakkı Politikası - Dergiye makale gönderiminden yayımlanma sürecine kadar hiçbir aşamada yazarlardan ücret talep edilmemektedir. Değerlendirme, kabul ve yayımlama süreçlerinde yazarlara mali bir yükümlülük yüklenmez. - Yayımlanan makaleler için yazar(lar)a herhangi bir nakdi veya ayni telif ücreti ödenmez. Tüm yazarlar, bu durumu makale gönderimi sırasında kabul etmiş sayılır. - Dergiye gönderilen makalelerin telif hakları yazar(lar)a aittir. Yazar(lar), makalelerinin bilimsel ve etik kurallara uygun olduğunu ve üçüncü tarafların haklarını ihlal etmediğini beyan etmekle yükümlüdür.
Makale Gönderim Kuralları -Makale gönderimleri, DergiPARK adresi üzerinden yapılmalıdır. Bu adres dışında yapılan başvurular kabul edilmemektedir. Süreçte editör kurulu üyelerine doğrudan ulaşan veya farklı iletişim araçlarıyla bilgi talep eden yazarlara ait makaleler, değerlendirme aşamasındaki durumuna bakılmaksızın iade edilecektir. Denizli İl Millî Eğitim Müdürlüğü Bilim ve Eğitim Dergisi’ne gönderilen makaleler, Türkçe veya İngilizce olarak hazırlanmalıdır. Makaleler, dergi web sitesinde sunulan makale şablonuna uygun şekilde hazırlanmalıdır. Şablona uygun olmayan başvurular değerlendirme sürecine alınmayacaktır. - Makale gönderen yazarlar; ad-soyad, unvan, görev yaptıkları kurum, iletişim bilgileri ve ORCID bilgilerini eksiksiz bir şekilde iletmekle yükümlüdür. Eksik bilgi içeren başvurular değerlendirme sürecine alınmaz. - Gönderilen makaleler, araştırma ve yayın etiği kurallarına uygun şekilde hazırlanmalıdır. Başvurulara, Etik Kurul ve Araştırma İzin Belgesi, Telif Hakkı Anlaşması ve Çatışma Beyan Formu eklenmelidir. Bu form, yazarların makale ile ilgili beyanlarını içermelidir. Bu belgeler, tüm yazarlar tarafından imzalanarak sorumlu yazarın öğrenci belgesini ekleyerek gönderilmelidir. - Çalışmaya destek sağlayan kurumlar (varsa), proje numaraları ve teşekkür bilgileri, gerek görülmesi durumunda makale içeriğinde uygun bir şekilde belirtilmelidir. -Gönderilen dosyalar eksiksiz olmalı ve derginin belirttiği isimlendirme kurallarına uygun şekilde hazırlanmalıdır. Eksik veya yanlış yüklenen dosyalar, başvurunun reddedilmesine neden olabilir.
İntihal Politikası - Dergiye gönderilen makaleler, iThenticate intihal tespit programları ile kontrol edilir. - Değerlendirme sürecine alınabilmesi için makalenin benzerlik oranı %20’nin altında olmalıdır. Benzerlik oranı %40’ın üzerinde olan makaleler doğrudan reddedilir. Benzerlik oranı %20-40 arasında olan makaleler için ise yazar(lar)dan gerekli düzeltmeler yapmaları talep edilir.
Düzeltme ve Geri Çekme Politikası - Yazarlar, makalelerini ön değerlendirme süreci tamamlanmadan önce herhangi bir aşamada geri çekebilirler. Ancak, makale hakem değerlendirme aşamasına geçmişse, geri çekme talebi editör onayına tabidir. Editör, talebe 15 gün içinde yanıt vermelidir. Bu süre içinde yanıt verilmemesi durumunda makale otomatik olarak geri çekilmiş sayılır. - Yayınlanmış makalelerde tespit edilen hatalar için düzeltme veya geri çekme talepleri COPE (Committee on Publication Ethics) yönergelerine uygun olarak değerlendirilir. Talepler, yazarların veya editör kurulunun gerekçelendirilmiş ve belgelenmiş başvurusu ile işleme alınır. - Yayınlanmış bir makalede, bulguların veya sonuçların doğruluğunu etkilemeyen küçük hatalar tespit edilirse, bu hatalar yazarlar veya editör kurulu tarafından düzeltme notu ile açıklanır. Düzeltme, bir sonraki sayıda yayımlanır ve makalenin orijinal versiyonuna atıf yapılır. - Bulguların veya sonuçların geçerliliğini ciddi şekilde etkileyen hatalar veya etik ihlaller tespit edilirse, makale yazarlar veya editör tarafından geri çekilebilir. Geri çekme süreci sonunda, makale ile ilişkili bir geri çekme notu yayımlanır ve bu not orijinal makaleye atıfta bulunacak şekilde belirtilir. - Düzeltme veya geri çekme talepleri, tüm yazarlar tarafından imzalanmış bir belge ile yapılmalıdır. Gerekçeli talepler, derginin resmi iletişim kanalları üzerinden iletilmelidir. - Hakem değerlendirme sürecine giren makalelerin geri çekilmesi mümkün değildir. - Araştırma veya yayın etiği ihlalleri ile ilgili ciddi şüpheler bulunan ancak yazarların kurumu tarafından yeterli bir soruşturma yapılmamış ya da bulguların güvenilirliği sorgulanıyorsa, editör kurulu, ilgili makale hakkında bir “endişe ifadesi” yayımlayabilir. - Editör kurulu, geri çekme ve düzeltme taleplerine ilişkin kararlarını, sunulan gerekçeler ve belgeler doğrultusunda tarafsız ve objektif bir şekilde verir. Geri çekme süreçlerinde etik ihlaller ve hatalar şeffaf bir şekilde ele alınır. Açık Erişim ve Telif Hakkı Politikası Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Bilim ve Eğitim Dergisi, bilginin küresel paylaşımını teşvik etmek amacıyla içeriğine anında açık erişim sağlar. Dergide yayımlanan tüm makaleler, - Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) lisansı kapsamında erişime sunulmaktadır. Bu lisans, kullanıcıların eserleri atıfta bulunarak ticari olmayan amaçlarla kopyalamasına, dağıtmasına ve yeniden kullanmasına izin verir. - Dergide yayımlanan makalelerin telif hakkı yazarlarına aittir. Yazarlar, makalelerinin bilimsel bilgiye katkıda bulunması amacıyla ücretsiz olarak erişime açılmasını kabul eder. Ancak, içerikte değişiklik yapılması, ticari amaçlarla kullanılması veya atıf yapılmaması yasaktır. - Dergide yayımlanan makalelere erişim tamamen ücretsizdir ve yazar(lar)a herhangi bir telif ücreti ödenmemektedir. - Yayımlanan içerikler, bilimin gelişimine katkı sağlamak amacıyla açık erişime sunulmakta ve atıf gösterilmesi koşuluyla serbestçe kullanılabilir hale getirilmektedir. Bu doğrultuda yazarlar ve telif hakkı sahipleri, hakem değerlendirmesinden geçmiş bilimsel çalışmalarını internet aracılığıyla; okunabilir, indirilebilir, kopyalanabilir, dağıtılabilir, basılabilir, taranabilir, tam metinlere bağlantı verilebilir, dizinlenebilir, yazılıma veri olarak aktarılabilir, finansal, yasal ve teknik engeller olmaksızın serbestçe erişilebilir, her türlü yasal amaç için kullanılabilir olmasını kabul etmektedir. - Dergi, yayımladığı tüm çalışmaların internet ortamında geniş kitlelere ulaşmasını, bilginin erişilebilirliğini artırmayı ve bilimsel etkileşimi artırmayı hedeflemektedir.
Dergiye makale gönderiminden yayımlanma sürecine kadar hiçbir aşamada yazarlardan ücret talep edilmemektedir. Değerlendirme, kabul ve yayımlama süreçlerinde yazarlara mali bir yükümlülük yüklenmez.
- Yayımlanan makaleler için yazar(lar)a herhangi bir nakdi veya ayni telif ücreti ödenmez. Tüm yazarlar, bu durumu makale gönderimi sırasında kabul etmiş sayılır.
- Dergiye gönderilen makalelerin telif hakları yazar(lar)a aittir. Yazar(lar), makalelerinin bilimsel ve etik kurallara uygun olduğunu ve üçüncü tarafların haklarını ihlal etmediğini beyan etmekle yükümlüdür