Mustafa SÖZBİLİR Prof. Dr. ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
Yayın 26 Hakemlik 11 CrossRef Atıf 56
26 Yayın
11 Hakemlik
56 CrossRef Atıf
Takipçi
Takip Edilen

Uzmanlık Alanları

Eğitim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Kimya Eğitimi Fen Bilgisi Eğitimi Görme Engelli Eğitimi Yükseköğretimde Uluslararasılaşma

Biyografi

Genelde fen eğitimi, özelde ise kimya eğitimi alanında çalışıyorum. Ağırlıklı olarak araştırma yöntemleri ve alan eğitimi konularında değişik dersler vermekteyim. Araştırma ilgi alanlarım arasında aşağıdaki genel konu başlıkları yer almaktadır: Fen Eğitiminde Araştırma-Uygulama Boşluğu: Özellikle öğretmenlerin fen eğitimi araştırmalarını takip etme, anlama ve uygulamaya yansıtabilme durumları ile eğitim araştırmalarına karşı tutumlarının belirlenmesi. Kavram Öğrenimi: Özellikle üniversite düzeyinde öğrencilerin temel kimya ve bazı termodinamik kavramlarını öğrenme düzeyleri ve sahip oldukları kavram yanılgılarının belirlenmesi. Yaşam Temelli (Context–based) Öğretim: Yaşam temelli öğretimin yenilenen ortaöğretim kimya programlarında uygulanabilir uygun materyal geliştirme ve etkinliklerinin değerlendirilmesi konularındaki çalışmalar. Probleme Dayalı Öğretim (PDÖ): PDÖ nün kimyanın değişik konularına uygulanmasına yönelik materyal geliştirme ve etkinliklerinin değerlendirilmesi konularındaki çalışmalar. Öğretim Programı Çalışmaları: İlköğretim Fen ve Ortaöğretim Kimya Öğretim programlarının uygulama sürecinde incelenmesi ve değerlendirilmesi üzerine çalışmalar. Araştırma Eğilimi Çalışmaları: Alan eğitimi, fen/kimya eğitimi araştırmalarındaki güncel eğilimler üzerine yapılan çalışmalar. Özel Eğitim Çalışmaları: Görme engellilere fen ve kimya öğretimi üzerine çalışmalar.

Kurum

ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ

Popüler Yayınları

0

ATIF

3

FAVORİ

98

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Teacher Educators’ Views On Scientific Literacy Of Visually Impaired Students
Yazarlar: Seraceddin Levent ZORLUOĞLU, Mustafa SÖZBİLİR , Aydın KIZILASLAN
DOI: 10.14812/cuefd.283343
ATIF 0 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1089

0

ATIF

1

FAVORİ

1089

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Ebeveyn-Çocuk İlişkisi Konulu Makaleler: Tematik İçerik Analizi Çalışması
Yazarlar: Emine TAYAN, S. Damla GEDİK , Zekiye MORKOYUNLU, Mustafa SÖZBİLİR , A. Cihan KONYALIOĞLU
DOI: 10.17494/ogusbd.555437
ATIF 3 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 3392

3

ATIF

1

FAVORİ

3392

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI

1

ATIF

1

FAVORİ

1316

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI

Yayınlar

0

FAVORİ

354

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI

1

FAVORİ

1316

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI

0

FAVORİ

977

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
6. Sınıf Görme Engelli Öğrencilere Solunum Sistemi Kavramlarının Öğretimi
Yayın Bilgisi: 2020 , Erciyes Journal of Education
DOI: 10.32433/eje.806653
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1044

0

FAVORİ

1044

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Ebeveyn-Çocuk İlişkisi Konulu Makaleler: Tematik İçerik Analizi Çalışması
Yazarlar: Emine TAYAN, S. Damla GEDİK , Zekiye MORKOYUNLU, Mustafa SÖZBİLİR , A. Cihan KONYALIOĞLU
DOI: 10.17494/ogusbd.555437
FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 3392

1

FAVORİ

3392

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI

0

FAVORİ

3076

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI

0

FAVORİ

6958

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
BİRBİRİ İÇİNDE ÇÖZÜNMEYEN SIVILARDA YOĞUNLUK KAVRAMININ GÖRME YETERSİZLİĞİNDEN ETKİLENEN ÖĞRENCİLERE ÖĞRETİMİ
Yazarlar: Seraceddin Levent ZORLUOĞLU, Mustafa SÖZBİLİR
Yayın Bilgisi: 2017 , Eğitimde Kuram ve Uygulama
DOI: 10.17244/eku.310219
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 2652

0

FAVORİ

2652

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI

0

FAVORİ

5090

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Teacher Educators’ Views On Scientific Literacy Of Visually Impaired Students
Yazarlar: Seraceddin Levent ZORLUOĞLU, Mustafa SÖZBİLİR , Aydın KIZILASLAN
DOI: 10.14812/cuefd.283343
FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1089

1

FAVORİ

1089

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
YETİ YİTİMİ MODELLERİNİN TARİHSEL SÜRECİ
Yazarlar: Aydın KIZILASLAN, Seraceddin Levent ZORLUOĞLU, Ali YÜCE, Mustafa SÖZBİLİR
DOI: 10.17240/aibuefd.2016.16.1-5000182917
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 3291

0

FAVORİ

3291

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
AİLELERİN GÖRME ENGELLİ ÇOCUKLARINA YÖNELİK GELECEK KAYGILARI
Yayın Bilgisi: 2015 , Ege Eğitim Dergisi
DOI: 10.12984/eed.90933
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 4000

0

FAVORİ

4000

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
GÖRME YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK FEN EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINDA EĞİLİMLER
Yazarlar: Mustafa SÖZBİLİR , Şeyda GÜL , Betül OKÇU , Fatih YAZICI , Aydın KIZILASLAN, S. Levent ZORLUOĞLU, Gülşah ATİLLA
DOI: 10.17240/aibuefd.2015.15.1-5000128604
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 4556

0

FAVORİ

4556

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI

0

FAVORİ

2838

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI

Yayınlar

1

ATIF

0

FAVORİ

354

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI

1

ATIF

1

FAVORİ

1316

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI

1

ATIF

0

FAVORİ

977

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
6. Sınıf Görme Engelli Öğrencilere Solunum Sistemi Kavramlarının Öğretimi
Yayın Bilgisi: 2020 , Erciyes Journal of Education
DOI: 10.32433/eje.806653
ATIF 3 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1044

3

ATIF

0

FAVORİ

1044

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Ebeveyn-Çocuk İlişkisi Konulu Makaleler: Tematik İçerik Analizi Çalışması
Yazarlar: Emine TAYAN, S. Damla GEDİK , Zekiye MORKOYUNLU, Mustafa SÖZBİLİR , A. Cihan KONYALIOĞLU
DOI: 10.17494/ogusbd.555437
ATIF 3 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 3392

3

ATIF

1

FAVORİ

3392

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI

1

ATIF

0

FAVORİ

2110

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI

1

ATIF

0

FAVORİ

6958

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI

10

ATIF

0

FAVORİ

5090

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
YETİ YİTİMİ MODELLERİNİN TARİHSEL SÜRECİ
Yazarlar: Aydın KIZILASLAN, Seraceddin Levent ZORLUOĞLU, Ali YÜCE, Mustafa SÖZBİLİR
DOI: 10.17240/aibuefd.2016.16.1-5000182917
ATIF 1 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 3291

1

ATIF

0

FAVORİ

3291

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
AİLELERİN GÖRME ENGELLİ ÇOCUKLARINA YÖNELİK GELECEK KAYGILARI
Yayın Bilgisi: 2015 , Ege Eğitim Dergisi
DOI: 10.12984/eed.90933
ATIF 3 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 4000

3

ATIF

0

FAVORİ

4000

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
GÖRME YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK FEN EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINDA EĞİLİMLER
Yazarlar: Mustafa SÖZBİLİR , Şeyda GÜL , Betül OKÇU , Fatih YAZICI , Aydın KIZILASLAN, S. Levent ZORLUOĞLU, Gülşah ATİLLA
DOI: 10.17240/aibuefd.2015.15.1-5000128604
ATIF 12 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 4556

12

ATIF

0

FAVORİ

4556

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
İnteraktif Rehber Aracı
Panel tanıtımını görmek istiyorsanız Turu Başlat' a tıklayabilirsiniz.