Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Kapak Resmi
Makale Gönder Hakemlik İsteği Gönder Amaç ve Kapsam Yazım Kuralları Etik İlkeler ve Yayın Politikası Son Sayı Editör Kurulu İletişim Arşiv
...
Giriş
ISSN 2148-6999 | e-ISSN 2148-6999 | Yayın Aralığı Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2014 | Yayıncı Mugla Sitki Kocman University |


Odak ve kapsam

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Türkiye’de ve dünyada bilim, dil, eğitim, sanat ve toplum alanlarındaki sorunlar ile bunlara ilişkin çözüm önerilerinden ve gelişmelerden okuyucularını haberdar etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla dergide eğitim, öğretim, öğretmen yetiştirme ve alan eğitimi ile ilgili nicel ve nitel araştırma makalelerine, derlemelere yer verilecektir. Özgün, nitel ve nicel araştırma metodolojilerin kullanıldığı makalelere, test geliştirme çalışmalarına, eleştirel ve bütünleştirici alanyazın derlemeleri ile meta-analiz çalışmalarına öncelikli olarak yer verilecektir. Bunların yanı sıra sınırlı sayıda da olsa tez özetleri ile kitap ve makale eleştirilerine yer verilecektir. 

Değerlendirme süreci

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisine gönderilen makaleler başka bir yerde yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere gönderilmemiş olmalıdır. 25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararıyla, “Tüm bilim dalları için etik kurul kararı gerektiren klinik ve deneysel insan ve hayvanlar üzerindeki çalışmalar için ayrı ayrı ETİK KURUL ONAYI alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir." şartı getirilmiştir. Dergimize makale gönderilecek yazarların bu konuya dikkat etmeleri önemli olup, bu şartı sağlamayan çalışmalar değerlendirmeye alınmayacaktır.

Eğitim Fakültesi Dergisi’ne gönderilecek yazılar önce yayın kurulu (Editör ve Yayın (editörler kurulu üyeleri ) tarafından yayın politikası ve kuralları bakımından biçimsel olarak incelenir. Bu inceleme sonucunda uygun olduğuna karar verilen çalışmalar bilimsel değerlendirme yapılması için alanla ilgili en az iki hakeme gönderilir. Gerek duyulması halinde makaleler, hakemlerden gelen eleştiri ve öneriler doğrultusunda gözden geçirilmesi veya önerilen düzeltmelerin yapılması için yazarlarına geri gönderilir. Hakemler tarafından önerilen değişiklikler yazar(lar)ca benimsenmezse makale, yazarı/yazarları tarafından geri çekilebilir. Yazar(lar)la Hakemler arasındaki iletişimi yalnızca Yayın Kurulu sağlar. Yayın Kurulu iletişimini birinci yazarla yürütür. 

Dergide yazım esaslarına uygun olarak hazırlanan ve Yayın Kurulu tarafından onaylanan makaleler elektronik ortamda dergi web sayfasında yayımlanır. 


Açık erişim politikası

Bu dergi; bilimsel araştırmaları halka ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyerek, içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır.

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

ISSN 2148-6999 | e-ISSN 2148-6999 | Yayın Aralığı Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2014 | Yayıncı Mugla Sitki Kocman University |
Kapak Resmi


Odak ve kapsam

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Türkiye’de ve dünyada bilim, dil, eğitim, sanat ve toplum alanlarındaki sorunlar ile bunlara ilişkin çözüm önerilerinden ve gelişmelerden okuyucularını haberdar etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla dergide eğitim, öğretim, öğretmen yetiştirme ve alan eğitimi ile ilgili nicel ve nitel araştırma makalelerine, derlemelere yer verilecektir. Özgün, nitel ve nicel araştırma metodolojilerin kullanıldığı makalelere, test geliştirme çalışmalarına, eleştirel ve bütünleştirici alanyazın derlemeleri ile meta-analiz çalışmalarına öncelikli olarak yer verilecektir. Bunların yanı sıra sınırlı sayıda da olsa tez özetleri ile kitap ve makale eleştirilerine yer verilecektir. 

Değerlendirme süreci

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisine gönderilen makaleler başka bir yerde yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere gönderilmemiş olmalıdır. 25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararıyla, “Tüm bilim dalları için etik kurul kararı gerektiren klinik ve deneysel insan ve hayvanlar üzerindeki çalışmalar için ayrı ayrı ETİK KURUL ONAYI alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir." şartı getirilmiştir. Dergimize makale gönderilecek yazarların bu konuya dikkat etmeleri önemli olup, bu şartı sağlamayan çalışmalar değerlendirmeye alınmayacaktır.

Eğitim Fakültesi Dergisi’ne gönderilecek yazılar önce yayın kurulu (Editör ve Yayın (editörler kurulu üyeleri ) tarafından yayın politikası ve kuralları bakımından biçimsel olarak incelenir. Bu inceleme sonucunda uygun olduğuna karar verilen çalışmalar bilimsel değerlendirme yapılması için alanla ilgili en az iki hakeme gönderilir. Gerek duyulması halinde makaleler, hakemlerden gelen eleştiri ve öneriler doğrultusunda gözden geçirilmesi veya önerilen düzeltmelerin yapılması için yazarlarına geri gönderilir. Hakemler tarafından önerilen değişiklikler yazar(lar)ca benimsenmezse makale, yazarı/yazarları tarafından geri çekilebilir. Yazar(lar)la Hakemler arasındaki iletişimi yalnızca Yayın Kurulu sağlar. Yayın Kurulu iletişimini birinci yazarla yürütür. 

Dergide yazım esaslarına uygun olarak hazırlanan ve Yayın Kurulu tarafından onaylanan makaleler elektronik ortamda dergi web sayfasında yayımlanır. 


Açık erişim politikası

Bu dergi; bilimsel araştırmaları halka ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyerek, içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır.

Cilt 8 - Sayı 1 - 1 May 2021
  1. Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Tutumu ve Problem Çözmeye Yönelik Algılarının Matematik Başarılarıyla İlişkisi
    Sayfalar 1 - 15
    Aziz İLHAN, Muharrem GEMCİOĞLU, Serdal POÇAN
  2. Ortaokul Öğrencilerinin Basit Makineler Ünitesi ile İlgili Anlayışlarını Ölçmeye Yönelik Bir Test Geliştirme Çalışması
    Sayfalar 16 - 36
    Hasan ÖZCAN, İsmail ÇETİNKAYA, Selçuk ARIK
  3. Türkiye’deki Eğitim Harcamalarının Değerlendirilmesi
    Sayfalar 37 - 53
    Özlem Akın MART, Sadık KARTAL
  4. Öğrenci Görüşlerine Göre Yükseköğretimde Kalite Göstergeleri (Kırklareli Üniversitesi Örneği)
    Sayfalar 54 - 71
    Ertuğ CAN
  5. Yaratıcı Problem Çözme Sürecinde Analojik ve Seçici Düşünme: Seçici Problem Çözme Modelinin Matematik Eğitiminde Uygulama Örneği
    Sayfalar 72 - 84
    Nilgün KİRİŞÇİ
  6. Eğitsel Mobil Matematik Oyunu ile Sınıf İçi Oyunlaştırma: Bir Durum Çalışması Örneği
    Sayfalar 85 - 101
    Nuri KARA
  7. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Akıllı Telefonlara Yönelik Algıları: Metafor Analizi ile Bir Değerlendirme
    Sayfalar 102 - 116
    Yrd. Doç. Dr. Hicran ÇETİN GÜNDÜZ, Zeynep KIZIL ASLAN, Cansu Hazal GÜÇLÜ
  8. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 117 - 132
    Hasan DAM
  9. Kovid-19 Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitimde Öğretim Elemanlarının Öz-yansıtma ve Öz-Düzenleme Deneyimleri ve Uygulamaları
    Sayfalar 133 - 146
    Ayşegül TAKKAÇ TULGAR
  10. Sınıf Öğretmenlerinin İnsan Hakları, Vatandaşlık ve Demokrasi Dersine Yönelik Görüşleri
    Sayfalar 147 - 164
    Burak AKÇEŞME, Nuray KURTDEDE FİDAN
  11. İnternet Temelli Özel Eğitim Hizmeti Alan Bireylerin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi
    Sayfalar 165 - 181
    Mine KİZİR
  12. Ortaokul Öğrencilerinin Üst Bilişsel Farkındalıkları İle Öğrenme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Sayfalar 182 - 194
    Gökhan ÇALGICI, Feral OGAN-BEKİROĞLU
  13. Organizational Communication Competencies of School Principals
    Sayfalar 195 - 213
    Nazlı Sıla ÖNER, Tuğba HOŞGÖRÜR
  14. Kişilerarası Duygu Düzenleme Yaklaşımına Dayalı Geliştirilen Grup Psikoeğitim Programının Üniversite Öğrencilerinin Kişilerarası Duygu Düzenleme Becerilerine Etkisi
    Sayfalar 214 - 230
    Ayşe Özlem SARICAOĞLU, Raşit AVCI
  15. İlkokul Yönetici ve Sınıf Öğretmenlerine Göre Suriyeli Sığınmacı Öğrencilerin Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri
    Sayfalar 231 - 249
    Gizem ALKALAY, Bilgen KIRAL, Ali Rıza ERDEM
  16. Lise Öğrencilerinin Kimya Dersi Sıvılar Konusuna İlişkin Bilgilerinin Çoklu Gösterimler ile Belirlenmesi
    Sayfalar 250 - 273
    Oya AĞLARCI ÖZDEMİR, Merve OK, Filiz KABAPINAR
  17. Öğretmenlerin Pozitif Psikolojik Sermaye ve Örgütsel Özdeşleşmeleri Arasındaki İlişki
    Sayfalar 274 - 288
    Özlem YAZKAN, Aydan ORDU
  18. Görsel Düşünme Stratejilerinin Uygulandığı Öğrenme Ortamlarında Fen Öğretmen Adaylarının Argümantasyon Düzeyleri
    Sayfalar 289 - 306
    Suna ÇÖĞMEN, Asiye BAHTİYAR, Necla KÖKSAL
  19. Öğretmenlerin Benimsedikleri Eğitim Felsefelerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 307 - 321
    Okay DEMİR, Seda AKTI ASLAN
  20. Ortaokul Düzeyinde Yenilenebilir Enerji Konusunda Öğretim Tasarımı Geliştirmenin İlk Basamağı: İhtiyaç Belirleme
    Sayfalar 322 - 338
    Gökhan GÜVEN, Güler GÖÇEN KABARAN
  21. Türkiye’de Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi Nasıl Araştırılıyor?
    Sayfalar 339 - 354
    Raziye SANCAR, Deniz ATAL
  22. Gagne’nin Öğretim Etkinlikleri Modeline Göre Hazırlanan Öğretim Yazılımının Sosyal Bilgiler Dersine Etkileri
    Sayfalar 355 - 366
    Cengiz TAŞKIRAN, Zafer ÇAKMAK
Dizinler