Dr. Selenay Koşumcu, Türk dili alanında uzmanlaşmış bir araştırmacıdır. Lisans eğitimini Pamukkale Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği bölümünde tamamlamış, yüksek lisansını yine Pamukkale Üniversitesi’nde Yeni Türk Dili alanında yapmıştır. Doktora derecesini Süleyman Demirel Üniversitesi’nde “Terceme-i Ravżatüʾl-Muttaḳīn” adlı teziyle almıştır. Kazakistan, Almatı'da El-Farabi Kazak Millî Üniversitesi’nde okutman olarak görev yapmıştır. Araştırmaları Türk dili, dilbilim, ağız araştırmaları ve sözlükbilim gibi çeşitli alanları kapsamaktadır. Ulusal ve uluslararası makale, bildiri ve kitap bölümü yayınlamış, Türk dünyasında dil ve kültür aktarımına katkı sağlamıştır. Akademik çalışmaları arasında Eski Anadolu Türkçesi, ağız incelemeleri, terim bilimi ve eleştirel söylem analizi gibi konular ön plandadır. “Türkçede Bilgi Yapısı ve Tümce Başı Yapılar” adlı kitabı ve çeşitli editörlük çalışmaları bulunmaktadır. Ayrıca uluslararası bilimsel toplantıların düzenlenmesine katkıda bulunmuş, Türk dünyasındaki dil ve eğitim çalışmalarına yönelik planlamalarda yer almıştır. Yabancı diller arasında İngilizce, Rusça bulunmaktadır. Kazak Türkçesine hâkim olup, Kazakistan’da Türkiye Türkçesi öğretimi üzerine de çalışmalar yapmıştır. Çeşitli eğitim programlarında dersler vermiş, dil eğitimi ve öğretimi konularında akademik katkılar sunmuştur. Dr. Koşumcu, akademik araştırmalarının yanı sıra kültürel projelerde de aktif rol almakta, Türk dilinin ve kültürünün uluslararası düzeyde tanıtılmasına yönelik çalışmalara öncülük etmektedir.
Dursun KÖSE; Eğitim: İstanbul Kabataş Erkek Lisesi, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi (lisans), Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (y. lisans) ve Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (doktora). İş: Meslek yaşamına 1992 yılında Ankara Üniversitesi Türkçe Öğretim Merkezi'nde (TÖMER) Türkçe-Almanca öğretim görevlisi olarak başladı. İleriki yıllarda Tayvan Ulusal Chenchi Üniversitesi, Almanya’da bulunan Duisburg-Essen Üniversitesi ve Özbekistan’daki Semerkant Devlet Yabancı Diller Üniversitesi'nde misafir öğretim üyesi olarak görev aldı. Halen Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde öğretim üyesi olarak görevini sürdürmektedir. Öğretim üyeliği dışında üniversitenin Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü ve Yabancı Diller Yüksekokul Müdürlüğü görevlerinde de bulundu. Akademik çalışmalarının ana eksenini Türk Dili ve Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi oluşturmaktadır. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin yanı sıra Türkiye Türkçesi, dilbilim, karşılaştırmalı Türk edebiyatı dersleri vermektedir. Yayımlanan akademik makaleleri, kitap editörlükleri, ders kitapları ve bölüm yazarlıkları dışında "Türkçenin Yabancı Dil olarak Öğretiminde Bildirme ve Dilek Kipleri", "Türkçe Öğretiminde Temel Söz Edimleri" adlı çalışmaları bulunmaktadır. Almancadan Türkçeye çevirdiği bazı şiirleri Yeni Biçem, Morca, Mavi Portakal gibi edebiyat dergilerinde yayımlandı.
Sultan Baysan, Department of Turkish and Social Sciences Education PhD. Research Area: Social Studies and Geography Education, Human Geography, environmental issues and sustainability in education and tourism, social responsibility.
Her primary research area is human geography -in detail, tourism, socio-economic geography of Turkey, coastal tourism, tourism design and principles of sustainable tourism, environmental effects of tourism. Among her studies there are British incoming tourism to Turkey, the problem of employment in social studies teacher trainees, modeling in social studies teaching.
Genelde fen eğitimi, özelde ise kimya eğitimi alanında çalışıyorum. Ağırlıklı olarak araştırma yöntemleri ve alan eğitimi konularında değişik dersler vermekteyim. Araştırma ilgi alanlarım arasında aşağıdaki genel konu başlıkları yer almaktadır:
• Fen Eğitiminde Araştırma-Uygulama Boşluğu: Özellikle öğretmenlerin fen eğitimi araştırmalarını takip etme, anlama ve uygulamaya yansıtabilme durumları ile eğitim araştırmalarına karşı tutumlarının belirlenmesi.
• Kavram Öğrenimi: Özellikle üniversite düzeyinde öğrencilerin temel kimya ve bazı termodinamik kavramlarını öğrenme düzeyleri ve sahip oldukları kavram yanılgılarının belirlenmesi.
• Yaşam Temelli (Context-based) Öğretim: Yaşam temelli öğretimin yenilenen ortaöğretim kimya programlarında uygulanabilir uygun materyal geliştirme ve etkinliklerinin değerlendirilmesi konularındaki çalışmalar.
• Probleme Dayalı Öğretim (PDÖ): PDÖ nün kimyanın değişik konularına uygulanmasına yönelik materyal geliştirme ve etkinliklerinin değerlendirilmesi konularındaki çalışmalar.
• Öğretim Programı Çalışmaları: İlköğretim Fen Bilimleri ve Ortaöğretim Kimya Öğretim programlarının uygulama sürecinde incelenmesi ve değerlendirilmesi üzerine çalışmalar.
• İçerik Analizi Çalışmaları: Fen ve matematik eğitimi araştırmalarındaki güncel eğilimler üzerine yapılan tematik ve betimsel içerik analizi çalışmaları.
• Özel Eğitim Çalışmaları: Görme engellilere fen ve kimya öğretimi üzerine çalışmalar.
Uluslararası ölçekte faaliyet gösteren ve bilimsel bir sivil toplum kuruluşu olan IUPAC (International Union of Pure and Applied Chemistry - www.iupac.org) ta 2008-2015 yılları arasında Kimya Eğitimi Komitesi (Committee on Chemistry Education) yürütme kurulu üyeliği ve 2016-2017 döneminde ise ilgili komitenin başkanlığını yaptım. Halen aynı komitede 2018 yılından bu yana ülke temsilcisi olarak görev yapmaktayım.
Ülkemizde ve yurtdışında fen ve kimya eğitimi alanında faaliyet gösteren bilimsel içerikli sivil toplum kuruluşlarına üyeliğim devam etmekte olup değişik dönemlerde ilgili kuruluşlarda yönetim kurulu üyeliği ve çeşitli yönetim görevlerinde de de yer aldım.
İlk ve orta öğrenimini İzmir Tire’de tamamladı. 2005 yılında Anadolu üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünden, 2006 yılında aynı üniversitenin Zihin Engelliler Öğretmenliği bölümünden mezun oldu. Mezuniyetinin hemen ardından Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak göreve başladı. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği programında 2008 yılında yüksek lisans öğrenimini, 2015 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği programında doktora öğrenimini tamamladı. 2022 yılında Özel Eğitim alanında doçentlik ünvanını aldı. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü’nde doçent olarak görevime devam etmektedir. Öğretmen yetiştirme, özel eğitimde teknoloji destekli öğretim akademik çalışma alanlarıdır. Bunun yanında doğada eğitim, genel eğitim öğretmenlerini, özel gereksinimli öğrencilerinin ihtiyaçlarına yönelik nitelikli yetiştirme, özel gereksinimli öğrencilerin sosyal kabulü ilgi alanları arasındadır.
Araştırmacı ilk ve orta öğrenimini Muğla’da tamamladı. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalından mezun oldu. Aynı birime 50/d kadrosu kapsamında; daha sonra Pamukkale Üniversitesine Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) kapsamında araştırma görevlisi olarak atandı Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalında yüksek lisansını tamamladı. Pamukkale Üniversitesi İlköğretim Doktora Programı kapsamında sosyal bilgiler eğitiminde doktorasını tamamladı. Aynı kurumda doktor araştırma görevlisi ve doktor öğretim üyesi olarak görev yaptı. Yine aynı kurumda doçent doktor olarak görevine devam etmektedir. Araştırmacının akademik ilgi alanlarında sosyal bilgiler eğitiminde topluma hizmet ederek öğrenme, gönüllülük, STEM ve orman okulu yaklaşımları yer almaktadır.
Doçent Doktor Ulaş İlic, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Öğretim teknolojileri, uzaktan eğitim ve siber psikoloji konularında uzmanlaşmıştır.
İlic, Doktora eğitimini Anadolu Üniversitesi ve yüksek lisans eğitimini ise Ege Üniversitesi'nde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde tamamlamıştır. Akademiye geçmeden önce Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı çeşitli kademelerdeki okullarda Bilişim Teknolojileri Öğretmeni olarak çalışmıştır.
Akademik verimliğini ürünleri ile gösteren Ulaş İlic'in, 25'ten fazla uluslararası hakemli dergide yayımlanan makalesi bulunmaktadır. Projelere de önem veren İlic, birçok ulusal ve uluslararası çalışmada bursiyer, eğitmen ve araştırmacı olarak görev yapmıştır.
2023 yılında, TÜBİTAK'ın en prestijli programlarından olan 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında desteklenen "Bilgisayar Destekli Öğrenme Ortamlarında Bionic Reading Manipülasyonlarının Öğrenme Çıktılarına, Bilişsel Yüke ve Üst Bilişsel Yargılara Etkisini İncelemeye Yönelik Veri Toplama Yazılımının Geliştirilmesi" başlıklı projenin yürütücülüğünü üstlenmiştir. Bu 24 ay sürecek projede, hızlı okuma tekniklerinin anlama üzerindeki etkileri bilimsel olarak incelenmektedir.
1979 yılında Burdur’da doğdu. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden mezun oldu (1999). Aynı üniversitenin Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde yüksek lisansını (2003) ve doktorasını (2012) tamamladı. 2018 yılında doçent, 2024 yılında profesör oldu. Hâlen Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğretim üyesidir.
1980 yılında Berlin’de doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Nazilli/Aydın’da tamamladı. 1998 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesinde İngilizce Öğretmenliği Bölümünde yükseköğrenimine başladı. Bu bölümden 2002 yılında mezun oldu. 2005 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi programında yüksek lisansa başladı. 2008 yılında Prof. Dr. Lütfiye OKTAR’ın yönetiminde “Türkçe Koşullu Yapıların Öğretimine Yönelik Malzeme Tasarımı” başlıklı yüksek lisans tezini tamamlayarak mezun oldu. 2002-2009 yılları arasında MEB bünyesinde İzmir Dikili’de öğretmenlik yaptı. 2009 Aralık ayından beri Pamukkale Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda öğretim görevlisi olarak görev yapmaktadır. 2020 yılında Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Bilim Dalı doktora programında doktora eğitimine başladı. 2024 yılında Prof. Dr. Gökhan ÇETİNKAYA’nın yönetiminde “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Değerlendirme Görev Biçimleri: Ders Kitaplarındaki Görünümü, Öğretim Elemanı ve Öğrencilerin Öğretici Bulma Durumları, Öğretim ve Öğrenim Sürecine Etkisi Konusundaki Algıları Üzerine Bir İnceleme” başlıklı doktora tezini tamamlayarak mezun oldu. Dört temel dil becerisinin eğitimi, dilbilgisi, ölçme ve değerlendirme, sınavların döngüsel etkisi ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanlarında çalışmaları bulunmaktadır.
Osman ASILTÜRK 1983 yılında Denizli’de doğdu. Sümer İlkokulu ve sonrasında Cumhuriyet Lisesinin ortaokul bölümünü bitirerek 1998 yılında Denizli Anadolu Güzel sanatlar Lisesi yetenek sınavlarını kazandı ve 2002 yılında mezun oldu.
Müzik eğitimine 1993 yılında Denizli Belediye Konservatuarında bağlama, 1998 yılında da Denizli AGSL’de viyola eğitimi ile başladı. Viyola eğitimini Denizli AGSL’de müzik öğretmeni Hasan Hüseyin YILMAZ ve Pamukkale Üniversitesi Öğretim Görevlisi Ufuk Yağcı ile çalışmalarını sürdürdü. Denizli AGSL okul orkestrasında viyolacı olarak görev aldı. 2002 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği bölümünü kazandı ve Prof. Ayfer TANRIVERDİ ile viyola eğitimine devam etti. Okul orkestrası ve korosu ile çeşitli etkinliklere katıldı. 2005 yılı yazında Pamukkale Üniversitesi Müzik Öğretmenliği A.B.D. Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Fatih YAYLA ile viyola çalışmalarına devam etti.
Gazi Üniversitesinde Prof. Dr. Ali UÇAN ile Müzik kültürü, Program Hazırlama, Prof. Ülkü ÖZGÜR ile işitme ve armoni, Prof. Nezihe ŞENTÜRK ile özel öğretim yöntemleri ve oyun dans müzik, Yrd. Doç. Dr. Erdal TUĞCULAR ile Türk Müziği Çok seslendirme, Prof. Dr. Cihat CAN ile Dünya Müziklerinde Ses Sistemleri, Prof. Suna ÇEVİK ile de ses eğitimi çalışmaları yaptı.
2005-2006 öğretim yılında Hacettepe Üniversitesi konservatuarı viyola öğretmeni Öğretim Görevlisi Bediz KOÇAK ile çalıştı.
2004 yılında Prof. Suna ÇEVİK yönetimindeki Gazi Üniversitesi Akademik korosuna seçildi ve yurt içi ve yurt dışı çeşitli konserlere katıldı. 2007 Yılına kadar bu görevini sürdürdü.
2006 yılı yaz döneminde Gazi Üniversitesi Müzik bölümünden mezun oldu. Gazi üniversitesinin açmış olduğu yüksek lisans sınavını kazandı. 2009 Yılında yüksek lisansını “Türkiye’de Bağlama Başlangıç Eğitimi İçin Hazırlanmış Metotların İçerik Açısından Değerlendirilmesi” teziyle tamamlayarak mezun oldu.
2007 yılında Zonguldak’ta Salim Uçar İlköğretim Okuluna müzik öğretmeni olarak atandı. 2009 Çankırı Tevfik Fikret İlköğretim Okulunda çalışmaya başladı. 2010 yılında Çankırı Atatürk İlköğretim Okulunda çalışmaya başladı.
2011 yılında askerlik görevini 1. Ordu Komutanlığına bağlı moral ekibinde yaptı. Askerlik süresince 1. Ordu Komutanlığı sorumluluğundaki tüm kışlalarda birçok konser verdi. 1. Ordu Komutanlığı tarafından Takdir belgesi ile ödüllendirildi.
2013 yılında Çankırı S. İnal Güzel Sanatlar Lisesine bakanlığın yaptığı yazılı ve uygulama sınavını kazanarak Keman Öğretmeni olarak atandı. Güzel sanatlar lisesinde keman, orkestra. İşitme, çalgı bakım onarım, bilişim destekli müzik derslerine girdi. 2014-2017 tarihleri arasında müzik bölümü başkanlığı yaptı. Güzel sanatlar lisesinde okul orkestrası ile birlikte birçok konser verdi.
2016-2017 Eğitim Öğretim yılında Çankırı Karatekin Üniversitesi Müzik Teknolojileri Bölümünde Öğretim elemanı olarak görevlendirildi. Müziksel işitme-okuma- yazma, Türk halk müziği teori derslerine girdi.
2011 -2018 yılları arasında öğretim programı hazırlama, kitap düzeltme, kitaplarda terör unsurlarının incelenmesi, il zümre başkanları çalıştayı gibi bakanlığımız tarafından düzenlenen çalışmalara katıldı.
2018 yılında Denizli Baklan Limak Hüsamettin Tuji ÇPAL lisesine müzik öğretmeni olarak il dışı tayinle atandı.2019 yılında Himmet-Nimet Özçelik Anadolu Lisesine atandı. Aynı yıl Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan Okul Dışı Öğrenme Ortamları Kitap yazma komisyonuna seçildi. 2020 yıllıdan itibaren İl Milli Eğitim Müdürlüğü Özel büroda görevlendirildi. Bu görevle birlikte ilde yapılan projelerde aktif katılımda bulundu. Bu süreçte Edep Projesine ait değerleri anlatan şarkıların bestelerini yaptı. Aynı zamanda şarkıların stüdyo kayıtlarını yaptı. Animasyonlu olarak hazırlanan şarkılar Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğüne ait sosyal medya kanallarından yayınlandı. 3. Sınıf müzik ders programına ait eserleri dijital içerik olarak hazırladı. 120 bağlama öğrencisiyle “Denizli Türkülerini Çalıyor” isimli etkinliği koordine etti. 2022 yılında itibaren Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge biriminde görev almaya başladı. Bu birimde Türk Patent kurumu ile ilgili patent ofisinde görevlendirildi. İl genelinde tasarım, marka ve patent tescili konularında seminerler verdi. İki aylık periyotlarla çıkan Millî Eğitim Bakanlığına ait “81 Çalıkuşu Eğitim ve Kültür Dergisi’nin, dört aylık periyotlarla çıkan Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğüne ait “ÇINAR” dergisinin, Denizli Bilim ve Eğitim Akademik Dergisinin altı aylık aralıklarla çıkan Ar-Ge Bülteninin logo/grafik tasarım/dizgi işlemlerini yaptı.
Beden müziği ile ilgili bakanlığın 120 saatlik hizmet içi eğitimine katılmış, bu alanla ilgili öğreticilik belgesine sahiptir. Çalıştığı illerde bu alanda hizmet içi eğitimler verdi.
Osman ASILTÜRK “Adobe İllüstratör, Adobe Indesing” grafik tasarım, “Finale Make Music” nota yazım, “Stüdyo One” ses kayıt programlarını kullanmayı bilmektedir. Eğitim müziği besteleme ile ilgili çalışmaları bulunmaktadır.
Besteleri çeşitli kitaplarda bulunmakta ve öğrenci toplulukları tarafından seslendirilmektedir. Ayrıca keman, viyola, bağlama, piyano, ud çalgılarını ileri düzeyde çalabilmektedir.
TÜBİTAK 4006 projelerinde danışman öğretmen ve izleyici görevlerinde bulundu. TÜBİTAK 4007-4004-4008 projelerinde atölye liderliği yaptı.
Halen Denizli İl Millî Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge biriminde görevine devam etmektedir.
EĞİTİM BİLGİLERİ
05/06/2006 Lisans / Gazi Üniversitesi / Eğitim Fakültesi (Gazi) / Müzik Eğitimi/Öğretmenliği / Güzel Sanatlar Eğitimi
29/05/2009 Yüksek Lisans(TEZLİ) / Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Müzik Eğitimi/Öğretmenliği / Güzel Sanatlar Eğitimi
İŞ TECRÜBESİ
2019-2025 devam ediyor Öğretmen (Görevlendirme)-İl Milli Eğitim Müdürlüğü (DENİZLİ/MERKEZ)
2019-2025 devam ediyor Öğretmen-Hasan Tekin Ada Anadolu Lisesi (DENİZLİ/PAMUKKALE
2019-2019 Öğretmen-Himmet-Nimet Özçelik Anadolu Lisesi (DENİZLİ/HONAZ)
2018-2019 Öğretmen-Baklan Limak Hüsamettin Tuyji Çok Programlı Anadolu Lisesi (DENİZLİ/BAKLAN)
2013-2018 Öğretmen-Selahattin İnal Güzel Sanatlar Lisesi (ÇANKIRI/MERKEZ)
2010-2013 Öğretmen-Atatürk İlköğretim Okulu (ÇANKIRI/MERKEZ)
2009-2010 Öğretmen-Tevfik Fikret İlköğretim Okulu (ÇANKIRI/KURŞUNLU)
2007-2009 Şehit Astsubay Salim Uçar İlköğretim okulu (ZONGULDAK/ÇAYCUMA)
Doçent Doktor Ayten DÜZKANTAR
Eskişehir’de doğdu. İlk, Orta ve Lise eğitimini doğduğu ildeki değişik okullarda tamamladı. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümünde 1989 yılında Lisans, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zihin Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalında 1995 yılında Yüksek Lisans ve Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalında 2001 yılında Doktora eğitimini tamamladı. 2018 yılında doçent oldu. İlgi alanları, Çok Özürlülerin Eve ve Kuruma Dayalı Eğitimi, Aile Eğitimi, Özürlü Çocuklara BEP Geliştirme, Kaynaştırma, Özel Eğitim Danışmanlığı, Davranış ve Sınıf Kontrolü, Kavram- Beceri Analizi ve Öğretimi, Akademik becerilerin öğretimi, Cinsel-Mahremiyet ve tacizden korunma Eğitimidir. Halen Anadolu Üniversitesi Engelliler Araştırma Enstitüsü’nde görevini sürdürmektedir.
2005 yılında Sinop Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinde öğrenimini tamamladı.
2009 yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda lisans programından mezun oldu.
2015 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde Yüksek Lisans öğrenimini, 2022 yılında ise Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde Doktora öğrenimini tamamladı. Doktora süresince Prof. Dr. M. Cihat CAN ile çalışmalarını sürdürdü.
Eğitim hayatında viyolonselde Yiğit TAN (CSO), Zeynep ÖZDER ve Prof. Dr. Şebnem YILDIRIM ORHAN, Türk müziği ve bağlamada çalışmalarında ise besteci bağlama sanatçısı Seyfi ALKAN ve Dr. Öğr. Üyesi Murat KARABULUT ile çalıştı. Doktora döneminde ve tez çalışmasında, R veri kullanımı ve istatistiği, müzik eğitiminde araştırma teknikleri ve veri işleme, müzik teorileri, öğrenci ses alanları ve okul şarkıları üzerine çalışmalarda bulundu.
Dr. Gonca Ece Geniş Balıkçı is an educator and researcher with extensive experience in international education, early childhood pedagogy, and curriculum development. She pioneers inquiry-based and conceptual learning approaches within global contexts and, as an active member of the International Baccalaureate Educator Network (IBEN), contributes to professional development, programme evaluation, and curriculum innovation. Her work integrates music education, arts-based frameworks, and culturally responsive practices to enhance student agency and well-being.
She holds a Ph.D. in Music Education from Abant Izzet Baysal University, with her doctoral dissertation titled "The Relationship Between Musical Aptitudes and the Home Musical Environments of the Kindergarten and Primary School Children in India". Her publications include a co-authored book chapter and the academic article "Evaluation of Pre-service Music Teachers' Attitude Towards the Piano Lesson", and "Nurturing the Artistic Behaviour Through Music in Elementary", published in the Spring 2025 issue of the highly prestigious EARCOS Triannual Journal in the international education community.
Rustam Shadiev, eğitim teknolojileri alanında kapsamlı bir uluslararası akademik ve mesleki birikime sahip seçkin bir araştırmacıdır. 2007–2012 yılları arasında Taiwan Central University’de Network Learning Technology alanında doktora derecesini almış; eşzamanlı siber sınıflarda konuşmadan metne dönüştürme teknolojisinin öğrenme performansı üzerindeki etkilerine yönelik öncü araştırmalar yürütmüştür. Lisans ve yüksek lisans eğitimini 1991–1996 yılları arasında Samarkand Devlet Üniversitesi’nde Eğitim ve Teknikler alanında tamamlamıştır.
Shadiev, meslek hayatına Samarkand Devlet Yabancı Diller Enstitüsü’nde mühendis-programcı olarak başlamıştır. Ardından, Uluslararası Araştırma ve Değişim Kurulu (IREX) bünyesindeki School Connectivity Program’ında Program Sorumlusu ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) projesinde Saha Koordinatörü gibi uluslararası kalkınma projelerinde önemli görevlerde bulunmuştur. 2012–2016 yılları arasında Taiwan’daki National Cheng Kung University’de Mühendislik Bilimleri Bölümü’nde doktora sonrası araştırmalar yapmıştır. 2016 yılında Nanjing Normal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nde profesör olarak görev yapmaya başlamış; 2019–2022 yılları arasında ise Jiangsu Eyaleti Seçkin Profesörü unvanıyla onurlandırılmıştır.
Shadiev’in bilimsel yetkinliği uluslararası düzeyde takdir görmüştür. 2020 ve 2021 yıllarında, Eğitim alanında Çin’in “En Çok Atıf Alan İlk 10 Araştırmacısı” arasında gösterilmiştir. IEEE Öğrenme Teknolojileri Teknik Komitesi tarafından verilen Genç Araştırmacı Ödülü (2013), ileri e-öğrenme ve eğitim teknolojileri konulu çeşitli uluslararası konferanslardan En İyi Makale Ödülleri ve Educational Technology Research & Development ile CALL gibi saygın dergilerden Hakemlik Mükemmellik Ödülleri dâhil olmak üzere birçok prestijli ödüle layık görülmüştür. 2017 yılında IEEE tarafından Kıdemli Üye (Senior Member) olarak seçilmiştir.
Akademik topluluğa olan katkılarını sadece araştırmalarıyla değil, editörlük ve mesleki hizmet faaliyetleriyle de sürdürmektedir. Educational Technology & Society, Education Sciences ve International Journal of Pervasive Computing and Communications dergilerinin editör kurullarında yer almakta; ayrıca SAGE Open dergisi için makale editörlüğü yapmaktadır. Computers & Education, British Journal of Educational Technology, Computer Assisted Language Learning ve Educational Technology Research and Development gibi yüksek etki faktörlü dergilerde düzenli hakemlik yapmaktadır. Ayrıca British Computer Society (BCS) üyesi (Fellow), IEEE Kıdemli Üyesi ve ACM üyesidir.
Shadiev, çeşitli ülkelerde yürüttüğü misafir öğretim üyelikleriyle küresel akademik çevreye önemli katkılar sunmuştur. Son olarak, 2022–2023 yılları arasında Kazakistan’daki L.N. Gumilyov Avrasya Ulusal Üniversitesi Bilgi Teknolojileri Fakültesi Bilişim Bölümü’nde Misafir Yabancı Profesör olarak görev yapmıştır. Bunun yanı sıra Taiwan Asia University, Taşkent Devlet Pedagoji Üniversitesi (Özbekistan), Athabasca University (Kanada), Joensuu Üniversitesi (Finlandiya), Kiel Üniversitesi (Almanya), London Metropolitan University (İngiltere) ve Oulu Üniversitesi (Finlandiya) gibi birçok kurumda misafir akademisyen olarak görev almıştır.
Disiplinlerarası güçlü akademik geçmişi, etkileyici yayın portföyü ve uluslararası iş birliğine olan kararlı yaklaşımı ile Rustam Shadiev, eğitim teknolojilerinin geleceğini şekillendiren öncü akademisyenlerden biri olmaya devam etmektedir.
With more than 40 years of experience in open and distance learning, and a strong focus on technology-mediated education, my technical expertise spans diverse areas, including artificial intelligence, cybersecurity, data structures, usability design, and virtual reality applications in education. I have held senior academic and research positions across Guyana as Director of Distance education, India as Director of Indira Gandhi National Open University, Taiwan, Brazil as Visiting Professor of Educational Technology, Fiji as Visiting Professor of Education, Wawasan Open University, Malaysia, and Vancouver, Canada as Director of Commonwealth Educational Media Centre for Asia, contributing to global perspectives in digital and distance education. I have mentored five MOOCs under the OE4BW project in achieving the UN Sustainable Development Goals as managed by the University of Nova Gorica and of UNESCO Chair on Open Technologies for Open Educational Resources and Open Learning at Jožef Stefan Institute, Slovenija. As a MOOC developer, I have contributed to India’s SWAYAM and ARPIT platforms, creating impactful modules on virtual reality, open educational resources (OERs), and mobile learning for STEM education. My work reflects deep engagement with emerging digital technologies and their ethical implications in learning. I have authored and edited books on blockchain, generative AI, online pedagogy, and distance learning. My research contributions were recognized with two awards for excellence in research. Additionally, I have collaborated with UNESCO on thematic reviews and contributed to international educational networks.
Akademik hayatına 1995 yılında Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Eğitimi Bölümünde Araştırma Görevlisi olarak başlamıştır. İki yıl yazılım sektöründe programcı olarak çalıştıktan sonra 1999 yılında tekrar akademiye dönerek Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde Araştırma Görevlisi olarak görev yapmaya başlamıştır. 2011 yılında Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı altında yer alan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında Doçent unvanını almıştır. 2017 yılından itibaren aynı bölümde Profesör unvanı ile görev yapmaktadır. Başlıca ilgi alanları İnternete dayalı öğretim ortamlarının ve bu ortamlarda gezinen öğrenci davranışlarının matematiksel yöntemlerle modellenmesi ve eğitimsel analizi, uyarlanabilir öğrenme ortamları, öğrenme analitikleri, dijital oyunların ve yapay zekanın eğitimde kullanımı konularında yoğunlaşmıştır.
PROF. DR. TÜRKER EROĞLU
1959 YILINDA ELAZIĞ’DA DÜNYAYA GELDİ. KÜRSÜBAŞI SOHBETLERİNDE BAŞLAYAN MÜZİK SERÜVENİ HALKEVLERİNDE DEVAM ETTİ. BİR BANDO ASTSUBAYINDAN MÜZİK TEORİSİ DERSLERİ ALDI.
MÜZİĞİN İCRACILIĞINDAN ÇOK NEDEN VE NASIL OLDUĞUNUN ARKASINA DÜŞTÜ. MAHALLİ GAZETELERDE, DERGİLERDE YAZILAR YAZDI, ALAN ARAŞTIRMALARI YAPTI. BU İLGİSİ SEBEBİYLE, OKUDUĞU BİYOLOJİ BÖLÜMÜNÜ BIRAKARAK SOSYAL ANTROPOLOJİ BÖLÜMÜNE GİRDİ.
1985 YILINDA FIRAT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL ANTROPOLOJİ BÖLÜMÜ’NDEN MEZUN OLDU. 1989 YILINDA ANKARA ÜNİVERSİTESİ ‘NDEN SOSYAL ANTROPOLOJİ ALANINDA BİLİM UZMANI, 1994 YILINDA ERCİYES ÜNİVERSİTESİ’NDEN HALK BİLİMİ ALANINDA BİLİM DOKTORU UNVAN VE DERECESİNİ ALDI.
KÜLTÜR BAKANLIĞI MİLLİ FOLKLOR ARAŞTIRMA DAİRESİ HALK MÜZİĞİ VE OYUNLARI ŞUBESİ’NDE ARAŞTIRMACI OLARAK ÇALIŞTI. BU DÖNEMDE HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ’NDE DERSLER VERDİ. 1990-1997 YILLARI ARASINDA ERCİYES ÜNİVERSİTESİNDE GÖREV YAPTI. 1997 YILI MART AYINDA SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NE ÖĞRETİM ÜYESİ OLARAK ATANDI.
1999 YILINDA SAKARYA ÜNİVERSİTESİ DEVLET KONSERVATUVARINA KURUCU MÜDÜR OLARAK ATANDI. 12 YIL BU KURUMDAKİ GÖREVİNİ SÜRDÜRDÜ. 2011 YILINDA “SAHNE SANATLARI” ALANINDA DOÇENT OLDU. 2012 YILI MART AYINDA GAZİ ÜNİVERSİTESİ GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI DOÇENT KADROSUNA ATANDI.
2018 YILI MAYIS AYINDA AYNI BÖLÜME, HALK MÜZİĞİ ALANINDA, PROFESÖR OLARAK ATANDI.
ÜNİVERSİTELERDE BİRÇOK DOKTORANT VE BİLİM UZMANI YETİŞTİRDİ.
RADYO VE TELEVİZYONLARDA PROGRAMLAR YAPTI.
ÇEŞİTLİ MÜZİK VE HALK OYUNLARI YARIŞMALARINDA JÜRİ ÜYELİĞİ, EĞİTMENLİK, ÖĞRETİM GÖREVLİLİĞİ GİBİ GÖREVLER YAPTI.
BİR GURUP ARKADAŞIYLA MİLLİ FOLKLOR DERGİSİNİ KURDU.
HALK MÜZİĞİ, HALK OYUNLARI, DANS VE MÜZİK ANTROPOLOJİSİ, SAHNE SANATLARI ALANINDA ESERLER VERDİ.
2004 YILINDA KURDUĞU TÜRK GÜNEŞİ ADLI, DANS TİYATROSU TOPLULUĞU İLE ÇOK SAYIDA, KONULU TEMSİLLER SAHNELEDİ.
HALK DANSLARI, TİYATRO ALANLARINDA DANSÇI VE OYUNCU OLARAK SAHNE ALDI. HALK MÜZİĞİ ALANINDA KONSERLER VERDİ.
ÇOK SAYIDA TEBLİĞ VE MAKALESİ, BİRİ ŞİİR KİTABI OLMAK ÜZERE 11 ADET KİTABI BULUNMAKTADIR.
EVLİ VE ÜÇ ÇOCUK BABASI OLAN EROĞLU, GAZİ ÜNİVERSİTESİ GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRETİM ÜYESİDİR.
tarih eğitimi sosyal bilgiler eğitimi müze eğitimi
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Bölümünde (RPD) lisans, yüksek lisans ve doktora öğrenimi görmüştür.
Aynı zamanda İstanbul Üniversitesi Sosyoloji (AUZEF) lisans, İstanbul Arel
Üniversitesi Klinik Psikoloji yüksek lisans mezunudur. TÜBİTAK bursuyla gittiği
ABD Oregon Eyalet Üniversitesi İnsan Gelişimi ve Aile Çalışmaları bölümünde
post doktora yapmıştır. Adnan Menderes Üniversitesinde
(ADÜ) RPD, Aile Danışmanlığı ve Klinik Psikoloji programlarında öğretim üyesi
olarak görev yapmaktadır. ADÜ Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulama ve
Araştırma Merkezinin yöneticisidir.
1970’de Almanya’nın Hilpoltstein şehrinde doğdu. Bebekken ülkeye geri dönünce doğum yeri hayatı boyunca bir karışıklıktan ibaret kaldı. Malum memlekette kimse yazımını bilmek zorunda değil. Bu yüzden olsa gerek belki elli değişik yazılışına tanıklık tanıklık etti. Ama Almanya ona geniş bir ufuk sağladı. Bir zamanlar annesi, dayısı, yengesi, kuzenleri, komşuları hep Almanya’da olunca orası sanki burasıymış gibi hayatın bir parçası oldu. Yollar, Yugoslavya, Marlboro, Johnny Walker, Nutella, Schwarzkopf, THY daha Türkiye’de bilinmezken onun için sıradan şeylerdi. Yıllar sonra bu markalar Türkiye’ye geldiğinde çocukluğunun ne kadar ayrıcalıklı olduğunu anladı. Ülkenin dışı, sekiz yaşından sonra yaşadığı Nebiyan’ın heybetli zirvelerine bakan o küçücük köyde her zaman onu celbetti.
Çocukken bir ara Karaman’da kaldı. Oradaki görüntüler net değil. O zamanlar her “Almancı” ailenin başına gelen onun da başına geldi. Aile dağıldı. Annesi 1975 Mayıs’ında çocuklarını kaptığı gibi baba toprakları Bafra’ya döndü.
Eğitimini Bafra ve Samsun’da tamamladı. Bir kış günü 28 Aralık 1996’da Berşan’la evlendi. İlayda ve İlber adında dünyalar güzeli iki çocukları oldu. Ağacı yaşken bükememiş olmalı ki ikisi de sayısalcı oldu. Biri zaten Bilgisayar Mühendisi, diğeri Fen Lisesi’nde küçük dağları ben yarattım havasında dolaşıyor. Ha bir de Boncuk adlı annesinin yadigârı kedileri ile yaşayıp gidiyorlar.
Pulları, dağları ve özellikle kitapları seviyor. Hele kitapları onun her şeyi. İster hastalık, ister tutku deyin 1983’ten beri varını yoğunu kitaplara harcıyor.
Allah nasip etti, kitaplar yazdı. Yıllardır, belki birileri okur diye Bosna Hersek, Karadağ, Sırbistan ve Balkanlar hakkında yazdıkça yazıyor.
Karadeniz’in dağlarına benzemese de 25 yıldır Burdur’da yaşıyor.
Fırsat buldukça Antalya’ya kaçıp operaya falan gidiyor. Sergi geziyor. Festivallere katılıyor.
Denizi pek sevmese de kanyonları, dağları, taşları seviyor. Bu sebepten o dağ senin bu dağ benim geziyor. “Dağlıyım ben” diyor. Valla Kanyonu’ndan Horma’ya, Arapapıştı’dan Tazı Kanyonu’na gitmedik yer bırakmadı. Çocukları küçücükken Sinop’ta Erfelek Şelaleri’ne de tırmandı, Saklıkent Kanyonu’nun sonuna gitmeye de çalıştı. Tabi bazen Turgut Şelalesi’nde olduğu gibi hayal kırıklığına uğradığı zamanlarda oldu. Olsun! Ne çıkar? Gün geldi Selge’den baktı dünyaya, gün geldi Yazılı Kanyon’dan. Bazen de Nebiyan Dağı gibi uludağları gözüne kestirdi. Sivas ve Afyon’da ayazın ne demek olduğunu öğrendi. İsis’de ayran içti. Pozantı’da hayallere daldı. Konya’da Mevlana, Bursa’da Yıldırım, Edirne’de Sinan, Samsun’da Mustafa Kemal, Van’da Selim, Kahramanmaraş’da Sütçü İmam, Malatya’da Battal Gazi oldu. Bir gece yarısı Antep’de beyran içmişliği, Edirne’de ciğer yemişliği var. Nemrut’da güneşin doğuşunu, Ortahisar’da sisin nasıl çöktüğünü gördü. Bazen Hacı Bayram’la bazen Hacı Bektaş’la ama en fazla da Yunus’la hem hal oldu. Çok çok eski zamanlarda Ağrı’nın gölgesi düştü üzerine. Süphan’a bakarak uyudu. En fazla kayan yıldızı Süphan’da seyretti mesela. Kimi zaman Kadirli Yoğunoluk, kimi zaman Andırın’ın Çokak Yaylası’nda gözünü açtı. Dünya’da Piva’nın geçit vermez dağlarını, Moraça’nın derin vadilerini, Mostar’ın hüznünü, Ganj’ın pisliğini, Yamuna’nın bataklığını, Vistül’ün ahengini, Ren’in korkunçluğunu, Sen’in romantizimini, Vardar ve İbar’ın kaynaklarını, Vltava’nın sevimsizliğini, Tuna’nın muazzamlığını gördü ama yine de “illa vatanım” dedi.
Fani gözleri çok yer gördü. Bakü’nün ve Prizren’in betonlaşmasına, Üsküp’ün Ortodokslaşmasına tanık oldu. Sarajevo. O hüzünlü şehirden nasıl turist avcısı bir şehir yaratıldığını üzülerek izledi. Tiflis’te Tamada’yı, Vilnius Trakai’de Karaimleri tanıdı. Paris’te Louvre’da Monalisa’nın gözlerine şöyle bir baktı. Ama bir arka odasındaki Sardanapal’ın Ölümü tablosunun önünde saatler geçirdi. Paris’e Eyfel’in tepesinden, Frankfurt’a Heleba’nın çatısından baktı. Barcelona’dan hiç etkilenmedi mesela. Roma’ya hayret etti. Floransa’da ne var yani demekle yetindi. Venedik’i hiç anlamadı. Dubrovnik ve Kotor’a bayıldı. Budva’nın kıyısından Adriyatik’e ayaklarını soktu. Novi Pazar, Akova (Bijelo Polje), Taşlıca (Pljevlja), Podgorica, Berane o kadar ondan ki. Bar ve Ulcinj’de, hiç unutmaz eşinin “Bak beni Karadağ diye başka bir yere getirmedin değil mi ?” sözüne muhatap oldu. Oralar o kadar bizden yani. Belgrad’dan Viyana’ya annesinin izinden yürüdü. Bebekken ana kucağında gezdiği yerleri kendi oğluyla defalarca arşınladı. Yeni Delhi’nin kaosu ile büyülenirken, Petra’da başka dünyalara yolculuk etti. Kabe’ye yüz sürdü. Mescid-i Nebevi’de gecenin bir yarısı namaz kıldı. Bir zamanlar Şam’da Türk olduğu için çok itibar gördü. Busra’da Peygamberin Rahip Basira ile olan karşılaştığı yerlere elini sürdü. Halep, Hama, Humus yıkılmadan önce oradaydı. Ne Köln Dom’undan ne La Sagrada Familia’dan ne Aziz Petrus Bazilikası’ndan etkilendi. Ne var ki Selimiye’de dizlerinin bağı çözüldü. Riga’da parklarda, Tallin’de sokaklarda, Prag’da belediye otobüslerinde, Viyana’da müzelerde, Budapeşte’de sokaklarda, Varşova’da kafelerde çok vakit geçirdi. Münih’te çocukluğunun Schöller kurabiyesini görünce heyecandan yerinde duramadı. Milano’da Balack Friday’a rastladı. Napoli’de polisin giremediği arka sokaklarda bile rahatça gezdi. Pompei’ye her gidişinde sanki ilkmiş gibi vay be dedi. Bled gölünü oğluşuyla birlikte tam turladı ama Hallstatt’a gece gitme gafletinde bulundu. Avusturya Alpleri’nde Rize mi güzel bura mı diye kafası karışmadı değil. Sofya’yı aklındaki gibi bulamadı, lakin Filibe’yi (Plovdiv) sevdi. Bükreş’in geçmiş ihtişamını gözünde canlandırmaya çalışırken, Bran’da Vlad’ın şatosuna bumuymuş dedi. Braşov’da peynirlerin tadına baktı. İlk sinagogu orada gördü. Estergon’da hüzne, Bratislava’da Türk korkusunun neler yaptırdığına tanıklık etti. Lüksemburg’dan bir şey anlamadı. Helsinki’nin sakinliği ona yaramadı. Belçika’da makoronları sevdi. Belgrad çok güzel ama Novi Sad’ın yeri ayrı dedi. Yenipazar zaten bizden. Tiran’da korkunun izlerine, Kroya’da tarihin nasıl değiştirildiğine güldü. Berlin’de müzeciliğe, Ljubljana’da insanların eğitim düzeyine hayran kaldı. Salzburg’da hâlâ aristokrasinin kol gezdiğini hissetti. Krakow’dan Varşova’ya giderken bir kompartımanı otuz kişi ile paylaştı. Tac Mahal’de yüzlerce Hintli ile türbeyi de gezdi. Trakai diye cennetten bir köşe olduğunu oraya gidince öğrenci. Keturiasdešimt Totoriu’da namaz kıldı. Cesis’te Türk şehitleri için fatiha okurken, Sigulda’yı boş geçmedi. Cesis’e giderken yolda Vangazi diye bir yerin olduğunu görünce ne diyeceğini şaşırdı. O kadar çok Balkanlar’da dolaştı, o kadar oralı oldu ki artık tanıdığı insanlar dâr-ı bekâya irtihallerine tanık olmaya başladı. Şimdilerde Machu Picchu ve Angkor Watt’a takmış durumda. Bazen de rüyasına Orhun’un hülyalı bozkırları giriyor. Kimi zaman Mete gibi Çin Seddini seyretmek istiyor. Allah ömür verirse oralara da giderim diyor. Her zaman THY ona torpil yapsın, ucuza bilet versin diye çok dilek tuttu ama bu dileği hiç gerçekleşmedi. Hele şu Çin Virüsü hayallerini yerle yeksan etti. Eğer avuç içi kadar bahçesi olmasa kafayı bile yiyebilirdi. Allah’tan üç beş makale, kitap ve bahçe derken bugünlere gelebildi.
Kızılından Karası’na çok deniz görmüşlüğü var. Hazar’la Baltığı birbirine çok benzetti. Kızıldeniz’in serinletmediğine, Atlas Okyanusu’nun insan sevmediğine hükmetti. Huyu kurusun Adriyatik’ten Akdeniz’e elini sokmadığı su kalmadı. Ölü Deniz’in gerçekten ölü olduğunu görünce şaşırdı kaldı.
Durmadan ağaç dikti. Özellikle çınar. Ara sıra devletin parkına diktiği ağaçlarla konuşurken görürseniz, sıkıntı yok. Deli değil. Sadece ağaçlarını çok sevdiğinden mazur görün.
LİSE: İzmir Işılay Saygın Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi,
LİSANS: Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı,
YÜKSEK LİSANS - DOKTORA: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı
Doç. Dr. Melike Kaplan Yalçın, Kastamonu Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü'nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Akademik çalışmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde dikkat çeken Yalçın, Stanford Üniversitesi koordinasyonunda Elsevier tarafından yayımlanan “Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları” listesinde yer alarak önemli bir başarıya imza atmıştır .
Akademik kariyerine Matematik alanında başlayan Yalçın, daha sonra Bilgisayar Mühendisliği alanında çalışmalarını çeşitlendirmiştir. Yüksek lisans ve doktora eğitimini Türkiye'de tamamlamış, bu süreçte TÜBİTAK-BİDEB 2211/A Genel Yurt İçi Doktora Burs Programı kapsamında bursiyer olarak desteklenmiştir .
Uluslararası akademik iş birliklerine önem veren Yalçın, Erasmus programları kapsamında Polonya'daki Szczecin Üniversitesi, Romanya'daki Ovidius University of Constanta, Kosova Kadri Zeka Üniversitesi ve Çekya'daki Tomas Bata Üniversitesi'nde eğitim ve öğretim faaliyetlerinde bulunmuştur. Ayrıca, ABD'deki South Florida Üniversitesi'nde diferansiyel denklemler ve soliton çözümleri üzerine çevrim içi seminerler ve araştırmalar gerçekleştirmiştir .
Bilimsel çalışmaları, diferansiyel denklemler, matematiksel modelleme ve bilgisayar mühendisliği alanlarında yoğunlaşan Yalçın, 2025 Şubat ayından beri Tübitak bursu desteğiyle University of South Florida'da doktora sonrası araştırmalarına devam etmektedir.
Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde (BÖTE) öğretim üyesidir. Lisans eğitimini 2005 yılında Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi BÖTE Bölümünde; Yüksek Lisans eğitimini 2008 yılında Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü BÖTE Anabilim Dalında tamamlamıştır. Doktora derecesini ise 2015 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü BÖTE Anabilim dalından almıştır. Doçentlik unvanını BÖTE alanından 2020 yılı Ağustos döneminde almıştır.
Akademik yaşamına Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesinde (2005-2010) başlayan Dönmez, doktora eğitimi süresince Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünde görev almıştır (2010-2015). Doktora eğitiminin ardından Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesine dönerek, 2016 yılında öğretim üyeliğine atanmıştır. 2022 yılından beri bu fakültede Doçent Dr. kadrosu ile çalışmaktadır. Çalışma alanları arasında bilişsel yük ölçümü, çocukların güvenli internet kullanımı, çoklu ortam tasarımı, özel eğitimde teknoloji entegrasyonu ve çoklu görev durumlarında öğrenme yer almaktadır. Dönmez, TÜBİTAK ve yükseköğretim kurumları tarafından desteklenen pek çok projede bursiyer ve araştırmacı olarak çalışmıştır. Ege Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcılığı görevini yürütmektedir. Ayrıca 2022 yılından beri TÜBİTAK Öğrenci Yarışmaları İzmir Bölgesi Koordinatörüdür.
1976 yılında Kars’ta doğdu. Müzik eğitimine 1993 yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Programında başladı. 1997 yılında lisans eğitimini tamamladıktan sonra Kars Anadolu Lisesinde müzik öğretmeni olarak görev yaptı. 1999 yılında Erzurum Rıfkı Salim Burçak Lisesine tayin oldu. Erzurum’da çeşitli okullarda görevlendirme ile müzik öğretmenliği yaptı. 2000 yılında Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Müzik Eğitimi Bilim Dalı’nda yüksek lisans eğitimine başladı. 2002 yılında yüksek lisans eğitimini tamamladı. Aynı yıl Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Bölümü’nde araştırma görevliliğine atandı. 2007 yılında 2547 sayılı kanunun 35. maddesinden faydalanarak doktorasını yapmak üzere Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüne Araştırma Görevlisi olarak atandı. Çeşitli konserlerde orkestra üyesi olarak görev aldı. 2011 yılında doktora eğitimini tamamladı. Aynı yıl Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalına Yrd. Doç. Dr. olarak atandı. 2017 yılında Eğitim Bilimleri Temel Alanı, Güzel Sanatlar Eğitimi Bilim Dalında Doçent unvanını almaya hak kazandı ve Doçent kadrosuna atandı. 2011 yılından beri aynı kurumda Bireysel Çalgı (Keman Eğitimi), Batı Müziği Tarihi, Eğitim Müziği Dağarı, Eğitim Müziği Besteleme adlı lisans dersleri ile Müzik Eğitiminde Felsefi Yaklaşımlar, Müzik Estetiğine Giriş adlı yüksek lisans derslerini yürütmektedir. Bu süre içerisinde lisansüstü tez danışmanlıkları, jüri üyeliği görevlerinde bulunmuş ve bilimsel dergilerde hakemlik yapmıştır. Müzik Eğitimi, Müzik Estetiği ve Müzikoloji alanlarında ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde/kitaplarda yayımlanmış makaleleri/ kitap bölümü ve editörlükleri bulunmaktadır. Ayrıca yurtiçi ve yurtdışında katıldığı sempozyum, kongre, konferans gibi bilimsel toplantılarda sunulmuş bildirileri bulunmaktadır. ŞEN’in “Selam Sana Atam” adlı eseri 2010 yılında TRT çocuk ve gençlik müzikleri repertuvarına kabul edilmiştir. Bando düzenlemesi yapılmış olan aynı eser 2019 yılında Türk Silahlı Kuvvetleri Bando Müzik Arşivine kabul edilmiştir.
2014 yılında yapmış olduğu bilimsel yayınlar nedeniyle TÜBİTAK tarafından Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik (UBYT) ödeneği almaya hak kazandı. 2015 yılında Atatürk Üniversitesi tarafından düzenlenen Bilimsel Teşvik Ödülleri kapsamında “Güzel Sanatlar Alanında” makale dalında birincilik ödülüne, 2016 yılında “Güzel Sanatlar Alanında” Müzik Estetiği Üzerine adlı kitabıyla “Telif kitap” dalında birincilik ödülüne layık görülmüştür. 2020 yılında Atatürk Üniversitesi tarafından düzenlenen Bilimsel Teşvik Ödülleri kapsamında (bilimsel yayınlar ve akademik çalışmaların değerlendirildiği) “Güzel Sanatlar Alanında” üçüncülük ödülüne layık görülmüştür. Yazar halen Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalında Doçent Doktor olarak görevini sürdürmektedir. Evli ve bir çocuk annesidir.
1971 yılında Trabzon’da doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Trabzon’da tamamladıktan sonra müzik eğitimine 1990 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği programında başladı. 1994 yılında lisans eğitimini tamamladıktan sonra Erzincan Kazım Karabekir Lisesinde ve görevlendirme ile çeşitli okullarda müzik öğretmeni olarak görev yaptı. 1995 yılında Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümünde araştırma görevliliğine atandı. Aynı yıl Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Müzik Eğitimi Ana Bilim dalında yüksek lisans eğitimine başladı. 1999 yılında yüksek lisans eğitimini tamamladı. 2002-2004 yılları arasında TRT Erzurum Radyosu Türk Halk Müziği korosunda sözleşmeli bağlama icracısı olarak görev yaptı. 2007 yılında 2547 sayılı kanunun 35. maddesinden faydalanarak doktorasını yapmak üzere Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüne Araştırma Görevlisi olarak atandı. 2011 yılında doktora eğitimini tamamladı. Aynı yıl Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümünde Yrd. Doç. Dr. kadrosuna atandı. Ocak 2019 yılında Eğitim Bilimleri Temel Alanı, Güzel Sanatlar Eğitimi Bilim Dalında Doçent unvanını almaya hak kazandı ve Doçent kadrosuna atandı. 2011 yılından beri aynı kurumda Bireysel Çalgı (Bağlama Eğitimi), Türk Halk Müziği Nazariyatı, Türk Halk Müziği Repertuvarı adlı lisans dersleri ile Seslendirme-Yorumlama (Bağlama), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Bilimsel Araştırmaların Raporlaştırılması, Bilim, Eğitim ve Etik adlı yüksek lisans derslerini yürütmektedir. Bu süre içerisinde lisans ve lisansüstü tez danışmanlıkları, jüri üyeliği görevlerinde bulundu. Bilimsel çalışmalarda editörlük, alan editörlüğü ve hakemlik yaptı. Koro şefi ve bağlama icracısı olarak çok sayıda konser etkinliğinde görev aldı. Ayrıca çeşitli sanatsal etkinlik ve yarışmalarda jüri üyeliği yapmıştır. Müzik Eğitimi, Türk Halk Müziği ve Müzikoloji alanlarında ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde/kitaplarda yayımlanmış makalesi/kitap bölümü ve editörlükleri bulunmaktadır. Ayrıca yurtiçi ve yurtdışında katıldığı sempozyum, kongre, konferans gibi bilimsel toplantılarda sunulmuş bildirileri bulunmaktadır. ŞEN’in TRT Türk Halk Müziği Repertuvarına derleyen ve notaya alan olarak kazandırdığı eserler bulunmakta ve bu çalışmalarını halen sürdürmektedir.
2011 ve 2018 yıllarında yapmış olduğu bilimsel yayınlar nedeniyle TÜBİTAK tarafından Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik (UBYT) ödeneği almaya hak kazandı. 2012 ve 2016 yıllarında Atatürk Üniversitesi tarafından düzenlenen Bilimsel Teşvik Ödülleri kapsamında “Güzel Sanatlar Alanında” makale dalında birincilik ödülüne layık görülmüştür. 2020 yılında Atatürk Üniversitesi tarafından düzenlenen Bilimsel Teşvik Ödülleri kapsamında (bilimsel yayınlar ve akademik çalışmaların değerlendirildiği) “Güzel Sanatlar Alanında” ikincilik ödülüne layık görülmüştür. Yazar halen Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümünde Doçent Doktor olarak görevini sürdürmektedir. Evli ve bir çocuk babasıdır.
2009 yılında KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği alanında lisans derecesini aldı. Aynı yıl Artvin ili Murgul ilçesine sözleşmeli sınıf öğretmeni ve 2010 yılında Rize’nin Güneysu ilçesine kadrolu sınıf öğretmeni olarak atandı. 2012 yılında Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı’nda yüksek lisans ve 2021 yılında Trabzon Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı’nda doktora derecesini aldı. 2016-2021 yılları arasında Trabzon Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü’nde araştırma görevlisi ve 2021-2024 yılları arasında Trabzon Üniversitesi Teknoloji Transferi ve Proje Yönetimi Uygulama ve Araştırma Merkezi'nde öğretim görevlisi olarak görev yaptı. 2024 yılından itibaren Trabzon Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü'nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Sınıf öğretmenliği alanında yayınları bulunan araştırmacı özellikle kapsayıcı eğitim ve farklılaştırılmış öğretim gibi öğretim ilke ve yöntemleri alanında çalışmalar yapmaktadır.