Genelde fen eğitimi, özelde ise kimya eğitimi alanında çalışıyorum. Ağırlıklı olarak araştırma yöntemleri ve alan eğitimi konularında değişik dersler vermekteyim. Araştırma ilgi alanlarım arasında aşağıdaki genel konu başlıkları yer almaktadır:
• Fen Eğitiminde Araştırma-Uygulama Boşluğu: Özellikle öğretmenlerin fen eğitimi araştırmalarını takip etme, anlama ve uygulamaya yansıtabilme durumları ile eğitim araştırmalarına karşı tutumlarının belirlenmesi.
• Kavram Öğrenimi: Özellikle üniversite düzeyinde öğrencilerin temel kimya ve bazı termodinamik kavramlarını öğrenme düzeyleri ve sahip oldukları kavram yanılgılarının belirlenmesi.
• Yaşam Temelli (Context-based) Öğretim: Yaşam temelli öğretimin yenilenen ortaöğretim kimya programlarında uygulanabilir uygun materyal geliştirme ve etkinliklerinin değerlendirilmesi konularındaki çalışmalar.
• Probleme Dayalı Öğretim (PDÖ): PDÖ nün kimyanın değişik konularına uygulanmasına yönelik materyal geliştirme ve etkinliklerinin değerlendirilmesi konularındaki çalışmalar.
• Öğretim Programı Çalışmaları: İlköğretim Fen Bilimleri ve Ortaöğretim Kimya Öğretim programlarının uygulama sürecinde incelenmesi ve değerlendirilmesi üzerine çalışmalar.
• İçerik Analizi Çalışmaları: Fen ve matematik eğitimi araştırmalarındaki güncel eğilimler üzerine yapılan tematik ve betimsel içerik analizi çalışmaları.
• Özel Eğitim Çalışmaları: Görme engellilere fen ve kimya öğretimi üzerine çalışmalar.
Uluslararası ölçekte faaliyet gösteren ve bilimsel bir sivil toplum kuruluşu olan IUPAC (International Union of Pure and Applied Chemistry - www.iupac.org) ta 2008-2015 yılları arasında Kimya Eğitimi Komitesi (Committee on Chemistry Education) yürütme kurulu üyeliği ve 2016-2017 döneminde ise ilgili komitenin başkanlığını yaptım. Halen aynı komitede 2018 yılından bu yana ülke temsilcisi olarak görev yapmaktayım.
Ülkemizde ve yurtdışında fen ve kimya eğitimi alanında faaliyet gösteren bilimsel içerikli sivil toplum kuruluşlarına üyeliğim devam etmekte olup değişik dönemlerde ilgili kuruluşlarda yönetim kurulu üyeliği ve çeşitli yönetim görevlerinde de de yer aldım.
Prof. Dr. Ömer Alanka, 1981 yılında Erzurum’da doğdu. Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesinden 2005 yılında mezun oldu. Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesinde 2005 yılında Araştırma Görevlisi olarak göreve başladı. 2008 yılında Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Anabilim Dalında Yüksek Lisansını tamamladı. 2009 tarihinde Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Araştırma Görevlisi olarak atandı. 2012 yılında Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Anabilim Dalında “Görüntünün Ontolojisi ve Kavramsal Fotoğraf” başlıklı tezi ile Dr. unvanını aldı. 2012 yılında Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesinde Arş. Gör. Dr. Unvanı ile çalışmaya devam etti. 2014 yılında Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesinde Yrd. Doç. Dr. Unvanını aldı. 2018 yılında Gazetecilik ve Medya Çalışmaları alanında Doçentlik unvanını aldı. 2022 yılında Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi İletişim Fakültesine Doç. Dr. olarak görev aldı. 2023 yılında Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi İletişim Fakültesinde Prof. Dr. olarak atandı. 2023 tarihinden bu yana Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı olarak görev yapmaktadır. Alanka, akademik görevlerinin yanı sıra Bilişim Anabilim Dalı Başkanlığı, Gazetecilik Bölüm Başkanlığı, Dekan Yardımcılığı ve Dekanlık gibi idari görevleri de yerine getirdi. Alanka, Atatürk Üniversitesi Açık ve Uzaktan Öğretim Fakültesinde Yeni Medya ve Gazetecilik bölümünü kurup koordinatörlüğünü yürüttü. Ayrıca Alanka, Atatürk Üniversitesi Dijital Dönüşüm ve Yazılım Ofisinde Yürütme Kurulu Üyeliğinde de görev almıştır. Alanka, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi’nde Senatörlük ve Rektörlük Yönetim Kurul Üyeliği ve Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Kurma ve Yaşatma Vakfı Üyeliği görevlerini de yerine getirmektedir. Çok sayıda yüksek lisans ve doktora öğrencisi yetiştiren Alanka’nın çalışma alanları arasında sinema çalışmaları, dijital dönüşüm, sayısallaşma, medya çalışmaları, kitle iletişim sistemleri vb. yer almaktadır. Alanka'nın ulusal ve uluslararası düzeyde çok sayıda kitap, makale, sempozyum ve proje çalışmaları bulunmaktadır. Alanka evli ve iki çocuk babasıdır.
2005 KTÜ Fen Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
2007 KTÜ Eğitim Fakültesi Matematik Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans
2016 KTÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik Eğitimi Doktora
Telecollaboration & Virtual Exchange, Intercultural Interactions among Student Teachers of English, Intercultural Communicative Competence, Learner Autonomy
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.