Dergi Kurulları

Baş Editör

Canan Nakiboğlu
Prof. Dr. Canan NAKİBOĞLU BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
Kimya Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi, STEM Eğitimi

Yardımcı Editörler

Filiz Kabapınar
Prof. Dr. Filiz KABAPINAR MARMARA ÜNİVERSİTESİ

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Anabilim Dalında görev yapmaktadır. Lisans öğrenimini Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Anabilim dalında tamamladı. Yüksek Lisans öğrenimini İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kimya bölümünde tamamladı. Doktorasını Leeds Üniversitesi’nde “Çözünme ve Çözünürlük konusunda “kavramsal anlamayı sağlama” noktasında gerçekleştirdi. Temel çalışma alanlarından bazıları, yapılandırmacı öğrenme anlayışı, yapılandırmacık temelindeki öğretim stratejileri, kavram yanılgılarının giderilmesi, kavram karikatürleri, kimya/fen ders kitaplarıdır, alternatif ölçme yöntemleri, fen ve kimya eğitiminde bilimsel projeler. Milli Eğitim Bakanlığı’nın lise kimya, üstün yeteneklilerde fen ve kimya müfredat geliştirme komisyonlarında yer almıştır. TÜBİTAK BİDEB kurul üyesi ve Türk Kimya Derneği yönetim kurulu üyesidir.

Eğitim, Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Kimya Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi

Teknik Editörler

Ebru Demir
Dr. Ebru DEMİR MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Eğitim Programları ve Öğretim, Kimya Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi

Teknik Çalışanlar

Default avatar
Yüksek Lisans Olcay GÜNEŞ YAZAR TC MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BURSA
Kimya Eğitimi

1995-1999: İstanbul Üniversitesi (Cerrahpaşa), Kimya lisans

1999-2002: İstanbul Üniversitesi (Cerrahpaşa), Anorganik Kimya Yüksek Lisans

2003-2009: İstanbul Teknik Üniversitesi, Anorganik Kimya Doktora

---

1999-2002: İstanbul Üniversitesi (Cerrahpaşa), Mühendislik Fakültesi, Kimya Bölümü, Araştırma Görevlisi

2005-2019 İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü, Öğretim Görevlisi

2020-2022: İstanbul Teknik Üniversitesi, Mustafa İnan Kütüphanesi

2022- İstanbul Teknik Üniversitesi Yayınevi

Kimya, İnorganik Kimya, Geçiş Metal Kimyası, Organik Kimyasal Sentez

Danışma Kurulu

Default avatar
Prof. Dr. Ayhan YİLMAZ HACETTEPE UNIVERSITY
Kimya Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Sevil AKAYGÜN BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ Web

Prof. Dr. Sevil Akaygün, meslek yaşamına 12 yıl kimya öğretmenliği yaparak başladı. Boğaziçi Üniversitesi’nden Fen Bilimleri Eğitimi alanında yüksek lisans (2000), Kuzey Kolorado Üniversitesi’nden kimya alanında yüksek lisans (2008) ve kimya eğitim alanında doktora (2009) derecelerini aldı. 2010 yılında Boğaziçi Üniversitesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü öğretim üyelerinin arasına katıldı. Araştırma alanları arasında, kimya eğitiminde görselleştirme, STEM eğitimi ve nanoteknoloji eğitimi yer alan Dr. Akaygün, bu konularda ulusal ve uluslararası kurumlar tarafından desteklenen projeler yürütmekte ve öğretmen eğitimleri vermektedir.

Eğitim
Default avatar
Prof. Dr. Emine ADADAN BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
Eğitim, Kimya Eğitimi
Gülten Şendur
Prof. Dr. Gülten ŞENDUR Dokuz Eylül Üniversitesi
Kimya Eğitimi
Erdal Şenocak
Prof. Dr. Erdal ŞENOCAK TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Kimya Eğitimi
Erdal Şenocak
Prof. Dr. Erdal ŞENOCAK TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Kimya Eğitimi
Mustafa Sözbilir
Prof. Dr. Mustafa SÖZBİLİR ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ Web

Genelde fen eğitimi, özelde ise kimya eğitimi alanında çalışıyorum. Ağırlıklı olarak araştırma yöntemleri ve alan eğitimi konularında değişik dersler vermekteyim. Araştırma ilgi alanlarım arasında aşağıdaki genel konu başlıkları yer almaktadır:
• Fen Eğitiminde Araştırma-Uygulama Boşluğu: Özellikle öğretmenlerin fen eğitimi araştırmalarını takip etme, anlama ve uygulamaya yansıtabilme durumları ile eğitim araştırmalarına karşı tutumlarının belirlenmesi.
• Kavram Öğrenimi: Özellikle üniversite düzeyinde öğrencilerin temel kimya ve bazı termodinamik kavramlarını öğrenme düzeyleri ve sahip oldukları kavram yanılgılarının belirlenmesi.
• Yaşam Temelli (Context-based) Öğretim: Yaşam temelli öğretimin yenilenen ortaöğretim kimya programlarında uygulanabilir uygun materyal geliştirme ve etkinliklerinin değerlendirilmesi konularındaki çalışmalar.
• Probleme Dayalı Öğretim (PDÖ): PDÖ nün kimyanın değişik konularına uygulanmasına yönelik materyal geliştirme ve etkinliklerinin değerlendirilmesi konularındaki çalışmalar.
• Öğretim Programı Çalışmaları: İlköğretim Fen Bilimleri ve Ortaöğretim Kimya Öğretim programlarının uygulama sürecinde incelenmesi ve değerlendirilmesi üzerine çalışmalar.
• İçerik Analizi Çalışmaları: Fen ve matematik eğitimi araştırmalarındaki güncel eğilimler üzerine yapılan tematik ve betimsel içerik analizi çalışmaları.
• Özel Eğitim Çalışmaları: Görme engellilere fen ve kimya öğretimi üzerine çalışmalar.
Uluslararası ölçekte faaliyet gösteren ve bilimsel bir sivil toplum kuruluşu olan IUPAC (International Union of Pure and Applied Chemistry - www.iupac.org) ta 2008-2015 yılları arasında Kimya Eğitimi Komitesi (Committee on Chemistry Education) yürütme kurulu üyeliği ve 2016-2017 döneminde ise ilgili komitenin başkanlığını yaptım. Halen aynı komitede 2018 yılından bu yana ülke temsilcisi olarak görev yapmaktayım.
Ülkemizde ve yurtdışında fen ve kimya eğitimi alanında faaliyet gösteren bilimsel içerikli sivil toplum kuruluşlarına üyeliğim devam etmekte olup değişik dönemlerde ilgili kuruluşlarda yönetim kurulu üyeliği ve çeşitli yönetim görevlerinde de de yer aldım. 

Kimya Eğitimi, Yükseköğretim Politikaları, Yükseköğretimde Program Geliştirme ve Yeterlilikler, Yükseköğretimde Uluslararasılaşma
Default avatar
Prof. Dr. Mahmut ÖZACAR Bir kuruma bağlı değildir
Kimya Eğitimi, Kolloit ve Yüzey Kimyası
Filiz Kabapınar
Prof. Dr. Filiz KABAPINAR MARMARA ÜNİVERSİTESİ

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Anabilim Dalında görev yapmaktadır. Lisans öğrenimini Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Anabilim dalında tamamladı. Yüksek Lisans öğrenimini İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kimya bölümünde tamamladı. Doktorasını Leeds Üniversitesi’nde “Çözünme ve Çözünürlük konusunda “kavramsal anlamayı sağlama” noktasında gerçekleştirdi. Temel çalışma alanlarından bazıları, yapılandırmacı öğrenme anlayışı, yapılandırmacık temelindeki öğretim stratejileri, kavram yanılgılarının giderilmesi, kavram karikatürleri, kimya/fen ders kitaplarıdır, alternatif ölçme yöntemleri, fen ve kimya eğitiminde bilimsel projeler. Milli Eğitim Bakanlığı’nın lise kimya, üstün yeteneklilerde fen ve kimya müfredat geliştirme komisyonlarında yer almıştır. TÜBİTAK BİDEB kurul üyesi ve Türk Kimya Derneği yönetim kurulu üyesidir.

Eğitim, Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Kimya Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Fatma Nil ERSOY ERTAŞ EGE ÜNİVERSİTESİ, FEN FAKÜLTESİ, KİMYA (DR)
Kimya, Enstrümantal Yöntemler
Default avatar
Prof. Dr. Sibel ERDURAN Bir kuruma bağlı değildir
Fen Bilgisi Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Sibel ERDURAN Bir kuruma bağlı değildir
Fen Bilgisi Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Güler EKMEKCİ GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Kimya Eğitimi, Analitik Kimya, Elektroanalitik Kimya
Soner Yavuz
Prof. Dr. Soner YAVUZ Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Web

Prof. Dr. Soner YAVUZ, 2000 yılında Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Lisans programını, 2002 yılında Yüksek Lisansını, 2006 yılında doktorasını yine Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi alanında tamamlamıştır.
2001-2006 tarihleri arasında Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, OFMA Bölümü, Kimya Eğitimi Anabilim Dalında araştırma görevlisi olarak çalışmıştır. 2006 yılı itibariyle Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Ereğli Eğitim Fakültesinde Öğretim Üyesi (Yrd. Doç. Dr.) olarak çalışmaya başlamıştır. 2011 yılı Eylül ayında Doçent, 2017 yılı Şubat ayında Profesör unvanını almıştır.
Yavuz, şu ana kadar 16 yüksek lisans tezini tamamlatmış, 1 adet yüksek lisans tez çalışmasında danışmanlığı devam etmektedir. Uluslararası indekslerde taranan hakemli dergilerde 23, ulusal indekslerde taranan hakemli dergilerde 9 araştırma makalesi bulunmaktadır. Uluslararası kongrelerde 18, Ulusal kongrelerde 36 bildirisi bulunmaktadır. 6 adet projede (Alt yapı, BAP, Güdümlü Proje, Hibe Proje) yürütücülük ve yardımcı araştırmacılık görevlerini yürütmüştür. Öğretmen yetiştirme, alan eğitimi, kimya eğitimi ve fen eğitimi alanları başlıca araştırma ve çalışma alanıdır.

Eğitim, Kimya Eğitimi
Abdullah Aydın
Prof. Dr. Abdullah AYDIN AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ Web
Abdullah Aydın is an Professor of Science/Chemistry Education at Kırşehir Ahi Evran University, Turkey. He received his Master's in Analytical Chemistry from Uludağ University in 1995. He received his Ph.D. in science / chemistry education from Gazi University in 2004. He is a member of the editorial team of 44 international journals (disciplinary and interdisciplinary). He has 11 excellence awards [Excellence in reviewing]. He has outstanding contribution award [Journal of Cleaner Prudiction - ELSEVIER]. He has committee memberships (SciTech Nanosciences 2019 & Nanotech-2021 & GECAET-22 Global Experts Conference on Applied Science, Engineering and Technology ). He has national [Ahi Evran University, "Academic Performance Award", The Scientific and Technological Research Council of Turkey, “Broadcast award”], and international [VDGOOD Technology Factory, “Lifetime Achievement Award”] awards. He has scientific memberships ESERA, IJDS, ACSE, Turkish Chemical Society, VDGOOD Technology Factory. The focus of his research is the science / chemistry/science [chemistry] curriculum philosophy, and disciplinary and interdisciplinary.
Dr. Aydın's research interests and areas of specialization include
• Analytical chemistry
• trace element analysis,
• materials and processes
• philosophy of science,
• chemistry education,
• chemistry curriculum,
• Teacher Education
• material development,
• science process skills,
• interdisciplinary sciences,
• education studies and sustainability,
• STEM education
Kimya Eğitimi, Analitik Kimya
Default avatar
Prof. Dr. Alipaşa AYAS İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
Ölçek Geliştirme, Eğitimde Program Geliştirme, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Kimya Eğitimi
Erol Asiltürk
Prof. Dr. Erol ASİLTÜRK FIRAT ÜNİVERSİTESİ
Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Kimya Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi, İnorganik Kimya
Default avatar
Prof. Dr. Şenol ALPAT DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Eğitim, Kimya Eğitimi, Alan Eğitimleri (Diğer)
Sri Rahayu
Prof. Dr. Sri RAHAYU Universitas Negeri Malang Web

Sri Rahayu is a faculty member of Chemistry Department, Universitas Negeri Malang. Her research interests include scientific literacy, higher order thinking skills (HOTS), teaching learning using context/relevant education, education for sustainable development (ESD).She finished Chemistry Education Bachelor from IKIP Malang, got master degree from Deakin University Australia and PhD degree from Hyogo University of Teacher Education Japan. She has presented numerous papers in local, national, and international and has published a number of research articles in international refereed journals indexed in Scopus and WoS. She is currently a executive member of Science Education Teacher Association (PPII) and executive member of East Asian Science Education Association (EASE).

Kimya Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Nursen AZİZOĞLU BALIKESIR UNIVERSITY, NECATİBEY FACULTY OF EDUCATION
Kimya Eğitimi
Bülent Pekdağ
Prof. Dr. Bülent PEKDAĞ Balıkesir Üniversitesi
Kimya Eğitimi
Default avatar
Doç. Dr. Sinem DİNÇOL ÖZGÜR HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Kimya Eğitimi
Gulmira Abyzbekova
Dr. Gulmira ABYZBEKOVA Korkyt Ata Kyzylorda university

Abyzbekova Gulmira Mynbaevna
Institute: Natural Sciences
Academic degree: Candidate of Chemical Sciences
Academic title: Acting Associate Professor
Position: Professor of the Department "Biology, Geography and Chemistry", Head of the REC of Chemical and Biological Research named after T. D. Kuanyshbayev

Biography
In 1992, he graduated from the Kyzylorda Humanitarian University Korkyt Ata, specialty "Chemistry and Biology".
Scientific research of Abyzbekova G. M. is aimed at studying the problems of continuous chemical education in higher and secondary schools, applied research in the direction of "Green Chemistry", chemical and environmental problems of the region.
Author of more than 100 scientific articles and educational and methodological works, including 12 educational and methodological manuals, 4 patents of the Republic of Kazakhstan. Author of articles in peer-reviewed scientific journals with a high impact factor, the Hirsch index is 6.
Member of the Council of the Institute of Natural Sciences, head of the Scientific and Educational Center for Chemical Chemical and Biological Research named after T.D. Kuanyshbayev
Awards:
• Recipient of the state grant "Best University Teacher" in 2008, 2021
• Scholar of the international "Bolashak" program, 2009
• Medal commemorating the 75th anniversary of Kyzylorda State University for significant contributions to the development of Korkyt Ata, 2012
• Letters of appreciation from the university rector (2001, 2003, 2021)
• Letters of appreciation from the Akim of Kyzylorda Region (2007, 2019).
• Letters of appreciation from the Head of the Syrdarya Regional Department of Education (2008, 2019).
• Letter of appreciation from the Turan branch of the "Nur Otan" Party,2016
• "Korkyt Ata" Gold Medal, 2017.
• Certificate of Honor from the Minister of Education and Science of the Republic of Kazakhstan, 2019.
• Recipient of the "Best Teacher of Korkyt Ata University" medal, 2021.
• Badge of Honor "For Contribution to Science" from the Ministry of Science and Higher Education of the Republic of Kazakhstan, 2024.

Email address: abizgul@mail.ru

Kimya Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Sevilay KARAMUSTAFAOĞLU AMASYA ÜNİVERSİTESİ
Eğitim, Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Kimya Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Son Güncelleme Zamanı: 15.09.2025