Dergi Kurulları

Editör

Dinçay Köksal
Prof. Dr. Dinçay KÖKSAL CANAKKALE ONSEKIZ MART UNIVERSITY
Eğitim

Alan Editörleri

Abdulkerim Diktaş
Doç. Abdulkerim DİKTAŞ ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Default avatar
Doç. Dr. Burcu OZDEMİR BECEREN Çanakkale Onsekiz Mart Ünüversitesi
Okul Öncesi Eğitim
Derya Girgin
Doç. Dr. Derya GİRGİN CANAKKALE ONSEKIZ MART UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION
Eğitim Programları ve Öğretim, Program Tasarımı, Öğretim Tasarımı, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer), Temel Eğitim, Özel Yetenekli Eğitimi
Ezgi Ertek- Babaç
Dr. Öğr. Üyesi Ezgi ERTEK- BABAÇ Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Müzik Eğitimi, Müzik Performansı
Default avatar
Doç. Fatih DOĞAN ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
Ölçek Geliştirme, Fen Bilgisi Eğitimi, Fen ve Matematik Alanları Eğitimi (Diğer)
Default avatar
Doç. Dr. Hanife ESEN AYGÜN CANAKKALE ONSEKIZ MART UNIVERSITY
Eğitim, Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme, Hizmetiçi Eğitim, Öğretim Kuramları, Öğretim Tasarımı, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Sınıf Eğitimi, İlköğretim
Hulusi Geçgel
Doç. Dr. Hulusi GEÇGEL Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Türkiye Sahası Yeni Türk Edebiyatı, Türkçe Eğitimi
Levent Çetinkaya
Doç. Dr. Levent ÇETİNKAYA CANAKKALE ONSEKIZ MART UNIVERSITY
Bilgi Güvenliği Yönetimi, Eğitim, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem
Oya Erenoğlu
Doç. Oya ERENOĞLU ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
Coğrafya Eğitimi, Mineraloji-Petrografi, Coğrafi Bilgi Sistemleri, Doğal Afetler
Serkan İzmirli
Doç. Dr. Serkan İZMİRLİ ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ

Dr. Serkan İZMİRLİ Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde öğretim üyesidir. 

Öğretim Tasarımı, Öğretim Teknolojileri, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem
Default avatar
Prof. Dr. Sibel GÜVEN Canakkale Onsekiz Mart Universitesi
Eğitim, Eğitim Yönetimi
Sinan Kalkan
Dr. Öğr. Üyesi Sinan KALKAN Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Web

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi Zihin Engelliler Öğretmenliği programından 2003 yılında mezun olmuştur. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda 2012 yılına kadar öğretmen ve yönetici olarak görev yapmıştır. 2007 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yetişkin Eğitimi Yüksek Lisans programından, 2009 yılında ise Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği Yüksek Lisans programından mezun olmuştur. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği programından 2019 yılında doktora programından mezun olan Kalkan, hala Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümünde doktor öğretim üyesi olarak akademik yaşamına devam etmekte olup çok sayıda kitap bölümü, makale ve projede görev almıştır. Kalkan, otizm ve zihinsel engelli küçük çocukları (0-8 Yaş) temel alan erken çocukluk özel eğitimi başta olmak üzere, mesleki gelişim ve erken müdahale çalışmaları yürütmektedir.

Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi, Zihinsel Engelli Eğitimi
Default avatar
Doç. Dr. Süleyman Davut GÖKER Çanakkale 18 Mart Üniversitesi
Eğitim
Betül Timur
Prof. Dr. Betül TİMUR ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
Eğitim, Fen Bilgisi Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Ş. Gonca ZEREN ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Web
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi
Yasemin Abalı Öztürk
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin ABALI ÖZTÜRK ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
Sınıfiçi Ölçme Uygulamaları, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Diğer), Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme, Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi

Yayın Kurulu

Default avatar
Prof. Dr. Ahmet DOĞANAY ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
Eğitim Programları ve Öğretim, Sosyal Bilgiler Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Ahmet NALÇACİ KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Mehmet GÜLTEKİN Bir kuruma bağlı değildir

Prof. Dr. Mehmet Gültekin, 1988 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Bölümünü, 1990 yılında Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalında (Program Geliştirme) yüksek lisansını ve 1997 yılında da aynı Enstitü ve aynı alanda doktorasını tamamladı. 1997 yılında yardımcı doçent, 2009 yılında doçent ve 2014 yılında da profesör olan Dr. Mehmet Gültekin Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Ulusal ve uluslararası pek çok dergide makaleleri bulunan Prof. Dr. Mehmet Gültekin’in ilgi alanları öğretmen eğitimi, eğitim programları ve öğretim ve sınıf eğitimidir.
Prof.Dr. Mehmet Gültekin, eğitim programları ve öğretim, sınıf  eğitimi ve öğretmen eğitimi alanlarında çalışmalar yürütmektedir. 

Eğitim Programları ve Öğretim
Default avatar
Prof. Dr. Muammer DEMİREL Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yakınçağ Osmanlı Tarihi
Mustafa Sözbilir
Prof. Dr. Mustafa SÖZBİLİR ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ Web

Genelde fen eğitimi, özelde ise kimya eğitimi alanında çalışıyorum. Ağırlıklı olarak araştırma yöntemleri ve alan eğitimi konularında değişik dersler vermekteyim. Araştırma ilgi alanlarım arasında aşağıdaki genel konu başlıkları yer almaktadır:
• Fen Eğitiminde Araştırma-Uygulama Boşluğu: Özellikle öğretmenlerin fen eğitimi araştırmalarını takip etme, anlama ve uygulamaya yansıtabilme durumları ile eğitim araştırmalarına karşı tutumlarının belirlenmesi.
• Kavram Öğrenimi: Özellikle üniversite düzeyinde öğrencilerin temel kimya ve bazı termodinamik kavramlarını öğrenme düzeyleri ve sahip oldukları kavram yanılgılarının belirlenmesi.
• Yaşam Temelli (Context-based) Öğretim: Yaşam temelli öğretimin yenilenen ortaöğretim kimya programlarında uygulanabilir uygun materyal geliştirme ve etkinliklerinin değerlendirilmesi konularındaki çalışmalar.
• Probleme Dayalı Öğretim (PDÖ): PDÖ nün kimyanın değişik konularına uygulanmasına yönelik materyal geliştirme ve etkinliklerinin değerlendirilmesi konularındaki çalışmalar.
• Öğretim Programı Çalışmaları: İlköğretim Fen Bilimleri ve Ortaöğretim Kimya Öğretim programlarının uygulama sürecinde incelenmesi ve değerlendirilmesi üzerine çalışmalar.
• İçerik Analizi Çalışmaları: Fen ve matematik eğitimi araştırmalarındaki güncel eğilimler üzerine yapılan tematik ve betimsel içerik analizi çalışmaları.
• Özel Eğitim Çalışmaları: Görme engellilere fen ve kimya öğretimi üzerine çalışmalar.
Uluslararası ölçekte faaliyet gösteren ve bilimsel bir sivil toplum kuruluşu olan IUPAC (International Union of Pure and Applied Chemistry - www.iupac.org) ta 2008-2015 yılları arasında Kimya Eğitimi Komitesi (Committee on Chemistry Education) yürütme kurulu üyeliği ve 2016-2017 döneminde ise ilgili komitenin başkanlığını yaptım. Halen aynı komitede 2018 yılından bu yana ülke temsilcisi olarak görev yapmaktayım.
Ülkemizde ve yurtdışında fen ve kimya eğitimi alanında faaliyet gösteren bilimsel içerikli sivil toplum kuruluşlarına üyeliğim devam etmekte olup değişik dönemlerde ilgili kuruluşlarda yönetim kurulu üyeliği ve çeşitli yönetim görevlerinde de de yer aldım. 

Kimya Eğitimi, Yükseköğretim Politikaları, Yükseköğretimde Program Geliştirme ve Yeterlilikler, Yükseköğretimde Uluslararasılaşma
Rokhatoy Abidova
Doç. Rokhatoy ABİDOVA Urgench State University named after Abu Rayhan Biruni

Dr. Rokhatoy Abidova is a distinguished academic and Head of the English Language and Literature Department at Urgench State University, Uzbekistan. She holds a PhD in Philological Sciences, having defended her dissertation on “Linguacultural and Linguapragmatic Features of the Speech Act of Gratitude in English and Uzbek Languages.”

She is the author of over 40 scientific articles and teaching manuals, and actively teaches courses in language methodology, literature, and professional English. A committed member of UzTEA, Dr. Abidova regularly participates in international conferences and training programs organized by the British Council and other institutions.

Her contributions include leadership in curriculum development, notably the PRESETT program, and active involvement in major British Council-led projects under the AELLCA initiative, focusing on teacher career development and inclusive education. She also participates in Uzbekistan’s National Quality Code pilot project. Dr. Abidova’s extensive academic, research, and international engagement mark her as a leading figure in English language education in the region.

İkinci Bir Dil Olarak İngilizce

Türkçe Dil Editörü

Funda Örge Yaşar
Doç. Dr. Funda ÖRGE YAŞAR Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı

30 Kasım 1977 tarihinde Almanya’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Almanya’da, lise öğrenimini Çanakkale’de tamamladı. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü Türk Dili ve Ede¬biyatı Öğretmenliği Anabilim Dalından 2001 yılında mezun oldu. 2001 yılında Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni olarak Tekirdağ’ın Malkara ilçesine atandı. Aynı yıl, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eği¬timi Anabilim Dalında yüksek lisans öğrenimine başladı. Malkara’da 4 ay görev yaptıktan sonra Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalına Araştırma Görevlisi olarak atandı. Yüksek lisans öğrenimini 2003 yılında tamamladı. 2004 yılında Rektörlük Türk Dili okutmanlığına atanan Dr. Örge Yaşar, 2009 yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi Anabilim Dalında doktora öğrenimine başladı. Doktora öğrenimini 2013 yılında tamamlayıp 2016 yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Türkçe Eğitimi Anabilim Dalına öğretim üyesi olarak atandı. 2020 yılında Türkçe Eğitimi alanında Doçent unvanını aldı. Kendisi halen Doç. Dr. olarak Türkçe Eğitimi Anabilim Dalında görevine devam etmekte olup çalışmalarını Türkçe Öğretimi, Dil Bilimi ve Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanlarında sürdürmektedir. Çok iyi derecede Almanca, iyi derecede İngilizce bilen Dr. Örge Yaşar, evli ve iki çocuk annesidir.

Dil Çalışmaları, Dilbilim, Eğitim, Türkçe Eğitimi

İngilizce Dil Editörü

Kürşat Cesur
Doç. Dr. Kürşat CESUR Çanakkale Onsekiz Mart University Web

Kürşat CESUR 1982'de Çanakkale'de doğdu. 2000 yılında Kütahya Anadolu Öğretmen Lisesinden mezun oldu. 2004'te Hacettepe Üniversitesi İngiliz Dili Eğitiminde Lisans Eğitimini tamamladı. 2008'de Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde İngiliz Dili Eğitimi alanında Yüksek Lisans derecesi aldı. 2012'de Gazi Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi alanında Doktora derecesini alarak 2004 yılından itibaren İngilizce Okutmanı olarak görev yaptığı Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesine Yrd. Doç. Dr. olarak 2013 yılında atandı. Halen Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalında Öğretim Üyesi (Doçent  Doktor) olarak görev yapmaktadır.

Eğitim

Mizanpaj Editörü

Mehmet Adıyaman
Yüksek Lisans Mehmet ADIYAMAN ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer)
Son Güncelleme Zamanı: 4.06.2025