Aşağıda verilen makale şablonunu bilgisayarınıza indirip düzenleyerek belgenizi oluşturmanız beklenmektedir.
Türkçe makale şablonu: Turkce_sablon.docx
İngilizce makale şablonu: English_template.docx
Kapak Sayfası
Kapak sayfası; başlığı kalın, 12 punto, Times New Roman, ilk harfleri büyük, ortalanmış ve tek satır aralıklıdır. Başlık dışında kapaktaki tüm içerikte 10 punto, Times New Roman ve tek satır aralığı kullanınız. Her bölümden sonra bir satır boşluk bırakınız. Başlığın altına yazar isimleri ilk harfleri büyük, ortalı olarak ve aralarında virgül konarak eklenmelidir. Yazarların kurum bilgileri ortalı olarak eklenmelidir. Sonra şablonda yer alan sorumlu yazar bilgilerini ekleyiniz. Makale türünü (araştırma, derleme vb.) belirtiniz. “Bilgilendirme” başlığında “makalenin bir konferansta sunulan bir bildirinin genişletilmiş hali olması” gibi bilgilerini ekleyiniz. Eğer böyle bir durum söz konusu değilse bu başlığı kullanmayınız.
Makale
ornek_sablon.docx belgesini kullanarak makalenizi oluşturunuz. Makaleyi dergi formatına soktuktan sonra yazar bilgilerini temizleyerek makalenizi dergi sistemine yükleyiniz. Makaledeki kişisel bilgileri temizlemek için Microsoft Word’de şu adımları izleyiniz. Sırasıyla Dosya > Paylaşıma Hazırla > Sorunları Denetle > Belgeyi İncele’ye tıklayınız. Açılan pencerede “Belge Özellikleri ve Kişisel Bilgiler” işaretli, diğer tüm seçenekler işaretsiz olmalıdır. Ardından “Denetle”ye tıklayınız. Eğer belgede kişisel bilgiler varsa uyarı görünecektir. Gelen pencerede “Tümünü kaldır”ı tıklayınız. Sonra belgeyi kaydediniz.
o Birinci Düzey Başlık: 11 Punto, Times New Roman, ilk harfleri büyük, ortalanmış, tek satır aralıklı
o İkinci Düzey Başlık: 11 Punto, Times New Roman, ilk harfleri büyük, sola yaslı, tek satır aralıklı
o Üçüncü Düzey Başlık: 11 Punto, Times New Roman, ilk harfleri büyük, sola yaslı, tek satır aralıklı, italik
· Diğer açıklamalar
Metin İçi Atıf Örnekleri
Açıklama: Yazar(lar) kendi yayınlarına yaptıkları atıfları aşağıdaki kurallara göre TAM olarak yapmalı ve KIRMIZI renk ile belirtmelidir. Örn: Çoruk (2017) veya (Çoruk, 2017) veya (Şişman, 1981, akt.n Çoruk, 2017)
Metin içerisinde atıflarınızı aşağıdaki gibi düzenleyebilirsiniz.
1 yazar: Şimşek (2017) veya (Şimşek, 2017) – Şimşek (2017, s. 279) veya (Şimşek, 2017, ss. 279-280)
2 yazar: Yıldırım ve Gürbüz (2017) veya (Yıldırım & Gürbüz, 2017) – Yıldırım ve Gürbüz (2017, s. 395) veya (Yıldırım & Gürbüz, 2017, ss. 395-396)
3 ve daha fazla yazar: Razı
ve diğerleri (2017) veya (Razı vd., 2017) – Razı ve diğerleri (2017, s. 287)
veya (Razı vd., 2017, ss. 287-288)
Yazar(lar) belli değilse (çalışma başlığının ilk bir iki kelimesi ile): “Öğrenme Becerileri” (2017) veya (“Öğrenme Becerileri”, 2017) – “Öğrenme Becerileri” (2017, s. 46) veya (“Öğrenme Becerileri”, 2017, ss. 45-46)
Tarih belli değilse: Özbaşı (t.y.) veya (Özbaşı, t.y.) – Özbaşı (t.y., s. 14) veya (Özbaşı, t.y., ss. 14-15)
İkincil kaynaklar üzerinden alıntılar: Vygotsky (1911, aktaran Tekin, 2017) veya (Vygotsky, 1911, aktaran Tekin, 2017) [ikincil kaynaklardan atıflarda her iki esere de Kaynakça’da yer veriniz. Eski tarihli esere erişilemediği durumda yalnızca aktaran kaynağa Kaynakça'da yer veriniz.]
Kurumsal atıflar: ilk
atıfta (Yükseköğretim Kurulu [YÖK], 2017) ve sonraki
atıflarda YÖK (2017) veya (YÖK, 2017)
Aynı yazara ait birden fazla atıf olduğunda (tarih sırasına göre): Doğan (2014; 2015a; 2015b; 2016) veya (Doğan, 2014; 2015a; 2015b; 2016)
Birden fazla atıf olduğunda (alfabetik olarak): (Arcagök, 2017; Çelik & Pabuçcu, 2016; Telli, Şahin, & Elkıran, 2015; Zümrüt vd., 2014) – Arcagök (2017), Çelik ve Pabuçcu (2016), Telli, Şahin ve Elkıran (2015) ile Zümrüt ve diğerleri (2014)
Kaynakça Listesi için Örnekler
Açıklama 1: Kaynaklar arasında birer satır boşluk bırakınız, Dergipark Başvuru Sistemi’ne giriş için “kopyala-yapıştır” konusunda kolaylık sağlamaktadır.
Açıklama 2: Kaynakları, 10 punto, Times New Roman, 1 satır aralığı, 1 cm asılı biçiminde düzenleyiniz.
Açıklama 3: Kaynakları alfabetik sırayla veriniz.
Açıklama 4: 1 ile 7 arasında yazarı olan çalışmalarda tüm yazarların adını veriniz.
Açıklama 5: 8 ve daha fazla yazarlı çalışmalarda, ilk 7 yazarı verilerek, sonraki yazarlar için … kullanıp, en son yazarı veriniz.
Kitap
Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum (23. baskı). Pegem.
Etzkowits, H., & Leydesdorff, L. (1997). Universities and the global knowledge economy. A triple helix of university-industry-government relations. Pinter.
Çeviri Kitap
Rousseau, J. J. (1992). Discourse on the origin of inequality (Trans: D. A. Cress). Hackett Publishing.
Salmi, J. (2010). Dünya çapında üniversiteler kurmanın zorluğu (Çev: K. Yamaç). Eflatun.
Editörlü Kitap
Altbach, P. G., & Salmi, J. (Eds.). (2011). The road to academic excellence: The making of worldclass research universities. The World Bank.
Bakioğlu, A. (Ed.). (2016). 4+4+4 yapılanmasına ilişkin kapsamlı bir çalışma. Nobel.
Kitap Bölümü
Yücesoy-Özkan, Ş., Kaya, F., & Gülboy, E. (2017). Uygun davranışları arttırma. D. Erbaş & Ş. Yücesoy-Özkan (Ed.). Uygulamalı davranış analizi içinde (ss. 274-335). Pegem.
Zeleza, P. T. (2007). Knowledge, globalization, and Hegemony: Production of knowledge in the twenty-first century. In S. Sörlin & H. Vessuri (Eds.), Knowledge society vs. knowledge economy: Knowledge, power, and politics (pp. 79-106). Palgrave Macmillan.
Makale
Liversage, L., Naudé, L., & Botha, A. (2018). Vectors of identity development during the first year: Black first-generation students’ reflections. Teaching in Higher Education, 23(1), 63. https://doi.org/10.1080/13562517.2017.1359159
Yıldırım, K., Rasinski, T., & Kaya, D. (2017). 4-8. sınıflarda Türk öğrencilerin bilgi verici metinlerde akıcı okuma ve anlamaları. Eğitim ve Bilim, 42(192), 87. https://doi.org/10.15390/EB.2017.7318
Tez
Arcagök, S. (2016). Dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki özerklik desteği algılarının motivasyon, girişimcilik ve yaratıcılık ile ilişkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
Hire, V. C. (2007). Academic libraries, student expectations, and college admissions (Unpublished doctoral dissertation). San Jose State University, San Jose, CA, USA.
Bildiri
Uğurlu, C. T., Ağıroğlu-Bakır, A., Köybaşı, F., Özyazıcı, K., & Yazıcı, S. (2017). Aday öğretmenlerin yetiştirilme sürecine ilişkin görüşler. 12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitabı (ss. 17-18). Pegem.
Nicol, D. M., & Liu X. (1997). The dark side of risk (what your mother never told you about time warp). In proceedings of the 11th Workshop on Parallel and Distributed Simulation (pp. 188-195). IEEE Computer Society.
Rapor/Belge
OECD. (2014). OECD Factbook 2014: Economic, environmental and social statistics. Access: http://dx.doi.org/10.1787/factbook-2014-en
TÜBİTAK. (2004). Ulusal Bilim ve Teknoloji Politikaları 2003-2023 Strateji Belgesi. Erişim: https://www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files/vizyon2023/Vizyon2023_Strateji_Belgesi.pdf
Internet Kaynağı
EU. (2005). A framework for qualifications of the European Higher Education Area. Access: http://www.ehea.info/
YÖK. (2018). Yükseköğretim istatistikleri. Erişim: https://istatistik.yok.gov.tr/
Gazete Haberi
Strauss, V. (2017, August 17). U.S. News’s College Rankings face competition and criticism. The Washington Post. Access: http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/08/16/AR2007081602537.html
Tamer, M. (2015, 26 Haziran). E-ticaret hamle yapmak için tüketiciyi bekliyor. Milliyet. Erişim: http://www.milliyet.com.tr/