In
this study, utilization of marble waste arising in marble production was
investigated as a base and subbase course in road construction. The samples of
Malatya Beige, Adıyaman Dolomite and Erzurum Travertine were used. Forthispurpose, the values of grain size
distribution, water absorption, specific gravity, Los Angeles abrasion, proctor,
magnesium soundness loss, California Bearing Ratio (CBR), liquid limit and
plastic limit tests were carried out. As a result of the investigations; it has
been seen that Malatya Beige, Adıyaman Dolomite and Erzurum Travertine wastes
can be used in the base and subbase course, taking into consideration the
Technical Specifications of the Highway.
Piece of marble waste Waste assessment Road base and subbase course
Bu çalışmada üretim sırasında ortaya çıkan mermer
atıklarının yol inşaatının temel ve alt temel tabakası olarak
kullanılabilirliği araştırılmıştır. Mermer üretim atığı olarak Malatya Bej,
Adıyaman Emprador ve Erzurum Traverten numuneleri kullanılmıştır. Bu amaçla tane
boyut dağılımı, su emme, özgül ağırlık, Los Angeles aşınma, proktor, donma
dayanıklılık, kaliforniya taşıma oranı (CBR), likit limit ve plastik limit
deneyleri yapılmıştır. Araştırmaların sonucunda, Karayolu Teknik Şartnamesi
dikkate alınarak, Malatya Bej, Adıyaman Emprador ve Erzurum Traverten atıklarının
temel ve alt temel tabakalarında kullanılabilir olduğu görülmüştür.
Mermer parça atıkları Atık değerlendirilmesi Yol temel ve alt temel tabakası
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 039 |