İşletmelerin yapmış olduğu faaliyetlerin etkililik ve verimliliğini ölçebilmek adına performans ölçümleri yapılması günümüzde göz ardı edilemeyecek bir unsurdur. İşletmelerin faaliyetlerinin devam edilmesinde büyük paya sahip pazarlama faaliyetlerinin performansının ölçülebilmesi içinde finansal araçlara ihtiyaç duyulmaktadır. Pazarlama faaliyetlerinin performansın ölçülmesi ve muhasebe ilişkisini açıklamak için metrikler kullanılmaktadır. Bu açıdan çalışmada pazarlama metrikleri, bu metriklere karşılık gelen finansal metrikler ve pazarlama ve muhasebe arasındaki ilişki teorik olarak ele alınmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 3-4 |