Rekabetin yoğun olduğu bir ortamda, tüketicilerin nasıl düşünüp karar verdiklerini anlamaya yönelik kaygılar
giderek artmış, geleneksel bilgi toplama teknikleri işletmelerin ihtiyaçlarını karşılayamaz ve istenilen sonuçları her zaman
üretemez hale gelmiştir. İşletmeler ayakta kalabilmek için bilgiyi toplamaya yarayan yeni teknik ve yöntemler arayışına
girmiştir. İşletmeler nöro bilimde kullanılan teknikler sayesinde tüketicinin kara kutusuna ulaşabilmekte, bu sayede elde
edilen bilgilerle, rakiplerine karşı rekabet avantajı elde etmektedir. Özellikle küresel işletmeler bu hedeflerine ulaşmak
için nöro teknikleri sık sık kullanmaktadır. İşletmeler her ne kadar nöro teknikler sayesinde gerçek veriye ulaşma imkânı
elde edebilse de bu yöntemlere başvurmadan önce hangi veri toplama tekniği kullanılacağına karar verirken fayda maliyet
analizi yapmalı ve ihtiyaca cevap verebilecek teknik imkânlar ölçüsünde yöntemini belirlemelidir. Nöropazarlama
alanında kullanılan bu teknikler sayesinde doğru, güncel ve hızlı bilgiye ulaşılabilmektedir. Fakat bu bilgiye ulaşmanın
maliyeti klasik veri toplama tekniklerine göre maliyeti daha yüksek olabilmektedir. Ayrıca bu cihazların kullanılması ve
bu cihazlar sayesinde elde edilen verilerin yorumlanıp kullanılabilir veriye dönüştürülmesi uzman personel ihtiyacı
doğurmaktadır. Klasik araştırma yöntemleri ile elde edilen veriler bu teknikler sayesinde elde edilen veriler ile
doğrulanabilmekte ve elde edilen sonuçlar genelleştirilebilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 7 |