Tüm dünyada yaşanan COVID-19 pandemisi, insanların sağlığını ve sağlık sistemlerini derinden etkilemiştir ve ülkelerin
çok ciddi bir krizle karşı karşıya kalmasına neden olmuştur. Bu çalışmada, dünyada ve Türkiye'de salgınla mücadelede
en ön saflarda yer alan olağanüstü koşullarda sağlık hizmeti sunmaya çalışan serbest eczacıların, COVID-19 pandemisi
ile mücadelesindeki kriz yönetimi uygulamalarının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, Türk Eczacılar
Birliği 11. Bölge Diyarbakır Eczacılar Odası'na bağlı serbest eczacılarla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır.
Örneklem seçiminde basit tesadüfi yöntem kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmelerdeki yer alan sorular
literatürdeki çalışmalardan, haberlerden ve kurumların resmi yazılarından oluşturulmuştur.
Çalışmanın bulgular bölümünde kamu kurum ve kuruluşları dahil olmak üzere COVID-19 pandemi krizi sırasında alınan
destek ve yardımlar, eczane yöneticilerinin aldığı kararlar, eczacıları ve eczane personelini virüsten koruma ve korunma
yolları, hasta ve tedarikçilerin ağırlanması, tıbbi ürünlere yönelik artan talebi karşılama yöntemleri, eczacılık
uygulamasının kapsamının genişletilmesi ve toplumu bilgilendirme ile ilgili etkinliklere yer verilmiştir. Çalışma
sonucunda ülkemizde COVID-19 pandemisine karşı uygulanan faaliyetler değerlendirildiğinde, proaktif kriz
yönetiminden ziyade reaktif kriz yönetiminin uygulandığı tespit edilmiştir. Ayrıca, bulgular doğrultusunda, interaktif kriz
yönetimi çerçevesinde, gelecekte yaşanabilecek diğer pandemi krizlerinin daha etkin ve verimli yönetilmesine yönelik
öneriler geliştirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 8 |