İşletmeler, yeni bir ürünü tanıtmak veya mevcut bir ürünün mevcut satışlarını arttırmak için tanıtım
faaliyetlerine öncelik vermekte ve yaptıkları harcamaların karşılığını görmek istemektedirler. Ayırdıkların bütçelerin
büyük olması sebebiyle, reklamın etkinliğinin ölçülmesi işletmeler için hayati öneme haizdir. Reklamın taraflarından
işletmeler, reklamın beklentileri karşılayıp karşılamadığını bilmek ve görmek istemektedirler. Hataların en aza
indirgendiği başarılı bir reklam, reklam ile ilgilenen tarafların ortak amacıdır.
Reklama, sınırları dışında bir görev yüklenmemeli ve reklamın haberleşmeye yönelik amaçları açık ve kesin
bir şekilde tanımlanmalıdır. Reklamın amacı, tanımlanmış bir kitle için, belirli bir zaman aralığında, belirli bir
dereceye kadar bir haberleşme görevi gerçekleştirmektedir. Reklamın haberleşmeye yönelik amaçları açık bir biçimde
tanımlandıktan sonra etkilerinin ölçülmesi olanaklı hale gelmektedir.
Rekabet üstü çaba gerektiren piyasada ayakta kalmak ve kar elde etmek isteyen işletmeler, ürettikleri ürün
ve hizmetleri piyasa sunarken öncesinde yaptıkları araştırmalarda en doğru bilgiyi zamanında elde etmek hayati
öneme sahiptir. Zamanında elde edilemeyen bilgi önemsiz bilgidir. Gerçeği tam olarak yansıtmayan bilgi ile alınan
kararlar ve işletmenin boşa zaman ve para harcamasına sebep olmaktadır. Bu maksatla işletmelerin araştırma yaparken
kullandıkları geleneksel araştırma yöntemleri işletmelere istedikleri zamanda gerçek veriyi sağlamada yeterli
olmamaktadır. Tüketicinin kara kutusuna ulaşma imkânı sağlayan nöropazarlama teknikleri sayesinde işletmeler
yapacakları piyasa araştırması ile doğru bilgiye ulaşma imkânı elde edebilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 8 |