Social media, which supports the development of communication technology, creates a different social environment with its unique features. Social media brings together millions of users with different characteristics and enables users all over the world to communicate with each other. In this way, digital marketing applications give businesses the chance to offer products and services under more favorable and advantageous conditions. Especially for young consumers, the advantages offered by the digital world are quite high. In this context, the aim of this study is to determine the effects of social media use and digital marketing practices on university students' mobile shopping. In this study, 434 people were surveyed on a voluntary basis. According to the correlation analysis performed with the data obtained, there is a positive and moderate relationship between digital marketing and mobile shopping with r=0.533 and p<0.05 significance level. The regression analysis was statistically significant (F=171,475; p=0,000). With an R2 coefficient of determination of 0.284, it can be stated that 28.4% of mobile shopping is explained by the digital marketing variable.
İletişim teknolojisinin gelişimini destekleyen sosyal medya, kendine özgü özellikleriyle farklı bir sosyal ortam hazırlamaktadır. Sosyal medya farklı özelliklere sahip milyonlarca kullanıcıyı bir araya getirmekle birlikte dünyanın her yerindeki kullanıcıları birbirleriyle iletişim kurmalarını sağlamaktadır. Bu sayede dijital pazarlama uygulamaları işletmeler tarafından ürün ve hizmetlerin daha uygun ve avantajlı koşullarda sunulma fırsatı vermektedir. Özellikle genç tüketicilere yönelik dijital dünyanın sunduğu avantajlar oldukça fazladır. Bu bağlamda çalışmanın amacı sosyal medya kullanımı ve dijital pazarlama uygulamalarının üniversite öğrencilerinin mobil alışveriş yapmaları üzerindeki etkilerini belirleyebilmektir. Bu araştırmada 434 kişiye gönüllülük esaslarına göre anket uygulaması yapılmıştır. Elde edilen verilerle yapılan korelasyon analizi ile dijital pazarlama ile mobil alışveriş arasında r=0,533 kuvvetinde ve p<0,05 anlamlılık düzeyinde pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişki vardır. Yapılan regresyon analizi istatistiksel olarak (F=171,475; p=0,000) anlamlı bulunmuştur. R2 belirlilik katsayısı 0,284 sonucuyla mobil alışverişin %28,4’ü dijital pazarlama değişkeni tarafından açıklandığı ifade edilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dijital Pazarlama |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 13 |