Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ARASINDA FİNANSAL OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: AFYONKARAHİSAR'DA BİR ANKET ÇALIŞMASI

Yıl 2024, Sayı: 14, 24 - 35, 31.12.2024
https://doi.org/10.58627/dpuiibf.1512815

Öz

Bireylerin günlük finansal kararları konusundaki farkındalıkları, ekonomik refahlarını doğrudan etkiler. Bu nedenle, eğitim kurumlarının finansal okuryazarlığı destekleyen müfredat programları aracılığıyla öğrencilere temel finansal bilgi sağlamaları önemlidir. Bu çalışma, üniversitelerdeki finansal yönetim ve muhasebe derslerinin öğrencilerin finansal okuryazarlık bilgisine olan etkisini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışma, Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinden elde edilen verilere dayanmaktadır. Anket, 2021-2022 akademik yılının bahar döneminde 838 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma verileri, SPSS 23.0 yazılım paketi kullanılarak frekans analizi ve ki-kare testi ile analiz edilmiştir. Bulgular, genel olarak öğrencilerin düşük düzeyde finansal okuryazarlığa sahip olduğunu ortaya koymaktadır. Ancak, sonuçlar finans ve muhasebe derslerinin finansal okuryazarlık seviyelerini artırmada önemli bir rol oynadığını göstermektedir.

Kaynakça

  • Akarçay Oğuz, A. ve Tektaş, D. (2021). Muhasebe ve finansman öğretmenlerinin finansal okuryazarlık düzeyinin tespit edilmesine yönelik bir araştırma. Ida Academia Muhasebe ve Maliye Dergisi, 4(2), 49-70. https://doi.org/10.52059/idaacmmd.939852
  • Akçay, A. O. ve Semercioğlu, M.S. (2021). Sınıf öğretmenlerinin matematik okuryazarlığı öz-yeterlikleri ve finansal okuryazarlık tutum ve davranış düzeyleri arasındaki ilişki. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 12(3), 1223-1233. https://doi.org/10.36362/gumus.956663
  • Aktaş, S. (2020). Finansal yönetim uygulamaları ve finansal okuryazarlık ilişkisi: Ankara örneği. Turkish studies- economy, 15(4), 2580-2591. https://doi.org/10.47644/TurkishStudies.42962
  • Anderloni, L. & Vandone, D. (2010). Risk of overindebtedness and behavioural factors. Dipartimento di scienze economiche aziendali e statistiche, Electronic copy available at: https://ssrn.com/abstract=1653513
  • Ateş, S. (2014). Finansal okuryazarlık ve davranışsal önyargılar: bireysel hisse senedi yatırımcısı üzerine ampirik bir çalışma. (Yüksek Lisans Tezi. Galatasaray Üniversitesi), İstanbul
  • Bayram, S. S. (2010). Finansal okuryazarlık ve para yönetimi davranışları: Anadolu Üniversitesi öğrencileri üzerine uygulama. (Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi), Eskişehir
  • Beal, D. J. & Delpaşitra, S. B. (2003). Financial literacy among australian university students. Economic papers, 22(1), 65-78.
  • Bernheim, B. D. (1996). Financial illiteracy, education, and retirement saving, Wharton Pension Research Council Working Papers. University of Pennsylvania Scholarly Commons, 38-68. 604. https://repository.upenn.edu/prc_papers/604
  • Bingül, B. A., Türk, A. & Ak, R. (2020). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlığı: Kırklareli Üniversitesi örneği. Tarih okulu dergisi (TOD), 13(XLIV), 613-630. DOI No: http://dx.doi.org/10.29228/Joh40200
  • Chen, H., & Volpe, R. P. (1998). An analysis of personal financial literacy among college students. Financial Services Review, 7(2), 107-128.
  • Cude, B., Lawrence, F. C., Lyons, A. C., Metzger, K., LeJeune, E., Marks, L. & Machtmes, K. (2006). College students and financial literacy: What they know and what we need to learn. Eastern family economics and resource management association, https://www.researchgate.net/publication/229048212
  • Cull, M. & Whitton, D. (2011). University students’ financial literacy levels: Obstacles and aids. The economic and labour relations review, 22(1), 99–114. DOI: https://doi.org/10.1177/103530461102200106
  • Danes, S. M. & Hira, T. K. (1987). Money management knowledge of college students. Journal of student financial aid, 17(1), 4-16. DOI: https://doi.org/10.55504/0884-9153.1435
  • Demirci, Y. (2021). Financial literacy and cryptocurrency participation. (Master of Arts in Management Information Systems. Boğaziçi University), İstanbul
  • Demirkol, Ö. F. ve Erduru, İ. (2017). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin tespitine yönelik bir araştırma: Harran Üniversitesi örneği. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 5(4),12-26.
  • Dursun, Y. (2021). A research on college students’ financial literacy level: a case of Yeditepe University. (Master Thesis. Yeditepe University), İstanbul
  • Er, B. ve Çetintaş, M. (2018). İşçilerde okuryazarlık: Finansal bilgi, tutum ve davranış eksenli bir araştırma. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü E-Dergisi, 1(2), 61-71.
  • Erbaş, C. (2020). Yatırımcı davranış biçimleri ve finansal okuryazarlık ilişkisi üzerine bir araştırma: Samsun ili örneği. (Yüksek Lisans Tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi), Samsun
  • Erdoğan, C. ve Erdoğan, S. (2018). Finansal okuryazarlık düzeyinin ölçülmesi ve finansal eğitimin finansal okuryazarlık düzeyi üzerine etkisi: Şırnak Üniversitesi örneği. Injosos Al-Farabı Internatıonal Journal on Socıal Scıences, 2(1), 138-159.
  • Güler, E. ve Tunahan, H. (2017). Finansal okuryazarlık: Hanehalkı üzerine bir araştırma. İşletme Bilimi Dergisi, 5(3), 79-104. https://doi.org/10.22139/jobs.323261
  • Gümüş, U. T. ve Pailer, M. K. (2019). Öğrencilerin finans dersi alma durumunun finansal okur yazarlık seviyesine etkisi: Bir Nazilli örneği. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 1496-1516. https://doi.org/10.26466/opus.553171
  • Hogarth, J. M. (2002). Financial literacy and family and consumer sciences. Journal of family and consumer sciences: From research to practice, 94(1), 14-28.
  • Isomidinova, G. & Singh, K. (2017). Determinants of financial literacy: a quantitative study among young students in Tashkent, Uzbekistan. Electronic Journal of Business & Management, 2(1), 61-75.
  • Jacobsen, C. & Correia, J. (2019). Analysis of financial literacy in a college population. Journal of higher education theory and practice, 19(4), 11-18.
  • Kaderli, Y. Gümüş, U. T. ve Danışman, E. (2016). Finansal okuryazarlık düzeyinin belirlenmesi: Türk silahlı kuvvetleri emekli personeli üzerinde bir araştırma. Finans ve Bankacılık Çalışmaları Dergisi, 5(5), 52-70. Doi: 10.20525/ijfbs.v5i5.635
  • Kaya, H. (2019). Finansal okuryazarlık ve İİBF’de verilen muhasebe finansman derslerinin finansal okuryazarlık üzerine etkileri: Cumhuriyet Üniversitesi İİBF öğrencileri üzerinde bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi), Sivas
  • Lee, N. (2012). What is financial literacy and does financial literacy education achieve its objectives? Evidence from banks, government agencies and financial literacy educators in England. In the Proceedings of 2012 Academy of Financial Services Annual Conference at San Antonio, (4), 1-20.
  • Liu, B., Wang, J., Chan, K. C. & Fung, A. (2020). The impact of entrepreneurs’s financial literacy on innovation within small and medium-sized enterprises. International small business journal: Researching entrepreneurship, 39(3), 228-246.
  • Lusardi, A. & Mitchell, O. S. (2005). Financial literacy and planning: Implications for retirement wellbeing. DNB Working Paper, 78: 1-36.
  • Lusardi, A. & Mitchell, O. S. (2006). Financial literacy and planning: Implications for retirement wellbeing. PRC WP Pension Research Council Working Paper, 2006(1), 1-33.
  • Lusardi, A. & Mitchell, O. S. (2009). How ordinary consumers make complex economic decisions: Financial literacy and retirement readiness. National Bureau of Economic Research, Nber, https://doi.org/10.1142/S2010139217500082
  • Lusardi, A. & Mitchel O. S. (2014). The economic importance of financial literacy: Theory and evidence. Published in final edited form as. J Econ Lit. 52(1), 5–44. DOI: 10.1257/jel.52.1.5
  • Mandell, L. (2008). Financial literacy of high school students. Handbook of Consumer Finance Research. In J. J. Xiao (Ed.), Springer, New York. pp. 163-183. https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/978-0-387-75734-6_10.pdf
  • Mandell, L. & Klein, L. S. (2009). The impact of financial literacy education on subsequent financial behavior. association for financial counseling and planning education. Electronic copy available at: https://ssrn.com/abstract=2224231.
  • OECD, (2005b). Recommendation on principles and good practices for financial education and awareness. Recommendatıon of The Council, Directorate For Financial and Enterprise Affairs. https://library.bsl.org.au/jspui/bitstream/1/5138/1/Improving-financial-literacy_OECD-2015.pdf.
  • Özen, E. ve Kaya, Z. (2015,). Finansal okuryazarlık seviyesinin ölçülmesi: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. 19. Finans Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Türkiye, 21-24 Ekim, 2015, pp. 147-161.
  • Pearson, K. (1900). On the criterion that a given system of deviations from the probable in the case of a correlated system of variables is such that it can be reasonably supposed to have arise:p from random sampling, Philosophical Magazine, 50, 157-172.
  • Potrich, A.C.G., Vieira, K.M. &Wesley Mendes-Da-Silva, W. (2015). Development of a financial literacy model for university students. Article in Management Research Review, 39(3), 356-376.
  • Rooij, M.C.J.V., Lusardi, A. & Alessie, R.J.M. (2011). Financial literacy and retirement planning in the netherlands. Journal of economic psychology, 32(2011), 593–608.
  • Rosacker, K. M. & Rosacker, R. E. (2016). An Exploratory Study of Financial Literacy Training For Accounting and Business Majors. The International Journal of Management Education, 14(2016), 1-7.
  • Rosacker, K. M. & Rosacker, R. E. (2016). An exploratory study of financial literacy training for accounting and business majors. The International Journal of Management Education, 14(2016), 1-7. https://www.researchgate.net/publication/288857925
  • Salman, Ü. N. ve Esmeray, A. (2020). Finansal okuryazarlık: muhasebe ve finansman eğitimi alan öğrencilere yönelik bir araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(2), 2002-2016.
  • Saraç, E. (2014). Finansal okuryazarlık ve Dumlupınar Üniversitesi öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin ölçülmesi üzerine bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi), Kütahya
  • Singh, K. (2018). Financial literacy of African American College students: Evidence and implications from one historically black institution. International Journal of Economics and Finance, 10(8), 204-216.
  • Şahin, M. ve Barış, S. (2017). Finansal okuryazarlık ve tasarruf davranışları: Kamu çalışanları üzerine bir inceleme. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(2), 77-103.
  • Temizel, F. ve Bayram, F. (2011). Finansal okuryazarlık: Anadolu Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) öğrencilerine yönelik bir araştırma. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 12(1), 73-86.
  • Türkiye Finansal Okuryazarlık Araştırması. (2017). https://www.fo-der.org/turkiye-finansal-okuryazarlik-arastirmasi-2017/.
  • Volpe, R. P., Chen, H. & Pavlicko J. J. (1996). Personal investment literacy among college students: A survey. Financial practice and education, 6(2), 86-94.
  • Walakumbura, S.H.M.L. (2021). The effect of financial literacy on personal ınvestment decisions amongst medical practitioners in Sri Lanka. European Journal of Business and Management Research, 6(4), 123-126. DOI: 10.24018/ejbmr.2021.6.4.952
  • Wilson, B. J. (1967). A measurement of selected economıc understandings of junior achievers. The Ohio State University, 11-142.
  • Yalman N. (2022). Alan dışı mesleklerde finansal okuryazarlık düzeyinin belirlenmesi üzerine bir araştırma: Afyonkarahisar ili örneği. (Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi), Afyonkarahisar
  • Yatbaz, A. ve Çatıkkaş, Ö. (2019). Accounting and finance literacy: A comparative study. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 161-170. DOI: 10.25095/mufad.606011
  • Zhao, H. & Zhang, N. (2021). Financial literacy or investment experience: which is more influential incryptocurrency investment? Article in International Journal of Bank Marketing, DOI: 10.1108/IJBM-11-2020-0552

EXAMINING FINANCIAL LITERACY LEVELS AMONG UNIVERSITY STUDENTS: A SURVEY STUDY IN AFYONKARAHİSAR

Yıl 2024, Sayı: 14, 24 - 35, 31.12.2024
https://doi.org/10.58627/dpuiibf.1512815

Öz

Individuals' awareness of their daily financial decisions directly affects their economic well-being. Therefore, it is crucial for educational institutions to provide students with basic financial knowledge through curriculum programs supporting financial literacy. This study aims to assess the impact of financial management and accounting courses in universities on the body of financial literacy knowledge of students. The study draws on the data obtained from a survey of the students at the Faculty of Economics and Administrative Sciences at Afyon Kocatepe University. The survey was conducted on a sample of 838 students during the spring semester of the 2021-2022 academic year. Research data were analyzed using frequency analysis and chi-square test with the SPSS 23.0 software package. The findings reveal that, overall, students have low levels of financial literacy. However, the results indicate that finance and accounting courses play a significant role in increasing financial literacy levels.

Kaynakça

  • Akarçay Oğuz, A. ve Tektaş, D. (2021). Muhasebe ve finansman öğretmenlerinin finansal okuryazarlık düzeyinin tespit edilmesine yönelik bir araştırma. Ida Academia Muhasebe ve Maliye Dergisi, 4(2), 49-70. https://doi.org/10.52059/idaacmmd.939852
  • Akçay, A. O. ve Semercioğlu, M.S. (2021). Sınıf öğretmenlerinin matematik okuryazarlığı öz-yeterlikleri ve finansal okuryazarlık tutum ve davranış düzeyleri arasındaki ilişki. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 12(3), 1223-1233. https://doi.org/10.36362/gumus.956663
  • Aktaş, S. (2020). Finansal yönetim uygulamaları ve finansal okuryazarlık ilişkisi: Ankara örneği. Turkish studies- economy, 15(4), 2580-2591. https://doi.org/10.47644/TurkishStudies.42962
  • Anderloni, L. & Vandone, D. (2010). Risk of overindebtedness and behavioural factors. Dipartimento di scienze economiche aziendali e statistiche, Electronic copy available at: https://ssrn.com/abstract=1653513
  • Ateş, S. (2014). Finansal okuryazarlık ve davranışsal önyargılar: bireysel hisse senedi yatırımcısı üzerine ampirik bir çalışma. (Yüksek Lisans Tezi. Galatasaray Üniversitesi), İstanbul
  • Bayram, S. S. (2010). Finansal okuryazarlık ve para yönetimi davranışları: Anadolu Üniversitesi öğrencileri üzerine uygulama. (Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi), Eskişehir
  • Beal, D. J. & Delpaşitra, S. B. (2003). Financial literacy among australian university students. Economic papers, 22(1), 65-78.
  • Bernheim, B. D. (1996). Financial illiteracy, education, and retirement saving, Wharton Pension Research Council Working Papers. University of Pennsylvania Scholarly Commons, 38-68. 604. https://repository.upenn.edu/prc_papers/604
  • Bingül, B. A., Türk, A. & Ak, R. (2020). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlığı: Kırklareli Üniversitesi örneği. Tarih okulu dergisi (TOD), 13(XLIV), 613-630. DOI No: http://dx.doi.org/10.29228/Joh40200
  • Chen, H., & Volpe, R. P. (1998). An analysis of personal financial literacy among college students. Financial Services Review, 7(2), 107-128.
  • Cude, B., Lawrence, F. C., Lyons, A. C., Metzger, K., LeJeune, E., Marks, L. & Machtmes, K. (2006). College students and financial literacy: What they know and what we need to learn. Eastern family economics and resource management association, https://www.researchgate.net/publication/229048212
  • Cull, M. & Whitton, D. (2011). University students’ financial literacy levels: Obstacles and aids. The economic and labour relations review, 22(1), 99–114. DOI: https://doi.org/10.1177/103530461102200106
  • Danes, S. M. & Hira, T. K. (1987). Money management knowledge of college students. Journal of student financial aid, 17(1), 4-16. DOI: https://doi.org/10.55504/0884-9153.1435
  • Demirci, Y. (2021). Financial literacy and cryptocurrency participation. (Master of Arts in Management Information Systems. Boğaziçi University), İstanbul
  • Demirkol, Ö. F. ve Erduru, İ. (2017). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin tespitine yönelik bir araştırma: Harran Üniversitesi örneği. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 5(4),12-26.
  • Dursun, Y. (2021). A research on college students’ financial literacy level: a case of Yeditepe University. (Master Thesis. Yeditepe University), İstanbul
  • Er, B. ve Çetintaş, M. (2018). İşçilerde okuryazarlık: Finansal bilgi, tutum ve davranış eksenli bir araştırma. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü E-Dergisi, 1(2), 61-71.
  • Erbaş, C. (2020). Yatırımcı davranış biçimleri ve finansal okuryazarlık ilişkisi üzerine bir araştırma: Samsun ili örneği. (Yüksek Lisans Tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi), Samsun
  • Erdoğan, C. ve Erdoğan, S. (2018). Finansal okuryazarlık düzeyinin ölçülmesi ve finansal eğitimin finansal okuryazarlık düzeyi üzerine etkisi: Şırnak Üniversitesi örneği. Injosos Al-Farabı Internatıonal Journal on Socıal Scıences, 2(1), 138-159.
  • Güler, E. ve Tunahan, H. (2017). Finansal okuryazarlık: Hanehalkı üzerine bir araştırma. İşletme Bilimi Dergisi, 5(3), 79-104. https://doi.org/10.22139/jobs.323261
  • Gümüş, U. T. ve Pailer, M. K. (2019). Öğrencilerin finans dersi alma durumunun finansal okur yazarlık seviyesine etkisi: Bir Nazilli örneği. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 1496-1516. https://doi.org/10.26466/opus.553171
  • Hogarth, J. M. (2002). Financial literacy and family and consumer sciences. Journal of family and consumer sciences: From research to practice, 94(1), 14-28.
  • Isomidinova, G. & Singh, K. (2017). Determinants of financial literacy: a quantitative study among young students in Tashkent, Uzbekistan. Electronic Journal of Business & Management, 2(1), 61-75.
  • Jacobsen, C. & Correia, J. (2019). Analysis of financial literacy in a college population. Journal of higher education theory and practice, 19(4), 11-18.
  • Kaderli, Y. Gümüş, U. T. ve Danışman, E. (2016). Finansal okuryazarlık düzeyinin belirlenmesi: Türk silahlı kuvvetleri emekli personeli üzerinde bir araştırma. Finans ve Bankacılık Çalışmaları Dergisi, 5(5), 52-70. Doi: 10.20525/ijfbs.v5i5.635
  • Kaya, H. (2019). Finansal okuryazarlık ve İİBF’de verilen muhasebe finansman derslerinin finansal okuryazarlık üzerine etkileri: Cumhuriyet Üniversitesi İİBF öğrencileri üzerinde bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi), Sivas
  • Lee, N. (2012). What is financial literacy and does financial literacy education achieve its objectives? Evidence from banks, government agencies and financial literacy educators in England. In the Proceedings of 2012 Academy of Financial Services Annual Conference at San Antonio, (4), 1-20.
  • Liu, B., Wang, J., Chan, K. C. & Fung, A. (2020). The impact of entrepreneurs’s financial literacy on innovation within small and medium-sized enterprises. International small business journal: Researching entrepreneurship, 39(3), 228-246.
  • Lusardi, A. & Mitchell, O. S. (2005). Financial literacy and planning: Implications for retirement wellbeing. DNB Working Paper, 78: 1-36.
  • Lusardi, A. & Mitchell, O. S. (2006). Financial literacy and planning: Implications for retirement wellbeing. PRC WP Pension Research Council Working Paper, 2006(1), 1-33.
  • Lusardi, A. & Mitchell, O. S. (2009). How ordinary consumers make complex economic decisions: Financial literacy and retirement readiness. National Bureau of Economic Research, Nber, https://doi.org/10.1142/S2010139217500082
  • Lusardi, A. & Mitchel O. S. (2014). The economic importance of financial literacy: Theory and evidence. Published in final edited form as. J Econ Lit. 52(1), 5–44. DOI: 10.1257/jel.52.1.5
  • Mandell, L. (2008). Financial literacy of high school students. Handbook of Consumer Finance Research. In J. J. Xiao (Ed.), Springer, New York. pp. 163-183. https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/978-0-387-75734-6_10.pdf
  • Mandell, L. & Klein, L. S. (2009). The impact of financial literacy education on subsequent financial behavior. association for financial counseling and planning education. Electronic copy available at: https://ssrn.com/abstract=2224231.
  • OECD, (2005b). Recommendation on principles and good practices for financial education and awareness. Recommendatıon of The Council, Directorate For Financial and Enterprise Affairs. https://library.bsl.org.au/jspui/bitstream/1/5138/1/Improving-financial-literacy_OECD-2015.pdf.
  • Özen, E. ve Kaya, Z. (2015,). Finansal okuryazarlık seviyesinin ölçülmesi: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. 19. Finans Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Türkiye, 21-24 Ekim, 2015, pp. 147-161.
  • Pearson, K. (1900). On the criterion that a given system of deviations from the probable in the case of a correlated system of variables is such that it can be reasonably supposed to have arise:p from random sampling, Philosophical Magazine, 50, 157-172.
  • Potrich, A.C.G., Vieira, K.M. &Wesley Mendes-Da-Silva, W. (2015). Development of a financial literacy model for university students. Article in Management Research Review, 39(3), 356-376.
  • Rooij, M.C.J.V., Lusardi, A. & Alessie, R.J.M. (2011). Financial literacy and retirement planning in the netherlands. Journal of economic psychology, 32(2011), 593–608.
  • Rosacker, K. M. & Rosacker, R. E. (2016). An Exploratory Study of Financial Literacy Training For Accounting and Business Majors. The International Journal of Management Education, 14(2016), 1-7.
  • Rosacker, K. M. & Rosacker, R. E. (2016). An exploratory study of financial literacy training for accounting and business majors. The International Journal of Management Education, 14(2016), 1-7. https://www.researchgate.net/publication/288857925
  • Salman, Ü. N. ve Esmeray, A. (2020). Finansal okuryazarlık: muhasebe ve finansman eğitimi alan öğrencilere yönelik bir araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(2), 2002-2016.
  • Saraç, E. (2014). Finansal okuryazarlık ve Dumlupınar Üniversitesi öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin ölçülmesi üzerine bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi), Kütahya
  • Singh, K. (2018). Financial literacy of African American College students: Evidence and implications from one historically black institution. International Journal of Economics and Finance, 10(8), 204-216.
  • Şahin, M. ve Barış, S. (2017). Finansal okuryazarlık ve tasarruf davranışları: Kamu çalışanları üzerine bir inceleme. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(2), 77-103.
  • Temizel, F. ve Bayram, F. (2011). Finansal okuryazarlık: Anadolu Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) öğrencilerine yönelik bir araştırma. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 12(1), 73-86.
  • Türkiye Finansal Okuryazarlık Araştırması. (2017). https://www.fo-der.org/turkiye-finansal-okuryazarlik-arastirmasi-2017/.
  • Volpe, R. P., Chen, H. & Pavlicko J. J. (1996). Personal investment literacy among college students: A survey. Financial practice and education, 6(2), 86-94.
  • Walakumbura, S.H.M.L. (2021). The effect of financial literacy on personal ınvestment decisions amongst medical practitioners in Sri Lanka. European Journal of Business and Management Research, 6(4), 123-126. DOI: 10.24018/ejbmr.2021.6.4.952
  • Wilson, B. J. (1967). A measurement of selected economıc understandings of junior achievers. The Ohio State University, 11-142.
  • Yalman N. (2022). Alan dışı mesleklerde finansal okuryazarlık düzeyinin belirlenmesi üzerine bir araştırma: Afyonkarahisar ili örneği. (Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi), Afyonkarahisar
  • Yatbaz, A. ve Çatıkkaş, Ö. (2019). Accounting and finance literacy: A comparative study. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 161-170. DOI: 10.25095/mufad.606011
  • Zhao, H. & Zhang, N. (2021). Financial literacy or investment experience: which is more influential incryptocurrency investment? Article in International Journal of Bank Marketing, DOI: 10.1108/IJBM-11-2020-0552
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Hanehalkı Finansmanı ve Finansal Okuryazarlık
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Huriye Bozok 0000-0002-5598-5949

Veysel Kula 0000-0002-1385-4596

Letife Özdemir 0000-0002-8636-2277

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 9 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 29 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Bozok, H., Kula, V., & Özdemir, L. (2024). EXAMINING FINANCIAL LITERACY LEVELS AMONG UNIVERSITY STUDENTS: A SURVEY STUDY IN AFYONKARAHİSAR. Dumlupınar Üniversitesi İİBF Dergisi(14), 24-35. https://doi.org/10.58627/dpuiibf.1512815