The aim of this study is to determine whether tobacco shops in Manisa, Turkey comply with the Rolled Tobacco Ban that went into effect in 2021. In the study, tobacco shops (n=17) with sales licenses and selling hookahs, macarons, tobacco, filters, pipes, etc. in Yunusemre district of Manisa in September 2023 were observed and evaluated in terms of compliance with the Rolled Tobacco Ban. As a result of the evaluation, illegal activities were observed in 13 (76%) tobacco shops. The remaining 4 (24%) tobacco shops were found to be in compliance with the law. As a result of the study, it was understood that if the sales staff in tobacco shops trust the customers and know their customers, illegal sales activities can be observed inside or outside the tobacco shops. In this study, it was observed that only 4 tobacco shops did not sell filled rolled tobacco. Therefore, it was concluded that stricter rules and penalties should be applied by lawmakers for those who do not comply with the rolled and filled tobacco ban.
Bu çalışmanın amacı Türkiye Manisa’da bulunan tütün dükkanlarının 2021 yılında yürürlüğe giren Sarma tütün yasağına uyup uymadığının belirlenmesidir. Çalışmada Eylül 2023'te Manisa, Yunusemre ilçesinde satış ruhsatı olan ve nargile, makaron, tütün, filtre, pipo vb. satan tütün dükkanlar (n=17) gözlemlenerek Sarma Tütün Yasağı'na uygunluk açısından değerlendirildi. Değerlendirme sonucunda 13 (76%) tütün dükkanında yasadışı faaliyetler gözlemledi. Kalan 4 (24%) tütün dükkanının ise yasaya uydukları gördü. Çalışma sonucunda tütüncülerdeki satış elemanları müşteriye güveniyorsa ve müşterisini tanıyorsa, tütün dükkanlarının içinde veya dışında yasadışı satış faaliyetleri görülebileceği anlaşışmıştır. Bu çalışmada sadece 4 tütüncü dükkanının doldurulmuş sarma tütün satmadığı görülmüştür. Bu nedenle sarma ve doldurulmuş tütün yasağına uymayanların yasa koyucular tarafından daha katı kurallar ve cezalar uygulanması gerektiği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Kamu Ekonomisi - Vergilendirme ve Gelir, Sosyal Pazarlama |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 14 |