Within the framework of the sustainable development goal countries turn to practices that will improve environmental awareness in order to improve environmental quality. In this study the relationship between carbon emissions which worsened environmental quality by increasing environmental pollution and economic growth, renewable energy consumption, education level by gender, foreign direct investment was investigated by panel VAR method in high income countries. Findings from the analysis show that education and renewable energy play an important role in improving environmental quality. In additon according to the causality relationship findingd, it can be said that the education levels of men and women, renewable energy consumption, foreign direct investment and GDP are effective on the environmental pollution indicator of high income countries.
environmental awareness education renewable energy panel VAR analysis
Sürdürülebilir kalkınma hedefi çerçevesinde ülkeler çevresel kaliteyi iyileştirmek amacıyla çevresel duyarlılığı geliştirecek uygulamalara yönelmektedirler. Bu çalışmada yüksek gelirli ülkelerde çevresel kirliliği artırarak çevresel kaliteyi kötüleştiren karbon emisyonu ve ekonomik büyüme, yenilenebilir enerji tüketimi, cinsiyete göre eğitim düzeyi, doğrudan yabancı sermaye yatırımları arasındaki ilişki panel VAR yöntemi ile araştırılmıştır. Analizlerden elde edilen bulgular çevresel kaliteyi iyileştirmede eğitimin ve yenilenebilir enerjinin önemli bir rolünün olduğunu göstermektedir. Ayrıca, nedensellik ilişkisi bulgularına göre yüksek gelirli ülkelerin çevresel kirlilik göstergesi üzerine erkeklerin ve kadınların eğitim düzeylerinin, yenilenebilir enerji tüketiminin, doğrudan yabancı sermaye yatırımlarının ve GSYH’nın etkili olduğu söylenebilir.
çevresel duyarlılık eğitim yenilenebilir enerji Panel VAR analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.