Bu çalışmada; tüketicilerin ürün ve hizmetlere
ait özellikleri tercih ederlerken karşılaştıkları alternatifler arasından yaptıkları
seçimi anlamak için geliştirilen ve çok değişkenli bir istatistiksel teknik
olan konjoint analizi kullanılmıştır. Çalışmada, konjoint analizi
tekniklerinden biri olan seçime dayalı analiz tekniğinin tercih edilmiş olmasının
sebebi ise, bu teknik ile direk tüketici tercihlerinin ölçülebilmesi ve ilgili
yazındaki mevcut çalışma sayısının az olmasıdır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı,
başta pazarlama olmak üzere birçok alanda yaygın olarak kullanılan konjoint
analizinin incelenmesi ve seçime dayalı konjoint analizi tekniği aracılığıyla
da Dumlupınar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğretim
elemanlarının var olan bir kampüsün sürdürülebilir bir yeşil kampüse dönüşümü
sırasında öncelikli olarak yapılmasını istedikleri uygulamaların belirlenmesidir.
In this study, conjoint analysis, which is developed to understand
consumers’ choice while they prefer product and services’ attributes among
alternatives, they faced, and one of the multivariate statistical techniques is
used. In study, choice based conjoint analysis technique, which is evaluated
direct consumers’ prefer and had small number of available studies in
literature is preferred. In this regard, the purpose of the study is to examine
conjoint analysis, widely used in many field and primarily desired applications
that academic staffs of Faculty of Economics and Administrative Sciences of
Dumlupinar University want at during transformation from an existing campus to
a sustainable green campus.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 50 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.