Performans değerlendirme
sistemlerinin etkin bir biçimde işlemesi, sistemin çalışanlar tarafından kabul
edilmesine bağlıdır. Çalışanların sistemi kabul etmelerini sağlayan en önemli
unsurlardan birinin örgütsel adalet algısı olduğu saptanmıştır. Performans
değerlendirme sisteminde örgütsel adalet algısının doğru ve güvenilir
olabilmesi için, performans değerlendirme sistemin planlanması ve
geliştirilmesi, yürütülmesi ve sistemden elde edilen sonuçların çalışanlara
iletildiği geri bildirim süreçlerinin bulunması gerekliliği göz önüne
alındığında 360 derece performans değerlendirme sisteminin örgütsel adalet
kavramıyla birebir örtüştüğü görülmektedir. Bu noktadan hareketle çalışmanın
amacı, 360 derece performans değerlendirme ve örgütsel adalet arasındaki ilişkiyi,
örgütsel adalet boyutları olan dağıtım adaleti, prosedür adaleti ve etkileşim
adaleti ile bu boyutların çeşitli demografik özelliklere göre (yaş, cinsiyet,
medeni durum, eğitim vb.) farklılaşıp farklılaşmadığın
incelenmesidir.
The effective working of performance evaluation
systems depends on the acknowledging of the system by employees. In this
purpose, it has been determined that the organizational justice is one of the
most important elements. For a right and reliable organizational justice in the
performance evaluation, the system must include the planning, developing and
executing processes. Also, the system must have a feed-back process in which
the results of the system delivered to employees. Taking these processes into account,
360 degree performance evaluation system is the best choice. So in this study,
the effect of 360 degree performance evaluation on the organizational justice
consisting of allocative, procedural and interacting justices has been
investigated. Beside this, effects of demographical properties on the
organizational justice have also been investigated
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 49 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.