Bilgi çağı yapısı itibariyle
karmaşıklığın ve kompleks problemlerin var olduğu bir dönemdir. Tüm bu karmaşık
ve kompleks problemlerin bütüncül bir yaklaşımla ele alınıp çözülmesi
gerekmektedir. Bu bağlamda, bütüncül yaklaşımı sergileyebilecek liderlere
ihtiyaç duyulmaktadır. Bu lider, sürdürülebilir lider olarak
adlandırılmaktadır. Çalışmada yeni bir kavram olan sürdürülebilir liderlik
konusuyla ilgili yerli ve yabancı literatürde yer alan kaynaklar incelenerek,
kavramın sınırlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Amaca yönelik olarak
literatür taraması yöntemi kullanılmıştır.
Bilgi toplumunun
yaşadığı sosyal, kültürel, ekonomik ve çevresel problemleri gören, anlayan ve
bunlara ilişkin kaygılarıyla beraber çevresinde yer alan bireylere vizyon çizen
ve onları organize eden liderlik olarak tanımlanan sürdürülebilir liderlik
kavramı örgütsel açıdan ele alınarak hangi kişisel özelliklere sahip olduğu
çalışmanın kapsamını oluşturmaktadır.
Çalışmanın sonucunda, sürdürülebilir liderliğin sadece günümüz toplumu
için değil gelecekte evrilecek yeni toplumun varlığı ve devamlılığı içinde
önemli olduğu ve bundan dolayı eğitim sürecinde de bireylere kazandırılması
gereken bir liderlik stili olarak ilgili literatürde yer aldığı belirlenmiştir.
Bugünü oluşturan dinamikler dünün eseri ise, geleceği oluşturacak olan
dinamikler de bugünden şekillenmektedir. Nitekim, sürdürülebilir lider bu
dinamikleri şekillendirme de kritik öneme sahip yönlendirici bir kişidir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 48 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.