Bu araştırmanın amacı, birinci sınıf öğrencilerinin
okul olgunluğu düzeylerinin okuma yazmayı öğrenmelerine olan etkisini incelemektir.
Bu araştırmanın çalışma grubunu Eskişehir ili Odunpazarı İlçesi'nde Milli
Eğitim Bakanlığı'na bağlı İsmet İnönü İlkokulu'nun 51 birinci sınıf öğrencisi
oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu; Metropolitan
Okul Olgunluğu Testi (MOT) ve İlk Okuma Yazma Becerisini Değerlendirme Formları
kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, okul öncesi eğitim alıp almama
durumunun ve okula başlama yaşının okul olgunluğu üzerinde; okul olgunluğunun
ise okuma ve yazma becerisi üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturduğu
saptanmıştır. Bu bulgulara göre, okul öncesi eğitim alıp almama durumunun ve
okula başlama yaşının okul olgunluğunu etkilediği; okul olgunluğu düzeyi yüksek
olan öğrencilerin okuma ve yazma becerilerinin de yüksek olduğu ortaya
çıkmıştır.
Purpose of
this study is to research the effect of readiness level of primary school first
grade students at cognitive field -defines the school readiness- to their
literacy process. The study group of this research is consist of 51 students as first grade to İsmet İnönü
Primary School which is a goverment school
located at Odunpazari of Eskisehir city. As acollection tools Personal
Information Form; Metropolitan School Readiness Test (MSRT) and the Literacy
Process Evaluation Forms are used in this study. According to the
findings pre-school education and the school starting age has significant
differentness on school readiness and
the school readiness has significant differentness on reading and
writing skills. It is determined that the
status of pre-school education and the school age affects the school readiness
and the children has high level of school readiness also has high level of reading
and writing skills.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 47 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.