BibTex RIS Kaynak Göster

EFFECT OF SPORT SPONSORSHP PERCEPTION OF CONSUMERS ONTO THE BRAND VALUE

Yıl 2016, Afro-Avrasya Özel Sayısı, 1 - 17, 28.12.2016

Öz

Today,companies  are setting off on  a quest of various strategies in order to
keep their existence and develope their brand value along with backbreaking
conditions of competition.One of the strategies applied in that condition is
strategy of sponsorship.The most prominent 
one among the sponsors is Sponsor of Sports.It enables to reach both the
groups in the fields where activities happen and the groups who watch it in
front of Tv.This is also a big opportunity to make their brand value wide. In
this thesis,consumers’ impact of sponsorship onto  the brand value of the companies has been
tired to be analysed.



The
purpose of this research was to examine the relationship between sports
sponsorship and brand value, and sponsorship of sports is to demonstrate how an
impact on brand value. In this regard Turkish Airlines which will be the
leading brand in airline companies has been preferred the investigation as a
brand value of the company. As a result, the sports sponsorship have an impact
on brand awareness, perceived quality and brand loyalty.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, Gonca Şükriye ve Selma Kalyoncuoğlu,(2014) “İşletmelerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmalarının Marka Algısı Üzerine Etkisinin Değerlendirilmesi”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:7, Sayı:3, ss.125-144.
  • Ar, Aybeniz A.(2004), Marka ve Marka Stratejileri, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Argan, Metin ve Hakan katırcı, (2008), Spor Pazarlaması, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Grassinger, Gülçin Elçin, (2003), Sponsorluk Sözleşmesi, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Karalar, Rıdvan ve Hakan, Kiracı(2007), “Marka Değeri Bileşeni Olarak Marka Bağımlılığı: Kolalı İçecekler Üzerine Bir Araştırma”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:7, Sayı:2, ss.205-226.
  • Kocaman, Serpil ve İbrahim, Güngör(2012), “Destinasyonlarda Müşteri Temelli Marka Değerinin Ölçülmesi ve Marka Değeri Boyutlarının Genel Marka Değeri Üzerindeki Etkileri: Alanya Destinasyonu Örneği”, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt:4, Sayı:3, ss143-161.
  • Koçak, Akın ve Alper, Özer,(2004) “ Marka Değer Belirleyicileri: Bir Ölçek Değerlendirmesi”,9. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildirisi,
  • Marangoz, Mehmet(2007), “Tüketici Davranışı Temeline Göre Marka Değerinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma”,Öneri Dergisi, Cilt:7, Sayı:28, ss.87-96
  • Okay, Aydemir, (1998), Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sponsorluk, Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
  • Okay, Ayla ve Aydemir Okay, (2005), Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul.
  • Peltekoğlu, Filiz, Balta, (2004), Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Soyer, Fikret ve Yusuf Can, (2010), “Sporda Sponsorluğun Hukuki Temelleri ve Türkiye’deki Mevcut Durum Üzerine Bir İnceleme”,Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, Cilt:7, Sayı:1, ss.1202-1218.
  • Soyer, Fikret, (2003), Sporda Sponsorluk: Kavram, Kapsam ve Bir Araştırma, Gazi Kitapevi Yayınları, Ankara.
  • Taşkın, Ercan,(2007), Marka ve Marka Stratejileri, Yargı Yayınevi, Ankara.
  • Toksarı, Murat ve Mehmet Emin İnal,(2012), Tüketici Temelli Marka Değerinin Ölçümü, İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul.
  • Tosun, Nurhan Babür,(2010), İletişim Temelli Marka Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Yoo, Boonghee and others (2000), “An Examination of Selected Marketing Mix Elements and Brand Equity”,Journual of the Academy of Marketing Science,Vol:28, No:2, pp.195-211.

TÜKETİCİLERDEKİ SPOR SPONSORLUĞU ALGISININ MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2016, Afro-Avrasya Özel Sayısı, 1 - 17, 28.12.2016

Öz

Günümüzde artan yıpratıcı rekabet
koşullarıyla birlikte firmalar varlıklarını devam ettirebilmek ve marka
değerlerini geliştirebilmek amacıyla çeşitli stratejiler arayışı içerisine
girmektedirler. Bu durumda kullanılan stratejilerden biride sponsorluk stratejisidir.
Sponsorluklar arasında daha çok ön plana çıkan çeşit ise spor sponsorluğudur.
Hem faaliyetin gerçekleştiği alandaki kitleye hem de televizyon karşısında
izleyen kitleye ulaşma imkanı sağlamaktadır. Bu da firmaların marka değerini
yaygınlaştırabilmesi için büyük bir fırsat niteliğindedir. Bu araştırmada
müşterilerdeki spor sponsorluğu algısının firmaların marka değerleri üzerine
etkisi ölçülmeye çalışılmıştır.



Bu
araştırmanın amacı, spor sponsorluğu ve marka değeri arasındaki ilişkiyi
incelemek ve spor sponsorluğunun marka değeri üzerinde nasıl bir etkisi
olduğunu ortaya koymaktır. Bu doğrultuda marka değeri incelemesi yapılacak olan
firma olarak hava yolu şirketlerinde lider marka olan Türk Hava Yolları tercih
edilmiştir. Sonuç olarak, spor sponsorluğunun marka farkındalığı, algılanan
kalite ve marka sadakati üzerinde etkisi olduğu bulgusu elde edilmiştir. 

Kaynakça

  • Akkoyunlu, Gonca Şükriye ve Selma Kalyoncuoğlu,(2014) “İşletmelerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmalarının Marka Algısı Üzerine Etkisinin Değerlendirilmesi”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:7, Sayı:3, ss.125-144.
  • Ar, Aybeniz A.(2004), Marka ve Marka Stratejileri, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Argan, Metin ve Hakan katırcı, (2008), Spor Pazarlaması, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Grassinger, Gülçin Elçin, (2003), Sponsorluk Sözleşmesi, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Karalar, Rıdvan ve Hakan, Kiracı(2007), “Marka Değeri Bileşeni Olarak Marka Bağımlılığı: Kolalı İçecekler Üzerine Bir Araştırma”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:7, Sayı:2, ss.205-226.
  • Kocaman, Serpil ve İbrahim, Güngör(2012), “Destinasyonlarda Müşteri Temelli Marka Değerinin Ölçülmesi ve Marka Değeri Boyutlarının Genel Marka Değeri Üzerindeki Etkileri: Alanya Destinasyonu Örneği”, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt:4, Sayı:3, ss143-161.
  • Koçak, Akın ve Alper, Özer,(2004) “ Marka Değer Belirleyicileri: Bir Ölçek Değerlendirmesi”,9. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildirisi,
  • Marangoz, Mehmet(2007), “Tüketici Davranışı Temeline Göre Marka Değerinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma”,Öneri Dergisi, Cilt:7, Sayı:28, ss.87-96
  • Okay, Aydemir, (1998), Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sponsorluk, Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
  • Okay, Ayla ve Aydemir Okay, (2005), Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul.
  • Peltekoğlu, Filiz, Balta, (2004), Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Soyer, Fikret ve Yusuf Can, (2010), “Sporda Sponsorluğun Hukuki Temelleri ve Türkiye’deki Mevcut Durum Üzerine Bir İnceleme”,Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, Cilt:7, Sayı:1, ss.1202-1218.
  • Soyer, Fikret, (2003), Sporda Sponsorluk: Kavram, Kapsam ve Bir Araştırma, Gazi Kitapevi Yayınları, Ankara.
  • Taşkın, Ercan,(2007), Marka ve Marka Stratejileri, Yargı Yayınevi, Ankara.
  • Toksarı, Murat ve Mehmet Emin İnal,(2012), Tüketici Temelli Marka Değerinin Ölçümü, İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul.
  • Tosun, Nurhan Babür,(2010), İletişim Temelli Marka Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Yoo, Boonghee and others (2000), “An Examination of Selected Marketing Mix Elements and Brand Equity”,Journual of the Academy of Marketing Science,Vol:28, No:2, pp.195-211.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ercan Taşkın

Ali Kosat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Afro-Avrasya Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Taşkın, E., & Kosat, A. (2016). TÜKETİCİLERDEKİ SPOR SPONSORLUĞU ALGISININ MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi1-17.
AMA Taşkın E, Kosat A. TÜKETİCİLERDEKİ SPOR SPONSORLUĞU ALGISININ MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Published online 01 Aralık 2016:1-17.
Chicago Taşkın, Ercan, ve Ali Kosat. “TÜKETİCİLERDEKİ SPOR SPONSORLUĞU ALGISININ MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Aralık (Aralık 2016), 1-17.
EndNote Taşkın E, Kosat A (01 Aralık 2016) TÜKETİCİLERDEKİ SPOR SPONSORLUĞU ALGISININ MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 1–17.
IEEE E. Taşkın ve A. Kosat, “TÜKETİCİLERDEKİ SPOR SPONSORLUĞU ALGISININ MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, ss. 1–17, Aralık 2016.
ISNAD Taşkın, Ercan - Kosat, Ali. “TÜKETİCİLERDEKİ SPOR SPONSORLUĞU ALGISININ MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Aralık 2016. 1-17.
JAMA Taşkın E, Kosat A. TÜKETİCİLERDEKİ SPOR SPONSORLUĞU ALGISININ MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;:1–17.
MLA Taşkın, Ercan ve Ali Kosat. “TÜKETİCİLERDEKİ SPOR SPONSORLUĞU ALGISININ MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2016, ss. 1-17.
Vancouver Taşkın E, Kosat A. TÜKETİCİLERDEKİ SPOR SPONSORLUĞU ALGISININ MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016:1-17.

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.