Today,companies are setting off on a quest of various strategies in order to
keep their existence and develope their brand value along with backbreaking
conditions of competition.One of the strategies applied in that condition is
strategy of sponsorship.The most prominent
one among the sponsors is Sponsor of Sports.It enables to reach both the
groups in the fields where activities happen and the groups who watch it in
front of Tv.This is also a big opportunity to make their brand value wide. In
this thesis,consumers’ impact of sponsorship onto the brand value of the companies has been
tired to be analysed.
The
purpose of this research was to examine the relationship between sports
sponsorship and brand value, and sponsorship of sports is to demonstrate how an
impact on brand value. In this regard Turkish Airlines which will be the
leading brand in airline companies has been preferred the investigation as a
brand value of the company. As a result, the sports sponsorship have an impact
on brand awareness, perceived quality and brand loyalty.
Günümüzde artan yıpratıcı rekabet
koşullarıyla birlikte firmalar varlıklarını devam ettirebilmek ve marka
değerlerini geliştirebilmek amacıyla çeşitli stratejiler arayışı içerisine
girmektedirler. Bu durumda kullanılan stratejilerden biride sponsorluk stratejisidir.
Sponsorluklar arasında daha çok ön plana çıkan çeşit ise spor sponsorluğudur.
Hem faaliyetin gerçekleştiği alandaki kitleye hem de televizyon karşısında
izleyen kitleye ulaşma imkanı sağlamaktadır. Bu da firmaların marka değerini
yaygınlaştırabilmesi için büyük bir fırsat niteliğindedir. Bu araştırmada
müşterilerdeki spor sponsorluğu algısının firmaların marka değerleri üzerine
etkisi ölçülmeye çalışılmıştır.
Bu
araştırmanın amacı, spor sponsorluğu ve marka değeri arasındaki ilişkiyi
incelemek ve spor sponsorluğunun marka değeri üzerinde nasıl bir etkisi
olduğunu ortaya koymaktır. Bu doğrultuda marka değeri incelemesi yapılacak olan
firma olarak hava yolu şirketlerinde lider marka olan Türk Hava Yolları tercih
edilmiştir. Sonuç olarak, spor sponsorluğunun marka farkındalığı, algılanan
kalite ve marka sadakati üzerinde etkisi olduğu bulgusu elde edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Afro-Avrasya Özel Sayısı |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.