Tourism that show a rapid
development after World War II, is considered as one of the largest industry of
the world. Tourism has a significiant effect on economy and plays an important
role on the elimination of regional inequalities which are important problem
both in developed and developing countries. In this study, the role and
importance of tourism as a strategic choice in Afro-Eurasian countries is
expressed. It is suggested that, tourism may be a strategy for reducing
poverty. Strengths and weaknesss of tourism was analyzed and issues that need
improvement are specified for these countries in our study. In this regard,
whether a positive or negative change in the international tourism movements in
Afro-Eurasian countries at the periods happened or not was tried to be
determined. Additionally, number of tourists coming Turkey from countries into
the Afro-Eurasian region. For this purpose, the number of international
tourists and tourism revenues have been investigated using data of World
Tourism Organization (WTO) and Republic of Turkey Ministry of Culture and
Tourism. Consequently, it is expressed that tourism is a strategic product for
the Afro-Eurasian countries.
II. Dünya Savaşı’ndan sonra hızla gelişim gösteren turizm, günümüzde
Dünyanın en büyük endüstrilerinden biri olarak kabul edilmektedir. Turizm ülke ekonomilerine ciddi katkılar
sağladığı gibi, hem gelişmiş hem de gelişmekte olan ülkelerde önemli bir sorun
olan bölgesel eşitsizliklerin ve dengesizliklerin giderilmesinde çok önemli bir
rol oynamaktadır. Bu çalışmada, Afro-Avrasya
ülkelerinde, stratejik bir tercih olarak turizmin yeri ve önemi ifade
edilmektedir. Bu ülkelerde turizmin, yoksulluğun azaltılmasında bir strateji
olabileceği öne sürülmektedir. Çalışmada ifade edilen ülkelerde turizmin, güçlü
ve zayıf yanları analiz edilmiş ve geliştirilmesi gereken konular
belirtilmiştir. Bu bağlamda Afro-Avrasya ülkelerinin yıllar içerisinde
uluslararası turizm hareketlerinde olumlu yahut olumsuz bir değişim olup
olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca Afro-Avrasya bölgesinde yer alan
ülkelerden Türkiye’ye gelen turist sayıları karşılaştırılmıştır. Bu amaçla
Dünya Turizm Örgütü (WTO) ve T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın verilerinden
yararlanılarak ülkelerin uluslararası turist sayıları ile turizm gelirleri
araştırılmıştır. Varılan sonuçlar
doğrultusunda turizmin Afro-Avrasya ülkeleri için stratejik bir ürün olduğu öne
sürülmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Afro-Avrasya Özel Sayısı |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.