Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜLKELERİN ÇEVRE İLE İLGİLİ DÜZENLEMELERİNİN ULUSLARARASI PAZARLAMA AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2016, ICEBSS Özel Sayısı, 1 - 14, 06.11.2016

Öz

Küreselleşmenin inanılmaz düzeylere ulaştığı dünyamızda işgücünün, sermayenin ve teknolojinin uluslararası bir
boyut kazanması ve uluslararası ticaretteki devasa artış miktarlarının işletmeleri çok yakından etkilediği bir dönemde
yaşamaktayız. Küreselleşme ve dünya ticaretindeki bu artış, işletmelerin kendi ülkeleri dışındaki pazarlara da yönelmelerini
zorunlu hale getirmiştir. Uluslararası pazarlara girme kararı alan işletmelerin ise birçok kararı göz önünde bulundurmaları
gerekmektedir. Çünkü uluslararası pazarlar yerel pazarlara göre büyük farklılıklar göstermektedir. Ulusal pazarları
etkileyen çevre koşulları olduğu gibi uluslararası pazarları da etkileyen çevre koşulları da vardır. Uluslararası pazarlamayı
etkileyen çevre faktörlerinden olan “Yasal ve Politik Çevre”, işletmelerin uluslararası pazarlara girerken üzerinde önemle
durmaları gereken bir husustur. Girilmesi düşünülen pazarlarda o ülkelerin koymuş olduğu yasal mevzuat uygulamaları
işletmelerin ticaret alanlarını etkileyebilir. Son zamanlarda çevre kirliliğindeki artış üzerine önem kazanan yeşil
pazarlama uygulamaları giderek daha çok işletme tarafından benimsenmeye başlamıştır. Bunda tüketicilerin gösterdiği
reaksiyonların ve devletlerin hem vatandaşlarının hem de doğal kaynakları korumak amacı ile uygulamaya koydukları
hukuki düzenlemelerin etkisi büyüktür. Bu çalışmamızın amacı, işletmelerin uluslararası pazarlara açılırken karşılarına
çıkabilecek engellerden olan çevresel düzenlemelerin üzerinde durmak ve işletmeleri bu konularda bilgilendirmektir.

Kaynakça

  • Alagöz, M., Yapar, S. (2007). Görünmez Engeller: Serbest Ticarete Bir Engel Mi? Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, 10, pp.6.
  • Albaum, G., Strandskov, J., Duerr, E. (1998). International Marketing and Export Management, Third Edition. Essex: Pearson Education Limited.
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş., Torlak,Ö. (2016). Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, 2. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları. Anayurt, Ö. (2011). Hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları. İstanbul: Seçkin Yayıncılık
  • Aydın, M., E., Bedük, F. (2010). İşletmelerde Çevre Yönetimi ve Karaman İli İçin Bir Örnek Uygulama, SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 19.
  • Bozkurt, N. (2002). Ticaretin Felsefesi, Tarihçesi ve Etikle Olan Sıkı Bağına İlişkin Bazı Saptamalar, İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 2, pp. 153.
  • Common, M. (1996). Environmental Policy and International Competitiveness (tarih yok) http://www.environmet.gov.au adresinden alındı.
  • Değirmendereli, A. (2000). Çeşitli Ülkelerde Uygulanan Ekolojik Vergiler, Mevzuat Dergisi, 3(33), pp.7.
  • Gül, E., Ekinci, A. (Tarih Yok) Çevresel Düzenlemelerin Dış Ticaret ve Rekabet Gücü Üzerine Etkisi13/11/2016tarihindehttps://birimler.dpu.edu.tr/app/views/panel/ckfinder/ userfiles/17/files/DERG_/7/89-100.pdf adresinden alındı.
  • Karafakıoğlu, M. (2015). Uluslararası Pazarlama Yönetimi İstanbul: Beta Yayınları.
  • Karakuzu, S. (2010). Türkiye’de Çevre Politikalarının Gelişimi ve Çevre Vergilerinin Uygulanabilirliği. Yüksek Lisans Tezi. Edirne: Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Koçarslan, H., (2015). İşletmelerin Sosyal Sorumluluk Bilincinde Çevre Duyarlılığının Yeşil Pazarlama Üzerine Etkileri. Doktora Tezi. Kilis: Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kotler, P., Armstrong, G. (2008). Principles of Marketing Pearson, Global Edition. Kotler, P., Armstrong, G. (2012). Principles of Marketing Pearson, 14th Edition,
  • Mainieri, T., Barnett, E. G., Valdero, T. R., Unipan, J. B., & Oskamp, S. (1997). Green Buying: The Influence of Environmental Concern on Consumer Behavior. The Journal of Social Psychology, 137(2), pp. 189-204.
  • Mucuk, İ. (2012). Pazarlama İlkeleri İstanbul: Türkmen Yayınevi.
  • Öz, E., Kutbay, H. (2016). Ekolojik Vergileme: Seçilmiş Bazı Dünya Ülkeleri ile Türkiye Verilerinin Karşılaştırılması, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(1), pp.247- 271.
  • Özdemir, E., (2006). Çevre Sorunlarının Ekonomik Niteliği Bağlamında Dışsallıkların Ortadan Kaldırılması. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tataş, M. (2006). Ce İşaretlemesi ve Ce İşaretlemesine İlişkin Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, pp.18.
  • TEK, Ö.B. (1990). Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar İzmir: Mopak.

THE EVALUATION ON THE ENVIROMENTAL REGULATIONS OF THE COUNTRIES WITH REGARD TO INTERNETIONAL MARKETING

Yıl 2016, ICEBSS Özel Sayısı, 1 - 14, 06.11.2016

Öz

In today’s world in which the globalization level has reached an extreme point, business enterprises are closely affected

by the internationalization of labor force, capital and technology as well as the significant increase in international trade.

With this enhancement in globalization and world’s trade, heading towards to domestic markets has become mandatory

for business enterprises. Enterprises that decide to enter international markets should consider various aspects, as these

markets have distinct differences with regard to domestic ones. There are environmental circumstances which affect

domestic markets as well as international markets. The legal and political environment, which is one of the environmental

factors that affect international marketing, is an important matter that needs to be considered while business enterprises

are entering to the international markets. For the markets which are targeted, the application of legal statutes of related

countries may have an effect on trade areas of business enterprises. In recent years, green marketing, which gained

importance with the increase in the environmental pollution, has been adopted by various enterprises. In this context,

the legal regulations which are put into effect by governments in order to protect their citizens as well as natural sources

and the reactions of consumers have a significant impact on these decisions. The purpose of this study is to examine the

environmental regulations, which can be an obstacle while companies are entering to the international markets, and to

inform business enterprises regarding these matters.

Kaynakça

  • Alagöz, M., Yapar, S. (2007). Görünmez Engeller: Serbest Ticarete Bir Engel Mi? Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, 10, pp.6.
  • Albaum, G., Strandskov, J., Duerr, E. (1998). International Marketing and Export Management, Third Edition. Essex: Pearson Education Limited.
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş., Torlak,Ö. (2016). Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, 2. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları. Anayurt, Ö. (2011). Hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları. İstanbul: Seçkin Yayıncılık
  • Aydın, M., E., Bedük, F. (2010). İşletmelerde Çevre Yönetimi ve Karaman İli İçin Bir Örnek Uygulama, SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 19.
  • Bozkurt, N. (2002). Ticaretin Felsefesi, Tarihçesi ve Etikle Olan Sıkı Bağına İlişkin Bazı Saptamalar, İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 2, pp. 153.
  • Common, M. (1996). Environmental Policy and International Competitiveness (tarih yok) http://www.environmet.gov.au adresinden alındı.
  • Değirmendereli, A. (2000). Çeşitli Ülkelerde Uygulanan Ekolojik Vergiler, Mevzuat Dergisi, 3(33), pp.7.
  • Gül, E., Ekinci, A. (Tarih Yok) Çevresel Düzenlemelerin Dış Ticaret ve Rekabet Gücü Üzerine Etkisi13/11/2016tarihindehttps://birimler.dpu.edu.tr/app/views/panel/ckfinder/ userfiles/17/files/DERG_/7/89-100.pdf adresinden alındı.
  • Karafakıoğlu, M. (2015). Uluslararası Pazarlama Yönetimi İstanbul: Beta Yayınları.
  • Karakuzu, S. (2010). Türkiye’de Çevre Politikalarının Gelişimi ve Çevre Vergilerinin Uygulanabilirliği. Yüksek Lisans Tezi. Edirne: Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Koçarslan, H., (2015). İşletmelerin Sosyal Sorumluluk Bilincinde Çevre Duyarlılığının Yeşil Pazarlama Üzerine Etkileri. Doktora Tezi. Kilis: Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kotler, P., Armstrong, G. (2008). Principles of Marketing Pearson, Global Edition. Kotler, P., Armstrong, G. (2012). Principles of Marketing Pearson, 14th Edition,
  • Mainieri, T., Barnett, E. G., Valdero, T. R., Unipan, J. B., & Oskamp, S. (1997). Green Buying: The Influence of Environmental Concern on Consumer Behavior. The Journal of Social Psychology, 137(2), pp. 189-204.
  • Mucuk, İ. (2012). Pazarlama İlkeleri İstanbul: Türkmen Yayınevi.
  • Öz, E., Kutbay, H. (2016). Ekolojik Vergileme: Seçilmiş Bazı Dünya Ülkeleri ile Türkiye Verilerinin Karşılaştırılması, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(1), pp.247- 271.
  • Özdemir, E., (2006). Çevre Sorunlarının Ekonomik Niteliği Bağlamında Dışsallıkların Ortadan Kaldırılması. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tataş, M. (2006). Ce İşaretlemesi ve Ce İşaretlemesine İlişkin Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, pp.18.
  • TEK, Ö.B. (1990). Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar İzmir: Mopak.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

H.mustafa Paksoy

Hüseyin Koçarslan

İsmail Kutlar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 ICEBSS Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Paksoy, H., Koçarslan, H., & Kutlar, İ. (2016). ÜLKELERİN ÇEVRE İLE İLGİLİ DÜZENLEMELERİNİN ULUSLARARASI PAZARLAMA AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi1-14.
AMA Paksoy H, Koçarslan H, Kutlar İ. ÜLKELERİN ÇEVRE İLE İLGİLİ DÜZENLEMELERİNİN ULUSLARARASI PAZARLAMA AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Published online 01 Kasım 2016:1-14.
Chicago Paksoy, H.mustafa, Hüseyin Koçarslan, ve İsmail Kutlar. “ÜLKELERİN ÇEVRE İLE İLGİLİ DÜZENLEMELERİNİN ULUSLARARASI PAZARLAMA AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Kasım (Kasım 2016), 1-14.
EndNote Paksoy H, Koçarslan H, Kutlar İ (01 Kasım 2016) ÜLKELERİN ÇEVRE İLE İLGİLİ DÜZENLEMELERİNİN ULUSLARARASI PAZARLAMA AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 1–14.
IEEE H. Paksoy, H. Koçarslan, ve İ. Kutlar, “ÜLKELERİN ÇEVRE İLE İLGİLİ DÜZENLEMELERİNİN ULUSLARARASI PAZARLAMA AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, ss. 1–14, Kasım 2016.
ISNAD Paksoy, H.mustafa vd. “ÜLKELERİN ÇEVRE İLE İLGİLİ DÜZENLEMELERİNİN ULUSLARARASI PAZARLAMA AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Kasım 2016. 1-14.
JAMA Paksoy H, Koçarslan H, Kutlar İ. ÜLKELERİN ÇEVRE İLE İLGİLİ DÜZENLEMELERİNİN ULUSLARARASI PAZARLAMA AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;:1–14.
MLA Paksoy, H.mustafa vd. “ÜLKELERİN ÇEVRE İLE İLGİLİ DÜZENLEMELERİNİN ULUSLARARASI PAZARLAMA AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2016, ss. 1-14.
Vancouver Paksoy H, Koçarslan H, Kutlar İ. ÜLKELERİN ÇEVRE İLE İLGİLİ DÜZENLEMELERİNİN ULUSLARARASI PAZARLAMA AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016:1-14.

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.