Bu çalışmada, ülkemizin içinde bulunduğu kalkınma
sürecinde ve bu sürece en önemli katkıyı sunduğu düşünülen bilgiyi üretme ve
bilgiyi doğru kullanabilme olgularının vurgulandığı bilgi toplumu dönüşümünde;
Türkiye’de kadınların durumu sosyolojik, kültürel, ekonomik ve iletişimsel
açıdan incelemektedir. Kadınların sahip oldukları geleneksel imajları ve
statüleri sebebiyle karşılaştıkları engellerin en önemlisinin eğitimde fırsat
eşitsizliği olduğu düşünülmektedir. Bu sebeple, çalışmada kadınlara yönelik
incelenen tüm konularda eğitim sorunu temel aktör olarak gösterilmiş, özellikle
kadınların bilgiye ulaşma ve ilgili teknolojileri kullanabilme potansiyellerinin
eğitim sayesinde artırılabileceği vurgulanmıştır. Diğer taraftan, literatürde
sıklıkla altı çizilen kadına yönelik şiddet, kadın istihdamı, kadın yoksulluğu
ve kadının medyadaki temsili konuları özet olarak aktarılmaya çalışılarak,
ülkemizde kadının sahip olduğu konum eğitim genel başlığı altında anlaşılmaya
çalışılmıştır. Bu çerçevede, kadının öncelikli olarak eğitim imkanlarından
yararlanması gerekliliği vurgulanmakla birlikte, toplumun genelindeki ön
yargıların giderilmesinin kadının kalkınma odaklı hamlelere katılımını
artıracağı ifade edilmiştir. Dolayısıyla ülkemizin en önemli sosyal probleminin
yine eğitim olduğu, aile kurumunun en önemli sembolü olan kadınlar başta olmak
üzere, toplumun tüm bireylerinin eğitim imkanlarına eşit ölçüde ulaşmaları
açısından gerekli şartların oluşturulması gerekliliği üzerinde durulmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 ICEBSS Özel Sayısı |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.