All firms
in the service sector such as hotels are required to provide better and quality
service opposite increasing competition. How good is the service function of
success of a business, but to what extent the fulfillment of the expectations
of the costumer depends on the function. This is in a sense a measure of how
satisfied you are with the service. SERVQUAL scale is a method used to measure
the quality of service. In this study, with the help of SERVQUAL method of
operation of a service (hotel) costumers who purchase service were expected and
perceived service quality. The purpose of this study, customers who purchase a
service operation of the service was to examine whether the difference between
expected and perceived service quality. Looking at the scores according to the
severity of heights customers with the highest value is observed that the size
of food portion size. This is the size of the security department,
respectively, followed by housekeeping department and front desk services
department. As a result of the analysis, the average customer service for all
sizes the differences between perceived and expected service quality achieved
is concluded that the ideal of all sizes are examined.
Hizmet sektöründeki tüm firmalar gibi
otellerde de, artan rekabet karşısında iyi ve kaliteli hizmet sunmak
zorundadırlar. Bir işletmenin başarısı hizmet fonksiyonunun ne kadar iyi
olduğuna değil, müşterinin o fonksiyondan beklentilerinin ne ölçüde
karşılandığına bağlıdır. Bu da bir bakıma verilen hizmetten ne kadar memnun
olduğunun ölçüsüdür. SERVQUAL ölçeği hizmet kalitesini ölçmek için kullanılan
bir yöntemdir. Bu çalışmada SERVQUAL yöntemi yardımıyla bir hizmet
işletmesinden (otelden) hizmet satın alan müşterilerin bekledikleri ve
algıladıkları hizmet kalitesi incelenmiştir. Yapılan bu çalışmada amaç bir
hizmet işletmesinden hizmet satın alan müşterilerin bekledikleri ve
algıladıkları hizmet kalitesi arasındaki farklılık olup olmadığını
incelemektir. Müşterilerin boyutlara önem düzeyine göre verdiği puanlara
bakıldığında en yüksek değere sahip olan boyutun yiyecek bölümü boyutu olduğu
görülmektedir. Bu boyutu sırasıyla güvenlik bölümü, kat hizmetleri bölümü ve ön
büro hizmetleri bölümü izlemektedir. Yapılan analiz sonucunda müşterilerin tüm
boyutlar için algılanan ve beklenen hizmet ortalamaları arasındaki farklar
incelendiğinde tüm boyutlarda ideal hizmet kalitesine ulaşıldığı sonucuna
varılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 XIV. Uluslararası Ekonometri Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempozyumu Özel Sayısı |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.