Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE USE OF SIX SIGMA IN PROVIDING SUSTAINABLE COMPETITIVENESS AND AN APPLICATION IN FORD AUTOMOTIVE CORP

Yıl 2014, XIV. Uluslararası Ekonometri Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempozyumu Özel Sayısı, 465 - 494, 01.10.2014

Öz

The
economic globalization and the competition forced the firms to focus on
creating value for the customer and increasing in efficiency which means
producing more outputs with inputs, to bring an increase in profit. The
decrease in efficiency however will be result in loss in market share, decrease
in sales and profitability figures. Six sigma, which uses the Total Quality
Management’s many tools systematically and can be applied to all companies in
different organizational size, can be used to solve many problems grouped as;
the need for change which stands for the need to change the current way of
working, the strategical improvement
cases where main strategic and operational weaknesses of the firms. Six sigma
tries to solve repeating problems. In order to create the difference, Six Sigma
claims not to produce more than 3.4 defects per million opportunities. Six
Sigma combines the quality approaches of the last 20 years to update management
and statistical tools and methods. In this study the need and importance of Six
Sigma and how to use this approach has been aimed to explained.

Kaynakça

  • Brown, J.B. & Mc Donnell, B. (1995), “The Balanced Scorecard: Short Term Guest or Long Term Resident”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 7, Issue: 2, s.1. Coronado, R. B. & Antony, F., (2002), Critical Success Factors For The Successful Implementation of Six Sigma Projects in Organisation, The TQM Magazine, s.92 – 99.
  • Elmacı, Orhan, (1990), İmalat Endüstrisi İşletmelerinde, Maliyet Azaltımı ve Bir Uygulama, Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, s.29.
  • Elmacı, O., Çelikkol, H., Ağca, A., & Çelikkol, M.M. (2004); “In Search of Vision to Increase Competitiveness, Business Resource Planning and New Approaches”, Third International Symposium on Business Administration, Çanakkale Onsekiz Mart Ünv. & Silesian University, 27-28 Mayıs 2004, Çanakkale, s.261-273.
  • Elmacı, O. & Kurnaz, N. (2004); “Sürdürülebilir Rekabet Gücüne Yönelik Vizyon Arayışlarında Faaliyet Tabanlı Maliyetleme” (http://www.ref.sabanciuniv.edu/makale).
  • Folaron, Jim, (2003), Continuous quality improvement (CQI); History; Lessons learned; Quality control methodology; Six Sigma, J.P. Morgan Chase & Co., Newark, DE, Six Sigma Forum Magazine, ASQ, s.38 – 44.
  • Gürsakal Necmi, Oğuzlar Ayşe, (2003), Altı Sigma, Vipaş Yayınları, Bursa, s.23.
  • Hahn J.Gerald, Hill J. William, Hoerl W.Roger, & Zinkraf A. Stephen, (1999), The Impact of Six Sigma Improvement, The American Statistician, August Vol 53, No,3, s.208.
  • Harrington, H. James & McNellis, Tom, (2001), Business results; Case study; Continuous quality improvement (CQI); Customer requirements; Customer satisfaction (CS); Problem solving; Six Sigma; Software quality; Value-added; World wide web (www), Software Quality Professional, s.7 – 18.
  • Henderson, K. M. & Evans, J. R., (2000), Successful Implementation of Six Sigma: Benchmarking General Electiric Company, Benchmarking An International Journal, s.260 – 281.
  • Kal – Der Uzmanlık Grubu, (2000), Müşteri Memnuniyeti Yönetimi, Kal – Der Yayınları, İstanbul, s.65.
  • Kaplan R.S. & Norton D.P., (2004), Strategy Maps:Converting İntangible Assets Into Tangible Outcomes, Harvard Business School Press:Boston,pp.3-pp.28.
  • Kaplan, R. S. & Norton, D. P. (2006); Strateji Haritaları, Alfa Basım-Yayın - Dağıtım, İstanbul.
  • Kaygusuz, S., (2005), İşletmelerde Strateji Tabanlı Sorumluluk Muhasebesi Sistemi (http://www.anadolu.edu.tr/arastirma/hakemlidergiler/sosyalbilimler/pdf/2005-1/sosyal-bil.10pdf).
  • Lucas, J. M., (2002), “Cost management; Employee involvement (EI); Quality Improvement System (QIS); Quality Improvement Team (QIT); Six Sigma”, Quality Progress, ASQ, s.27 – 31.
  • Özevren, M., (2000), Toplam Kalite Yönetimi Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Alfa Yayınları, İstanbul, s.65.
  • Porter, M.E. (2003); Rekabet Stratejisi, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Taptık Yılmaz & Özgül Keleş, (1998), Kalite Savaş Araçları, Kal Der Yayınları, s.47.
  • Ülgen, H. & Mirze, S.K. (2004); İşletmelerde Stratejik Yönetim, Literatür Yayıncılık, İstanbul. http://www.ifm.eng.cam.ac.uk/service.news (08 Kasım 2004)

SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET GÜCÜNÜN SAĞLANMASINDA ALTI SİGMA’NIN YÖNTEMİNİN KULLANILMASI VE FORD OTOMOTİV SANAYİ A.Ş.’DE BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ

Yıl 2014, XIV. Uluslararası Ekonometri Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempozyumu Özel Sayısı, 465 - 494, 01.10.2014

Öz

Dünyada
ekonomik anlamda meydana gelen küreselleşme ve yaşanan yoğun rekabet ortamında
işletmelerin verimlilik ve müşteri için farklı değerler üretebilme üzerine
odaklanmalarına sebep olmuştur. Girdileri azaltarak çıktıları çoğaltmak
anlamına gelen verimliliğin arttırılması, işletmeler için daha fazla kazanç
anlamına gelmektedir. Verimliliğin düşmesi ise, işletmeler için, satışların,
pazar payının ve kârlılığın azalması anlamına gelmektedir. Toplam kalite yönetiminin
pek çok aracını sistematik biçimde kullanan ve her büyüklükteki işletmede
uygulanabilen Altı Sigma; proses iyileştirilmelerinde, operasyonel
zayıflıkların azaltılmasında, fırsatların değerlendirilmesinde, problemlerin
çözümünde faydalı olabilmektedir. Bir prosesteki hatalı ürün oranını sadece
milyonda 3.4 olarak hedefleyen altı Sigma çok iddalı bir hedefe sahiptir. Bu
amaca ulaşmak için bünyesinde son yirmi yılın kalite felsefesini en modern
yönetim ve istatistik araçları ile birleştirmektedir. Bu çalışmada amaçlanan;
toplam kalite yönetimi içerisinde altı sigma’nın işletmelerin performansının
geliştirilmesinde kullanılabilirliğinin ve nasıl kullanılması gerektiğinin
incelenmesidir.

Kaynakça

  • Brown, J.B. & Mc Donnell, B. (1995), “The Balanced Scorecard: Short Term Guest or Long Term Resident”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 7, Issue: 2, s.1. Coronado, R. B. & Antony, F., (2002), Critical Success Factors For The Successful Implementation of Six Sigma Projects in Organisation, The TQM Magazine, s.92 – 99.
  • Elmacı, Orhan, (1990), İmalat Endüstrisi İşletmelerinde, Maliyet Azaltımı ve Bir Uygulama, Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, s.29.
  • Elmacı, O., Çelikkol, H., Ağca, A., & Çelikkol, M.M. (2004); “In Search of Vision to Increase Competitiveness, Business Resource Planning and New Approaches”, Third International Symposium on Business Administration, Çanakkale Onsekiz Mart Ünv. & Silesian University, 27-28 Mayıs 2004, Çanakkale, s.261-273.
  • Elmacı, O. & Kurnaz, N. (2004); “Sürdürülebilir Rekabet Gücüne Yönelik Vizyon Arayışlarında Faaliyet Tabanlı Maliyetleme” (http://www.ref.sabanciuniv.edu/makale).
  • Folaron, Jim, (2003), Continuous quality improvement (CQI); History; Lessons learned; Quality control methodology; Six Sigma, J.P. Morgan Chase & Co., Newark, DE, Six Sigma Forum Magazine, ASQ, s.38 – 44.
  • Gürsakal Necmi, Oğuzlar Ayşe, (2003), Altı Sigma, Vipaş Yayınları, Bursa, s.23.
  • Hahn J.Gerald, Hill J. William, Hoerl W.Roger, & Zinkraf A. Stephen, (1999), The Impact of Six Sigma Improvement, The American Statistician, August Vol 53, No,3, s.208.
  • Harrington, H. James & McNellis, Tom, (2001), Business results; Case study; Continuous quality improvement (CQI); Customer requirements; Customer satisfaction (CS); Problem solving; Six Sigma; Software quality; Value-added; World wide web (www), Software Quality Professional, s.7 – 18.
  • Henderson, K. M. & Evans, J. R., (2000), Successful Implementation of Six Sigma: Benchmarking General Electiric Company, Benchmarking An International Journal, s.260 – 281.
  • Kal – Der Uzmanlık Grubu, (2000), Müşteri Memnuniyeti Yönetimi, Kal – Der Yayınları, İstanbul, s.65.
  • Kaplan R.S. & Norton D.P., (2004), Strategy Maps:Converting İntangible Assets Into Tangible Outcomes, Harvard Business School Press:Boston,pp.3-pp.28.
  • Kaplan, R. S. & Norton, D. P. (2006); Strateji Haritaları, Alfa Basım-Yayın - Dağıtım, İstanbul.
  • Kaygusuz, S., (2005), İşletmelerde Strateji Tabanlı Sorumluluk Muhasebesi Sistemi (http://www.anadolu.edu.tr/arastirma/hakemlidergiler/sosyalbilimler/pdf/2005-1/sosyal-bil.10pdf).
  • Lucas, J. M., (2002), “Cost management; Employee involvement (EI); Quality Improvement System (QIS); Quality Improvement Team (QIT); Six Sigma”, Quality Progress, ASQ, s.27 – 31.
  • Özevren, M., (2000), Toplam Kalite Yönetimi Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Alfa Yayınları, İstanbul, s.65.
  • Porter, M.E. (2003); Rekabet Stratejisi, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Taptık Yılmaz & Özgül Keleş, (1998), Kalite Savaş Araçları, Kal Der Yayınları, s.47.
  • Ülgen, H. & Mirze, S.K. (2004); İşletmelerde Stratejik Yönetim, Literatür Yayıncılık, İstanbul. http://www.ifm.eng.cam.ac.uk/service.news (08 Kasım 2004)
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orhan Elmacı

Mustafa Uslu Bu kişi benim

Kadir Tutkavul

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 XIV. Uluslararası Ekonometri Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempozyumu Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Elmacı, O., Uslu, M., & Tutkavul, K. (2014). SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET GÜCÜNÜN SAĞLANMASINDA ALTI SİGMA’NIN YÖNTEMİNİN KULLANILMASI VE FORD OTOMOTİV SANAYİ A.Ş.’DE BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi465-494.
AMA Elmacı O, Uslu M, Tutkavul K. SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET GÜCÜNÜN SAĞLANMASINDA ALTI SİGMA’NIN YÖNTEMİNİN KULLANILMASI VE FORD OTOMOTİV SANAYİ A.Ş.’DE BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Published online 01 Ekim 2014:465-494.
Chicago Elmacı, Orhan, Mustafa Uslu, ve Kadir Tutkavul. “SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET GÜCÜNÜN SAĞLANMASINDA ALTI SİGMA’NIN YÖNTEMİNİN KULLANILMASI VE FORD OTOMOTİV SANAYİ A.Ş.’DE BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Ekim (Ekim 2014), 465-94.
EndNote Elmacı O, Uslu M, Tutkavul K (01 Ekim 2014) SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET GÜCÜNÜN SAĞLANMASINDA ALTI SİGMA’NIN YÖNTEMİNİN KULLANILMASI VE FORD OTOMOTİV SANAYİ A.Ş.’DE BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 465–494.
IEEE O. Elmacı, M. Uslu, ve K. Tutkavul, “SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET GÜCÜNÜN SAĞLANMASINDA ALTI SİGMA’NIN YÖNTEMİNİN KULLANILMASI VE FORD OTOMOTİV SANAYİ A.Ş.’DE BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, ss. 465–494, Ekim 2014.
ISNAD Elmacı, Orhan vd. “SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET GÜCÜNÜN SAĞLANMASINDA ALTI SİGMA’NIN YÖNTEMİNİN KULLANILMASI VE FORD OTOMOTİV SANAYİ A.Ş.’DE BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Ekim 2014. 465-494.
JAMA Elmacı O, Uslu M, Tutkavul K. SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET GÜCÜNÜN SAĞLANMASINDA ALTI SİGMA’NIN YÖNTEMİNİN KULLANILMASI VE FORD OTOMOTİV SANAYİ A.Ş.’DE BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2014;:465–494.
MLA Elmacı, Orhan vd. “SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET GÜCÜNÜN SAĞLANMASINDA ALTI SİGMA’NIN YÖNTEMİNİN KULLANILMASI VE FORD OTOMOTİV SANAYİ A.Ş.’DE BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2014, ss. 465-94.
Vancouver Elmacı O, Uslu M, Tutkavul K. SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET GÜCÜNÜN SAĞLANMASINDA ALTI SİGMA’NIN YÖNTEMİNİN KULLANILMASI VE FORD OTOMOTİV SANAYİ A.Ş.’DE BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2014:465-94.

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.