The
economic globalization and the competition forced the firms to focus on
creating value for the customer and increasing in efficiency which means
producing more outputs with inputs, to bring an increase in profit. The
decrease in efficiency however will be result in loss in market share, decrease
in sales and profitability figures. Six sigma, which uses the Total Quality
Management’s many tools systematically and can be applied to all companies in
different organizational size, can be used to solve many problems grouped as;
the need for change which stands for the need to change the current way of
working, the strategical improvement
cases where main strategic and operational weaknesses of the firms. Six sigma
tries to solve repeating problems. In order to create the difference, Six Sigma
claims not to produce more than 3.4 defects per million opportunities. Six
Sigma combines the quality approaches of the last 20 years to update management
and statistical tools and methods. In this study the need and importance of Six
Sigma and how to use this approach has been aimed to explained.
Dünyada
ekonomik anlamda meydana gelen küreselleşme ve yaşanan yoğun rekabet ortamında
işletmelerin verimlilik ve müşteri için farklı değerler üretebilme üzerine
odaklanmalarına sebep olmuştur. Girdileri azaltarak çıktıları çoğaltmak
anlamına gelen verimliliğin arttırılması, işletmeler için daha fazla kazanç
anlamına gelmektedir. Verimliliğin düşmesi ise, işletmeler için, satışların,
pazar payının ve kârlılığın azalması anlamına gelmektedir. Toplam kalite yönetiminin
pek çok aracını sistematik biçimde kullanan ve her büyüklükteki işletmede
uygulanabilen Altı Sigma; proses iyileştirilmelerinde, operasyonel
zayıflıkların azaltılmasında, fırsatların değerlendirilmesinde, problemlerin
çözümünde faydalı olabilmektedir. Bir prosesteki hatalı ürün oranını sadece
milyonda 3.4 olarak hedefleyen altı Sigma çok iddalı bir hedefe sahiptir. Bu
amaca ulaşmak için bünyesinde son yirmi yılın kalite felsefesini en modern
yönetim ve istatistik araçları ile birleştirmektedir. Bu çalışmada amaçlanan;
toplam kalite yönetimi içerisinde altı sigma’nın işletmelerin performansının
geliştirilmesinde kullanılabilirliğinin ve nasıl kullanılması gerektiğinin
incelenmesidir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 XIV. Uluslararası Ekonometri Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempozyumu Özel Sayısı |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.