Insurance sector is regarded as an important criterion
for measuring the development level of countries because it has developed and
been widespread in parallel with economic development. As a matter of fact, it is known that
insurance in economies in developed countries is placed near the top. As
insurance sector progresses rapidly in developed or developing countries, the
increase in competition is also natural. In order to survive in a rapidly
developing and changing competitive market, insurance companies have not only
spread their agencies that are their sale channels nationwide but also taken
place in the race of satisfying customers. On the other hand, thoughts of
customers have changed a lot over time. Consumers make comparisons between the
businesses and prefer the options bringing the maximum benefit to them. At this
point, the insurance companies not thinking about customer satisfaction come
out as a losing side from the competitive environment.
The aim of this study is to measure the effect of
relational marketing practices in the insurance sector on customer loyalty and
to make suggestion a model. For this purpose, a survey study was conducted on
academics working at Dumlupınar University. The survey results were tested by
using structural equation model. Research result indicates that creating
superior service value in insurance sector can lead to a process that can reach
customer loyalty. Superior service value is the key in level of confidence of
the company, as well as increasing customer satisfaction. Customers counting on
and contented with the firm will satisfy and last show loyalty to the company.
Insurance sector Relational marketing Customer Loyalty Structural equation model
Sigorta sektörü
ekonomik gelişmeye paralel olarak gelişip yaygınlaştığından, ülkelerin
gelişmişlik düzeyinin ölçülmesinde önemli bir kıstas olarak kabul görmektedir.
Nitekim gelişmiş ülkelerdeki ekonomilerde sigortanın ilk sıraları aldığı
bilinmektedir. Gelişmiş veya gelişmekte olan ülkelerde sigorta sektörü hızla
ilerlerken rekabetin artması da doğaldır. Hızla gelişen ve değişen rekabetçi
bir pazarda ayakta kalmak için, sigorta şirketleri, satış kanalları olan
acentelikleri yurt çapına yaymakla kalmamış, müşterilerini memnun etme yarışına
da girmişlerdir. Diğer taraftan tüketicilerin düşünceleri de zaman içinde çok
değişmiştir. Tüketici, işletmeler arasında kıyaslama yapmakta, kendisine
maksimum faydayı getiren seçenekleri tercih etmektedir. Bu noktada müşterinin
memnuniyetini düşünmeyen sigorta şirketleri, rekabet ortamından zararlı
çıkmaktadır.
Bu çalışmanın
amacı sigorta sektöründe ilişkisel pazarlama uygulamalarının müşteri bağlılığı
üzerindeki etkisini ölçmek ve bir model önerisinde bulunmaktır. Bu amaçla, Dumlupınar Üniversitesinde görev
yapan akademisyenlere yönelik bir anket çalışması yapılmıştır. Anket sonuçları
yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Araştırma sonucu, sigortacılık
sektöründe müşterilere üstün hizmet değeri yaratmanın müşteri bağlılığına
gidebilecek bir sürece öncülük edebileceğini göstermektedir. Üstün hizmet
değeri hem firmaya duyulan güven düzeyinin, hem de müşteri memnuniyetinin
artmasının anahtarı konumundadır. Firmaya güven duyan ve memnun olan müşteri
tatmin olacak ve sonuçta firmaya sadakat gösterecektir.
Sigorta sektörü İlişkisel pazarlama Müşteri bağlılığı Yapısal eşitlik modeli
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 XIV. Uluslararası Ekonometri Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempozyumu Özel Sayısı |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.