Bu araştırma, YÖK ve Dünya Bankası ile ortaklaşa yürütülen "Meslek Yüksekokulları Endüstriyel Eğitim Projesi” uygulamalar sonucunda meslek yüksekokullarında ne gibi değişmeler ve gelişmelerin olduğunu saptamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma I. ve II. Endüstriyel Eğitim Projesi kapsamındaki 28 meslek yüksekokullu ile bu okulların bina, donanım, yönetici eğitim öğretim elemanı yetiştirme gereksinimleri ile sınırlıdır. Araştırma, varolan durumu irdelemeyi amaçlamıştır. Sorunlara yönelik bir “model geliştirme” amacı güdülmemektedir. Araştırma’da yöneticilerin tümüne, öğretim elemanlarının ise % 10’una anket gönderilmiştir. Bulgular gözden geçirildiğinde proje kapsamındaki okullarda yenilenme yönünde ciddi atılımlar yapıldığı dikkat çekmektedir. Bina ve donanım ihtiyaçlarının büyük ölçüde giderildiği, 152 yeni öğretim elemanının yurtdışında eğitimlerinin sağlandığı ancak yurtdışında yetiştirilen elemanların yaklaşık % 25 'ini mecburi hizmet bitiminde görevden ayrılmaları ve bu olguyu engelleyici önlemlerin alınmaması ve yerel danışma kurullarının istendiği ölçüde etkin olamaması gibi noktalar, mezunların istihdamı, Türkiye'nin içinde bulunduğu işsizliğe ilişkin sorunlar gözönüne alındığı takdirde ümit verici bir tablo oluşturmaktadır. Önerileri ise şu ana başlıklar altında toplamak mümkündür. Yöneticilerin, gerek projenin amaçları doğrultusundaki.gerekse nitelikli öğretim elemanlarını tutmak ve yenilerinin bu okullara çekilmesindeki çabalarının yoğunlaştırılması gerektiği düşünülmektedir. Yerel danışma kurullarının daha aktif hale getirilmesi ve buna paralel olarak, işverenlerin bilinçlendirilmesine yönelik çalışmaların sürdürülmesinin yararlı olacağı kanaati taşınmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 1999 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Sayı: 1 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.