BibTex RIS Kaynak Göster

THE NATURE OF INDUSTRIAL MARKETING

Yıl 1999, Sayı: 3, - , 20.06.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı endüstriyel pazarlamanın doğasını ince­lemektir. Endüstriyel ve tüketim pazarlaması arasında kabul edilen farklılık endüstriyel ve tüketim ürünlerinin farklılığı ayırımına dayan­maktadır. Bununla birlikte, bu ayırımı işlem süreci üzerine kurmak da mümkündür. Bu-ayırım, araştırmacıları kurumsal satınalma süreci ve davranışının incelenmesine yönlendirdiği gibi endüstriyel pazarlam a­yı tüketim pazarlamasından ayıran satınalma süreci ve davranışların­daki gerçek farklılıklar olarak da ortaya çıkmaktadır

Kaynakça

  • B ISH O P, W. S. et al. (1984): “Volatility of Derived Demand in industrial Markets and its M anagement Implications” , Journal of Marketing, Vol. 48, Fail, pp. 95-103.
  • E C K L E SS, R. W. (1990): Business Marketing Management: M arketing of Business Products and Services. Prentice Hail, Englevvood Cliffs, Nevv Jersey.
  • FE R N , E. F. & B R O W N , J . R. (1984): “The Industrial/Consumer Marketing Dichotomy: A case o f lnsufficient Justification”, Journal o f Marketing, Vol. 48, Spring, pp. 68-77.
  • G R O SS, A. C. et al., (1990): Business M arketing, Houghton Mifflin Company, London.
  • HAAS, R. W . (1982): industrial Marketing Management. Second Edition, Kent Publishing Company, Boston.
  • K A ST1EL, D. L. (1986): “Why Johnny C an’t Market” , Business M arketing, November, pp. 100-105
  • K O T L E R , P. (1991): Marketing Management. Analysis, Planning. Iırıplementation and Control. Seventh ed. Pıentice-Hall, Inc.
  • M A H IN , P. W . (1991): Business to Business M arketing, Allyn and Bacon, Boston.
  • SA SH I, C. M . (1990): “Stıuctural Differences Betvveen Business and Consumer M arkets”, Quarterly Revievv of Economics and Business, Vol. 30, No:2, pp.69-84.
  • S M A L L B O N E , D. W . (1969): “Is industrial M arketing D ifferen t?” , B ritish lo u rn al o f M arketing, V ol. 3, No. 2, Sum m er, pp. 120-122.
  • W E B ST E R , F. E. (1979): industrial Marketing Strategy. John W iley & Sons, Nevv York.

THE NATURE OF INDUSTRIAL MARKETING

Yıl 1999, Sayı: 3, - , 20.06.2015

Öz

The aim o f this study is to examine the nature o f industrial marketing. The postulated division between industrial and consumer marketing is prem ised primarily o f the corresponding division between industrial and consumer products although it is possible to proxy this division on the notion o f transaction. The latter leads scholars to examine the organisational nature o f the purchasing process and behaviour that really distinguishes industrial marketing fro m consumer marketing

Kaynakça

  • B ISH O P, W. S. et al. (1984): “Volatility of Derived Demand in industrial Markets and its M anagement Implications” , Journal of Marketing, Vol. 48, Fail, pp. 95-103.
  • E C K L E SS, R. W. (1990): Business Marketing Management: M arketing of Business Products and Services. Prentice Hail, Englevvood Cliffs, Nevv Jersey.
  • FE R N , E. F. & B R O W N , J . R. (1984): “The Industrial/Consumer Marketing Dichotomy: A case o f lnsufficient Justification”, Journal o f Marketing, Vol. 48, Spring, pp. 68-77.
  • G R O SS, A. C. et al., (1990): Business M arketing, Houghton Mifflin Company, London.
  • HAAS, R. W . (1982): industrial Marketing Management. Second Edition, Kent Publishing Company, Boston.
  • K A ST1EL, D. L. (1986): “Why Johnny C an’t Market” , Business M arketing, November, pp. 100-105
  • K O T L E R , P. (1991): Marketing Management. Analysis, Planning. Iırıplementation and Control. Seventh ed. Pıentice-Hall, Inc.
  • M A H IN , P. W . (1991): Business to Business M arketing, Allyn and Bacon, Boston.
  • SA SH I, C. M . (1990): “Stıuctural Differences Betvveen Business and Consumer M arkets”, Quarterly Revievv of Economics and Business, Vol. 30, No:2, pp.69-84.
  • S M A L L B O N E , D. W . (1969): “Is industrial M arketing D ifferen t?” , B ritish lo u rn al o f M arketing, V ol. 3, No. 2, Sum m er, pp. 120-122.
  • W E B ST E R , F. E. (1979): industrial Marketing Strategy. John W iley & Sons, Nevv York.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nazan Günay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Günay, N. (2015). THE NATURE OF INDUSTRIAL MARKETING. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(3).
AMA Günay N. THE NATURE OF INDUSTRIAL MARKETING. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2015;(3).
Chicago Günay, Nazan. “THE NATURE OF INDUSTRIAL MARKETING”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 3 (Haziran 2015).
EndNote Günay N (01 Haziran 2015) THE NATURE OF INDUSTRIAL MARKETING. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3
IEEE N. Günay, “THE NATURE OF INDUSTRIAL MARKETING”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 3, Haziran 2015.
ISNAD Günay, Nazan. “THE NATURE OF INDUSTRIAL MARKETING”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3 (Haziran 2015).
JAMA Günay N. THE NATURE OF INDUSTRIAL MARKETING. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Günay, Nazan. “THE NATURE OF INDUSTRIAL MARKETING”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 3, 2015.
Vancouver Günay N. THE NATURE OF INDUSTRIAL MARKETING. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(3).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.